Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Topic: welke ras is het mooist.
s_en_z [ Spring naar bericht ] Geplaatst: 22-11-09 21:35
Reacties: 445
Bekeken: 4786
Nieuwerwets Dressuurtype KWPN (groot met slanke lange benen),
donkerbruin met zwarte manen, 4 zwarte beentjes en een klein
kolletje of klein recht blesje.
(L)
En ik heb een ouderwets type springgefokte KWPN (brede rug en
korte beentjes) Een (rode) zweetvos met donkerbruine manen en
staart. 3 witte benen en een lange brede bles.
HAHA!
Een goed paard kent geen kleur

.
een vos met 3 witte hoge benen en een brede bles. Kwa karakter past hij wel super!
Gelukkig wel een schat van een dier; maar met rijden niet altijd zo makkelijk als ik gewild had. Toch zou ik haar niet meer weg willen doen!
svdijk86 schreef:Ik wou altijd een mooie ranke langbenige donkerbruine met een smalle bles en 4 witte
voeten of een kol en 4 zwarte voeten.
Ik kwam thuis met een brede rooie kortbenige vos met 3 witte voeten en een lange brede bles.
Heb 11 jaar plezier van hem mogen beleven.. toen hij me is ontvallen ging ik op zoek naar een
paard dat aan mijn beschrijving voldeed.. waren er weinig.. en degenen die dat deden waren
geen match met mij qua karakter en ambities.
Ik bedacht me wat mij vroeger, voor ik die rooie kocht/kreeg is gezegd. Een goed paard kent
geen kleur... toen ben ik rond gaan bellen en kwam uit bij dezelfde man als waar ik die rooie van
gekocht heb.
Die had een leuke staan. Ik wist alleen dat het paard kastanjebruin was, hij stond bij iemand die
hij kende maar had het paard zelf maar 1 keer gezien. Hij wist niet zeker of het een merrie of een
ruin was. Hij wist niet 100% wat voor aftekeningen ze ook alweer had.
Ik ging kijken... en dan staat dit voor je neus:
Weliswaar was ze toen nog niet zo knap... en ik baalde dat ze een merrie bleek te zijn want ik wou
eigenlijk liever een ruintje... maar na een proefritje en haar diep in haar bruine oogjes aankijken was
ik toch verkocht.. Of nouja.. zij was verkocht... ik wou haar wel een kans geven.
Nu, 7 maanden later.. worden we al steeds meer een teamEn ze wordt echt leuk
Heb ik alsnog wat ik wou.. er mist alleen een piemie aanMaar dat deert me niet, want het is
geen merrie-merrie
Moraal van het verhaal.. een goed paard kent geen kleur.. een paard kiest zijn baasje.. waarop die
weer het paard kiest. En toevallig vind ik haar echt prachtig. Had ze lichtbruin geweest met 3 witte
voeten en witte plukken overal had ik haar NOG gekocht.
En nog een mooie "You don't get the horse you want, you get the horse you need"