12jarig meisje, paard of pony kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

?

Paard
289 (52%)
Pony
258 (47%)

Totaal aantal stemmen: 547

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:14

HTM schreef:
Hoe groot is je zusje?
En hoe sterk is ze, hoeveel ervaring heeft ze?

Ik denk persoonlijk dat je er beter voor kan kiezen een D-pony te kopen, daar dan lekker 2 jaar mee laten rijden, en daarna verder kijken en evt de pony verkopen en een paard kopen.

Als het beesie te groot en sterk voor dr is, dan is de lol er gauw af bij zn meisje.

Hoe groot ze is weet ik echt niet, maar lange benen heeft ze echt wel!
Paardrijden gaat niet altijd om sterk zijn, maar om het weten hoe je met een paard moet werken.

Ze heeft voldoende ervaring voor een paard.
Op stal rijdt ze soms op de dekhengsten die ik altijd rijd.
En geloof me, deze zijn niet van de simpelsten :+
Als ze eens 'vies' doen, zal ze ook zeker niet zeggen dat ze er niet meer op wil, maar een paard moet niet 7x achter elkaar de loop op gaan met haar.
Maar gelukkig doet een goed afgericht paard dit niet.

swoeky

Re: 12jarig meisje, paard of pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:22

ik denk dat je het antwoord zelf wel al een beetje geeft ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:26

Ik heb voor pony gekozen. Ik zou een grote E kopen, nog net geen paard. Als je 12 bent moet je lekker bij de pony's starten, stukken gezelliger! Ik had mijn ponytijd zelf niet willen missen en hoop dat hij ook nog lang mag duren!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:28

Ik heb toen ik 11 was een 2.5 jarige D pony gekregen.
En nu ben ik 21 jaar, 1.83m groot, en is het nog altijd mijn maatje.
Voordeel is wel dat ik maar een licht pluimpje ben.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:29

ik zou, zoals meerdere zeggen, een grote pony kopen. lijkt me ook een stuk leuker om tussen de kinderen van dezelfde leeftijd te kunnen starten dan tussen de volwassenen.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:33

marjolein_el schreef:
Ik heb voor pony gekozen. Ik zou een grote E kopen, nog net geen paard. Als je 12 bent moet je lekker bij de pony's starten, stukken gezelliger! Ik had mijn ponytijd zelf niet willen missen en hoop dat hij ook nog lang mag duren!

Ja maar Epony is geen optie, hier in België is dat een paard.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:33

DaisNBenj schreef:
Ik heb toen ik 11 was een 2.5 jarige D pony gekregen.
En nu ben ik 21 jaar, 1.83m groot, en is het nog altijd mijn maatje.
Voordeel is wel dat ik maar een licht pluimpje ben.

Maar jij mag ook nietmeer starten op wedstrijd :P

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:34

Jette schreef:
ik zou, zoals meerdere zeggen, een grote pony kopen. lijkt me ook een stuk leuker om tussen de kinderen van dezelfde leeftijd te kunnen starten dan tussen de volwassenen.

Jep dat is de grote reden om net wel een pony te kopen.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:35

Paard, Ik ben ook erg groot 1,85 en ben pas 15. ik kreeg 2,5 jaar geleden van m'n ouders een paard, van 1,68 :D

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:35

Idd. Wedstrijden zijn niet aan mij besteed is ook absoluut niet de reden geweest van aankoop van mijn pony toen.
Het hangt er eigelijk vooral zelf van af wat je zusje wilt. Ik wou geen paard, ik wou een grote pony.
Maar mijn 'vriendinnetje' toen op manege, die was 10 en die kreeg een paard waar je u tegen zegt.
Zij was ook echt een uitstekend ruitertje, en nu nog.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:36

arsiana_x schreef:
marjolein_el schreef:

Ja maar Epony is geen optie, hier in België is dat een paard.

sorry dat is natuurlijk ook zo! Dan zou ik voor een grote D gaan. Tussen de paarden starten lijkt mij niks op die leeftijd

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:39

Oke ja een D-pony lijkt me eigenlijk ook leuk :P
Ik moet nu ook toegeven dat ikzelf veeeel liever pony's rij dan paarden :+
Maar het probleem is gewoon de verkoop op korte termijn.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:43

Weet niet hoe groot ze is, maar ik ben op me 13e naar een paard gegaan (165cm), ik was toen nog 145 ofzo, best klein dus, maar wel met lange benen, in het begin leek ik misschien wat klein maar nu ik 10 cm groter ben (15 jaar), past het perfect met mijn lange benen.

