De rijdende rechter op TV (met paarden)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:31

Ik vind dat die familie er zo nog goed vanaf komt, de pensionhouder zal waarschijnlijk verlies hebben, er stond ook nog een rekening van de moeder open, iets van € 400. Rare familie hoor

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:32

Wat had hij dan moeten doen Jessy? Het paard aan een lantaarnpaal op straat vastbinden?
Hij had geen keus, verkopen kan niet zomaar en zo'n dier heeft toch zijn verzorging nodig.

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:35

Lovely schreef:
Volgens mij zie je nog over het hoofd dat die meneer dat paard wel al die tijd op stal heeft gehad en dat kost hem geld. Die familie is dus achterstallig pensiongeld schuldig en hebben nog geluk dat ze er geen boete bovenop krijgen.

Dat is idd waar... hij heeft er behoorlijk veel kosten voor gemaakt... en het paard heeft idd geen toekomst bij Rebecca...ik vind het ook wel raar dat dát niet aanboord is gekomen bij de zaak: Hoe moet het verder als zij het paard wel zou "krijgen"??? 't is echt een moeilijke zaak zeg! Nou maar hopen dat het paard goed terecht komt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:38

Dat was immers niet aan de orde. Als ze centen had gehad, had ze tegen betaling het paard zo mee mogen nemen.
Maar ze had al geen geld voor de aankoop of aflossing van de achterstallige rekening, laat staan voor het onderhoud.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:38

Jessie88 schreef:
en het paard heeft idd geen toekomst bij Rebecca...ik vind het ook wel raar dat dát niet aanboord is gekomen bij de zaak: Hoe moet het verder als zij het paard wel zou "krijgen"???
Ik denk dat dat voor de zaak niet belangrijk was. Het paard zou sowieso niet gratis naar haar gaan, dus wat er zou gebeuren als dat wél zou gebeuren is niet interessant. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe dat meisje het zelf allemaal gedacht had klaar te spelen... Verward

Billy: nou ben je me wéér net voor! Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Elles op 14-09-03 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:39

Heel simpel Jessy, de eigenaresse is naar het buitenland vertrokken, is niet meer terug gekomen, heeft niets meer van zich laten horen en heeft nooit meer iets betaald, zo is het zo ver gekomen.
Hij had het paard ook eerder kunnen verkopen maar zoals hij zelf al zei, dan had hij een gerechtelijke procedure tegen zich gehad en of hij die had gewonnen...???
Ik vind dat hij het heel netjes heeft gedaan en vind het ook erg kort door de bocht zoals ik hier ergens boven las dat het deze man duidelijk om het geld te doen was en niet voor de toekomst van het paard, hij heeft wel vanaf januari 2002 meen ik voor het paard gezorgd, het paard is gekeurd en is klinisch gezond verklaard dus heeft het lijkt mij ook niets te kort gekomen, ik vond het paard er ook best goed uitzien!
Ik zat meteen eigenlijk al met de telefoon in mijn handen, gelukkig was mijn vriend daar om mij weer even tot de orde te roepen, 5 is voorlopig even genoeg.....maar ik heb nog ruimte genoeg.......ach, hij heeft echt wel gelijk. (zou ook niet weten waar ik heen moest bellen hoor Haha! )
Nee, ik vind het heel goed geregeld zo!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:40

Het paard zal heus niet zomaar naar de slacht gaan, particulier brengt dit paard meer op, de pensionhouder gaat echt wel proberen zijn geld eruit te halen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:40

jessy schreef:
Heb alleen de laatste 10 min. gezien. Het leek wel dat die pensionhouder het he-le-maal gehad had met die familie. Je zal het ook maar op je terrein hebben. Wat ik alleen niet begrijp is hoe hij het zover heeft kunnen laten komen?

Meisje ging op vakantie naar Egypte en kwam stomweg niet meer terug, en liet ook niks van zich horen.
Ga dan maar eens zoeken. Tong uitsteken

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:41

Nou, aan een lantaarnpaal is wel heel drastisch Knipoog

Wat ik bedoelde is dat hij er misschien eerder over aan de bel had kunnen trekken. Er stond inmiddels meer dan 2000 euro open! Hoeveel maanden stalling zijn dat wel niet? Het is (dacht ik) sowieso meer dan het hele paard waard is. Zelf zou ik na max. (!) 3 maanden niet betaald al gaan denken aan incasso etc.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:43

Ik kan die pensionhouder echt volledig begrijpen hoor, schamele troost dat hij het paard mag verkopen, maar het is wel voor alle partijen (pensionhouder en paard) de beste oplossing: het geld ziet hij toch nooit, en dat paard kan je nou niet bepaald "goed af" noemen met een eigenaresse die met de noorderzon verdwijnt en haar paard laat stikken!! (of de zus ervan die dat beest ook niet kan onderhouden) Ik kan me echt woedend maken over die zus en ma die in Egypte lekker blijven plakken en dat paard laten barsten. Stoom uit je oren
Hoedje af voor die man dat hij het paard al die tijd zo goed verzorgd heeft, wat hier al eerder gezegd is, die man wil alleen maar het beste voor het paard, maar dat kan ie niet blijven gratis en voor niks doen, kost hem bakken vol geld. (en vervolgens een ander met dat paard laten weglopen zeker, ja daaaaaaaaag)
Die Natasja verdient het niet om een paard te hebben!

jessy

Lees nu pas Billy's berichtje. Tja Egypte. Wordt incasso ook moeilijk... Toch moeten daar manieren voor zijn, anders zou iedereen met schulden 'm peren naar een buitenland.

