Waarom ben jij voor jouw Tinker gevallen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoNzA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:56

onze tinker was eerst van de manege. en ik ging elkekeer kijken omdat ik hem zo lief vond. en mijn moeder viel helemaal voor hem(gelukkig) Haha! en een paar dagen daarna zei mijn moeder je krijgt een paard dus gipsy (tinker). ik was dus super blij en toen kregen we gipsy.

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:42

tja ik heb Killian voor het eerst op i-net zien staan en toen vond ik het gewoon een prachtige tinker. En in het echt was hij heel aanhankelijk en vrij makkelijk in de omgang. Ik zocht een tinker die niet zo groot was en daar voldeed hij aan. Alleen bleek hij later niet zo makkelijk te zijn Haha! maar ik heb nooit spijt gehad en heb al veel met hem meegemaakt en we hebben veel geleerd samen en daar zijn we nog steeds mee bezig. maar ik zou hem voor geengoud meer willen missen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:28

Jordy schreef:
Ik ben nu wel benieuwd waarvoor Alice voor Jordy is gevallen Haha!
*alice (Supertje) heeft Jordy van mij gekocht*

Ik had al vaker foto's van Jordy op bokt gezien, en ik vond hem echt prachtig. De meeste Tinkers vond ik te grof, ik vind een grove tinker erg mooi om te zien, maar voor mij zou het niets zijn. Jordy was wat fijner gebouwd, en had vanaf de foto's al een geweldige uitstraling.
Ik was al een tijdje op zoek naar een paardje, en was al bij een aantal gaan kijken, maar het was nooit hét.
Toen Simone het bericht op EA plaatste dat Jordy te koop was, heb ik geloof ik dezelfde avond nog gebeld Haha! Een paar dagen later ben ik gaan kijken, en toen ik zijn koppie zag was ik eigenlijk al verkocht, hij was in het echt nog mooier dan op de foto's Lovers Hij was ook heel vriendelijk, zocht gelijk aandacht zonder op te dringen.
Toen even rijden, hij was best braaf in de bak, alleen een beetje vluchterig. Ik wist ook dat de reden dat Simone hem verkocht de problemen met rijden waren.
Daarna nog een keer buiten gaan rijden met hem, waar hij dus ook omkeerde en probeerde in galop naar huis te gaan, is hem niet gelukt overigens *LOL*
Het was dus onder het zadel nogal een draakje, maar daar was ik van tevoren al voor gewaarschuwd. Hij draaide om en rende keihard de andere kant op, of ging er zonder aanleiding met een noodvaart vandoor (bij voorkeur recht op het hek af)... Ik was er van overtuigd dat het echt wel goed zou komen met hem.
Het was en blijft een apart beest, maar ook 1 van de liefste paarden die ik ken (en dat zeg ik niet omdat hij van mij is, ik denk dat er echt weinig zijn die vriendelijker zijn).

Het is trouwens helemaal goed gekomen, iedereen kan erop rijden, het is echt zeldzaam dat hij een stap verkeerd zet.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:59

Vasthi was gewoon de leukste en liefste Tinker van het stel! Ze was het mooist getekend en vrij groot (nu al bijna 1.60)en heerlijk nieuwsgierig. Zodra ze kon ontsnapte ze uit haar stal en daar heeft ze nu nog een handje van!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:27

Ho dan ken je mijn Gam nog niet Supertje... Haha! Als er eentje vriendelijk is, is hij het wel!

Ik viel al op een tink toen ik nog niet wist dat het een tink was. Zo mooi, een bont paardje met dikke manen en sokken. In die tijd reed ik allang geen paard meer maar toen ik in 2002 weer begonnen ben en ik hoorde dat het een ras was, wist ik het meteen. Ik wilde ook zo'n paardje!!

Na mijn verjaardag in juni ging ik sparen. Mijn plan was om pas in 2003 een eigen paardje te kopen. Eerst nog even goed doorsparen, een geplande opleiding volgen, een jaartje manegelessen en dan was ik er wel klaar voor. Maar het lot geschiedde anders...