Ik vond het heel leuk om met een paard te beginnen, hij was toen 4 jaar en best ondeugend en spelletjes vond hij ook wel leuk, ligt er maar aan wat voor paard ze wil.
Maar als ze niet wat serieuzer wil rijden kan ze misschien eerst nog beter op een pony, het concours bij de pony's is ook een heel andere sfeer als bij de paarden ;)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:53

Uit je eerste posts te lezen heb ik het idee dat je eigenlijk allang een keuze hebt gemaakt, alleen nog de bevestiging zoekt ;)
Volgens mij kies je voor het paard.. Ik begrijp je redenering absoluut, alhoewel ik van mening ben dat ze van een D pony ook nog wel 2-3 jaar plezier kan hebben..

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:55

Nou, eigelijk ziet dat er prima uit hoor je zusje op je paard van 1.66m

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:57

ik vind haar voor je paard nog wel een stukje te klein. als je dan naar de pony kijkt is het weer wat te groot maar toch wel wat beter. dus als je nagaat dat je nog een grotere pony koopt denk ik dat dat perfect moet zijn.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:57

Duuk2011 schreef:
Uit je eerste posts te lezen heb ik het idee dat je eigenlijk allang een keuze hebt gemaakt, alleen nog de bevestiging zoekt ;)
Volgens mij kies je voor het paard.. Ik begrijp je redenering absoluut, alhoewel ik van mening ben dat ze van een D pony ook nog wel 2-3 jaar plezier kan hebben..

Oh mijn keuze is zeker niet gemaakt, want ik vind pony's veel leuker dan paarden.
En die reeksen zijn ook echt veel kleiner en gezelliger.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:58

Jette schreef:
ik vind haar voor je paard nog wel een stukje te klein. als je dan naar de pony kijkt is het weer wat te groot maar toch wel wat beter. dus als je nagaat dat je nog een grotere pony koopt denk ik dat dat perfect moet zijn.

Ja de komende tijd gaat dit echt een perfecte combinatie zijn, maar denk je niet dat haar benen snel te lang zullen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:02

Ik zou een paard nemen....als het past en ze wil echt de dressuur in....

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 22:03

Bizzybijtje schreef:
Ik zou een paard nemen....als het past en ze wil echt de dressuur in....

Sorry voor de onduidelijkheid, maar het is echt wel voor springen :+

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:05

Ik kreeg op mijn twaalfde een d-pony terwijl ik eigenlijk al aan de grote kant was, met 14 hoorde ik van de jury's al dat mijn benen te lang waren, en met 16 heb ik haar helaas moeten verkopen. Als ik nog eens had moeten kiezen had ik misschien dan liever iets langer op de c-pony willen blijven rijden, en dan met 13 gewoon een paard.
Als ik zou kiezen voor je zusje is een paard met betrekking tot kopen en verkopen het handigst, met een beetje geluk kunnen ze dan echt heel lang samen aan het werk, ipv de 2 jaar die ze met haar pony aan het werk kan. Tenzij ze natuurlijk al bijna uitgegroeid is.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:05

arsiana_x schreef:
Jette schreef:

Ja de komende tijd gaat dit echt een perfecte combinatie zijn, maar denk je niet dat haar benen snel te lang zullen worden?

pfff, lastig te zeggen... heeft ze haar groeispurt al gehad? waarschijnlijk niet, dus dan gaat ze echt nog wel een cm of 20 groeien (minimaal) en misschien hebben haar benen de groeispurt al wel gehad en moet de rest even 'bijtrekken (en dan spreek ik uit ervaring :+)

en wil ze springen of dressuren? ik denk namelijk dat als je gaat springen ik toch eerder naar een pony zou neigen. dat is toch een stuk minder heftig.

maar je kan natuurlijk ook gewoon lekker rond gaan kijken en als je een paard tegenkomt waarvan je denk: "dit is hem" gewoon lekker dat doen. en als het een grote pony is precies hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Jette op 28-07-11 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:08

Ik zou voor een paard gaan hoor!
Daar heeft ze veel langer plezier van. :)