tinkerfunss schreef:ik zit heel vak in ren galop, wij hebben op buitenrit 2 standaard plekjes, zodra we daar aankomen gaan de paarden zelf al zodra we ze 'loslaten'. en als ze met zn 2e gaan, maken ze er een strijd van, en gaan ze echt keihard!! we dwingen ze niet, ze doen het helemaal zelf, en ze zijn allebij wat ouder!
echt een heerlijke ervaring!! maar zoals al word gezegd, controleer het pad waar je wil eerst op holen en kuilen enzo!
Die standaard plekjes vind ik dus heel erg eng. Als kind gingen we op de manege ook altijd op twee standaard plekjes in rengalop. Om een lang verhaal kort te maken dat heeft me dus ooit bijna mijn leven gekost want paarden waren op een gegeven ogenblik niet meer te houden toen we in de buurt kwamen en via drukke autoweg ben ik met de hele kudde (ik was de enige die erop was blijven zitten) thuis gekomen en heb trauma van mijn leven aan overgehouden.
In Frankrijk hadden we ook een standaard plek voor de ren galop maar dat was een steile berg omhoog. Geloof me elk paard dat boven aankwam stond te hijgen met gelukkige ogen en als het spul bij was gekomen reden we verder. Maar dat kan dus alleen met een lange steile berg waarvan elk paard zelfs met de beste conditie vanzelf stopt.
Dus tinkerfunss ben verstandig en ga daar maar eens paar keer stappen zodat jullie wel blijven bepalen waar je in rengalop gaat. Er komt vrees ik anders een tijd dat ze al voor de plek gaan en dan heb je het nakijken hetgeen soms heel gevaarlijk kan zijn. Ik heb het als kind overleefd maar dat had heel anders af kunnen lopen.