Springpaarden die niet bevallen in de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denisedewith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:17

Het gaat niet om hoeveel les je hebt en hoeveel het gekost heeft. Als we dat allemaal gaan uitrekenen worden we met z'n alle hier heel ongelukkig!

Waar het om gaat is toch echt je houding en zit, dat is toch echt de basis van het paardrijden, dan komt toch echt een stukje dressuur en dan komt het springen pas een keer. Voor ik ging springen heb ik ook eerst echt een flink aantal zitlessen gehad, nou ja eerder balans lessen, want verlichte zit is echt niet zo simpel als je zou denken.

Het paard de schuld geven, is in mijn ogen altijd onterecht, het paard doet immers wat hem is aangeleerd of wat de ruiter aangeeft.

Bij springpaarden is galop meestal de beste gang. En zitten is nu eenmaal niet makkelijk, en ja bij het springen komt heel veel kijken. Dat wat mij betreft is het bijna onmogelijk om 'gewoon even te gaan springen'. En het strekken van de hals voor, boven of na de sprong kan ook zijn om de ruiter te helpen. Er zijn heel veel hele brave springpaarden die hun ruiters met deze trucjes door het parcours heen helpen.

NiNM

Re: Springpaarden die niet bevallen in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:37

Wel om tips vragen maar niets willen aannemen, vraag er dan niet om en zoek een paard waar jij denkt wel op te kunnen 'zitten' :) Makkelijk opgelost dan toch?

Iljavdm

Re: Springpaarden die niet bevallen in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:26

Op de manege rijd ik ook een KWPN zowel dressuur als springen en buitenritten, zit super lekker maar ik heb dus ook een verzorgpony nikita, dat is een haflinger ook allroundpoown maar als je dan net op de haf hebt gereden en stapt dag later op de KWPN is dat wel iets anders maar verder geen problemen dat ik niet kan blijven zitten dus ik denk dat het gewoon veel oefenen is en als de paarden vast zitten in hun rug zoals mijn verzorg haf eerst ook had zit het ook niet zo lekker en word het idd moeilijker het uit te zitten, en streken hebben alle manege paarden dus gewoon aanpakken. Oefening baart kunst ;)