Ik was al drukdoende op internet aan het neuzen naar tinkers en zo kwam ik Gam voor het eerst tegen op een kleine handelssite. Ik vond hem er leuk uit zien, een 3-kleur wat ik graag wilde en een lief koppie. Na een paar dagen kijken naar de foto stuurde ik een mailtje voor wat vrijblijvende info. Inmiddels was ik verder aan het neuzen en het mailtje vergeten. Op een andere particuliere site kwam ik weer een 3-kleur tinkertje tegen. Ook zo'n leuke uitstraling! De andere foto had ik opgeslagen en bleef kijken. Toen zag ik ineens herkenning. Verdomd, het kon hetzelfde paardje wel zijn maar bleef twijfelen of het zo was!
Weer een tijdje later kwam ik op een 2e hands verkoopsite dé foto van Gammon tegen.... WAUW wat een kanjer was dat!!! Ik zag nu dat op deze 3 totaal verschillende foto's dezelfde tinker stond afgebeeld. Ik heb meteen de stoute schoenen aangetrokken en gemaild. Na een paar heen en weer mailtjes vroeg ze me te bellen. Dit heb ik gedaan, op een erg slecht moment want ik moest naar mijn werk. Het gesprekje viel zo leuk dat ik al bellend in de auto stapte om naar mijn werk te gaan. Renate en ik konden meteen al erg goed met elkaar opschieten en we maakten een afspraak dat ik kwam kijken en een proefritje kon maken.

Intussen was ik ook bij de Bonte Parels bij een tinkertje wezen kijken wat in het echt tegenviel vergeleken de foto. Er stond nog een andere kanjer maar deze was te duur voor mij. Ze hadden nog eentje voor me staan maar ik besloot eerst om naar Gammon te gaan. Werd dat niks dan zou ik de Bonte Parels weer bellen voor een bezoekafspraak. Mijn vriend vond het verstandig als ik niet op één paard ging wedden maar mijn gevoel zei anders...

Inmiddels kreeg ik ook een mailtje terug van het eerste bedrijfje waar ik naartoe had gemaild. De server was een tijd stuk geweest en konden me niet eerder beantwoorden. Wel wisten ze inmiddels dat ik al een afspraak met Gammon's baasje Renate had gemaakt.

Op de bewuste dag was ik strontzenuwachtig... mijn hemel, ik ging naar mijn eigen tinker kijken waaaah... wat een verantwoording en zoooo spannend. We moesten een lange rit maken van Friesland naar het zuiden van Gelderland. Aangekomen was ik één brok zenuwen en dat is niet meer weggegaan. Ik heb nooit objectief kunnen oordelen over Gammon. In mijn hoofd had ik hem al gekocht, me helemaal blind gestaard op de 3 foto's. Ik was zo groen als gras, had geen verstand van gebreken en voor mij was belangrijk dat hij lief was en lekker reed.

En hij was het... Ach gut
de week er na, op 30 september, heb ik hem naar huis gehaald en heb geen moment spijt gehad ook al zijn veel dingen tussen ons niet soepel verlopen. Ik had hém gekocht met alle gebreken (de mijne eigenlijk) van dien en overwinnen was mijn motto!!

Hieronder de foto's op volgorde...
sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie de moeite nemen om het te lezen.

Afbeelding

Afbeelding
zie je waarom het zoveel moeite kostte om ze te vergelijken?

Afbeelding

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:27

Het zouden drie verschillende paardjes kunnen zijn . Gaaf hoor! Zo zie je maar dat het lot soms voorbestemd is

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:03

Bij Chakotay en mij was het echt liefde op het eerste gezicht, ik wilde heel graag een hengst, niet te zwaar gebouwd en lekker weel bont, maar toen ik hem in zijn prachtige lichtbruine ogen keek was ik verkocht, en dan die nek, kwijlerdelkwijl, dus waar kwam ik mee thuis een enorm zwaargebouwd wit spook, (de mensen die Chuckie kennen weten wel wat ik bedoel), ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad want Chakotay heeft alles waar ik naar op zoek was, ik heb nu ook zijn zoon van 4 maandjes oud, Sylvano, met hem had ik ook gelijk al een band omdat hijt nou eenmaal een minichuckie is. OK dan!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:34

Ik zocht een pony/paardje dat 24 uur buiten kon en niet te gek duur(was nog in de goeie ouwe tinkertijd Haha! ).
Ik las een advertentie over een 5 jarige tinker,heb gebeld en kreeg toen een best triest verhaal(bang voor alles,niet zadelmak te krijgen een hoop ellende eigenlijk)ik kon hem niet meer uit mijn hoofd zetten....de volgende dag weer gebeld en een afspraak gemaakt.
Ik kwam daar aan terwijl de eigenaar er nog niet was en liep wat rond in de stallen......wat gevraagd of iemand een Quint kende en de eerste reactie was "die ga je toch niet kopen"!!!!!.
Ik was op t ergste voorbereid en liep naar zijn stal.....staat me daar toch een prachtig tinkertje.....hij keek me aan ....liefde op t eerste gezicht bestaat echt Lovers .......
Lang verhaal kort....ik heb hem gekregen van zijn eigenaar...hoop ellende meegemaakt(gratis lijkt leuk maar valt in t echte leven best tegen Knipoog )maar heb er nu een gouwe tinker aan die nog voor geen geld te koop is.....enne zadelmak nu.

Afbeelding