Billy

Ja, maar als je niemand kunt bereiken en zuslief heeft geen cent te makken?
Hij heeft het paard eerder achtergehouden, maar voordat je een zaak hebt, ben je een paar maanden verder.
Verder denk ik dat dit paard wel goed verkocht zal worden als "paard van de rijdende rechter"
voor sommige mensen is het wel fijn om zoiets te kunnen zeggen.

Elles

jessy schreef:
Zelf zou ik na max. (!) 3 maanden niet betaald al gaan denken aan incasso etc.
Kun je een incassobureau inschakelen tegen iemand die in het buitenland zit? Verward Zij dwingen betaling af, maar volgens mij moet er dan wel communicatie mogelijk zijn met degene die moet betalen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:45

Er zullen wel manieren voor zijn, maar het wordt dan een hele langdurige juridische strijd, plus van een kale kip kun je niet plukken...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:48

Zonder adres wordt het al heel erg moeilijk natuurlijk. En als ze niet betalen kan je geen beslag laten leggen dus het is zinloos.

Ik heb hier ooit een paard tijdelijk opgevangen en dat ging ook mis. Meisje betaalde niet meer, kwam niet meer en daar zat ik met het paard. Gelukkig was er een gezamenlijke kennis (zo was het paard ook hier terecht gekomen) en die heeft toen bemiddeld maar leuk was het niet en je kan inderdaad geen kant op.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:48

Ik vond het een ongelooflijk vaag verhaal. Wat een vreemde familie ...
Als ze echt zoveel om haar paard gaf had ze hem heus niet zomaar achter gelaten.
Die brief die opeens boven water kwam was ook zeer verdacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:49

Volgens mij was die pensionhouder gewoon een hele aardige man dat hij al die tijd op dat paard gepast heeft Lachen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:50

Dat paard is nu al lang en breed verkocht, moet je maar rekenen. D'r hebben meteen van die zotte huisvrouwen om gebeld die idd niet verder hebben gedacht als "a gossie, arm paard, die heeft liefde nodig...".
Tja, en als dan blijkt dat ie na een maand toch minstens 10 balen hooi heeft lopen opkanen, zal die wel weer kunnen vertrekken.

Ik baal wel ZO van mensen die langer denken over de aanschaf van een kleur deurmat als over de aanschaf van een paard. Paarden zouden een heel stuk duurder moeten zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:54

Het paard zal idd al lang verkocht zijn want als ze het hadden over een jaar achterstand en die griet was januari 2002 vertrokken kom ik uit bij januari 2003 Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:54

petje af voor de stalhouder, paard zag er goed uit, ondanks dat hij maar moest zien of hij z'n geld kreeg.
En die trol had zogenaamd geen contact met haar zus, maar kon haar wel vertellen dat die man het paard achterhield. Dus of ze had wel contact, of ze heeft zelf een brief geschreven.
Die familie was wel van de firma list en bedrog.

waterkippie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:59

ja ik heb het gemist Boos! maar zoals ik het lees klinkt de uitspraak wel eerlijk...

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:59

Nou, dan kan je er idd wel van uitgaan dat 'ie allang verkocht is. Laten we hopen dat 'ie goed terecht is gekomen.

En, ja sommige mensen Dat je je niet driedubbel schaamt, maar nee! Ook nog met je pan op televisie durven. Ongelofelijk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:00

Duidelijke uitspraak en goede stalhouder. Paard zag er goed uit, hij vertelde dat hij er hoefsmid kosten aan had gehad en ook DA kosten voor inentingen. Paard is ook goed uit de keuring gekomen.

Net wat Billy zegt: dat paard wordt heus wel verkocht en waarschijnlijk voor een mooie prijs ook.

Overigens is die Rebecca wel een erg naief nest zeg. Haar oorspronkelijke voorstel was dat hij dat tuig mocht hebben en zij het paard. Geen reeel voorstel. En hoe ze dat paard had willen onderhouden was me ook niet duidelijk.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:02

hoi

verrie strange story, wat mij betreft,
verrie strange family
erug vaag allemaal ,die zus dacht er misschien ook nog wat geld aan over te houden, om het paard op tekomen eisen, die kon ze waarschijnlijk leuk verkopen
want zelf zat ze zonder inkomen en d'r vriend diep in de gulden ja dan kun je echt een paard gaan onderhouden, neee het is maar goed dat zij hem nie heeft gekregen.
hopelijk heeft het paard nu een leuke eigenaar, die veel plezier met het diertje heeft, want da verdient ie wel

gr. cissie

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:05

Terechte uitspraak. En ik denk ook dat het paard best wel goed terecht zal kunnen komen. Als die pensionhouder slim is verkoopt ie het beest aan een particulier, brengt iig meer op dan de slager, beest kan echt wel meer opbrengen dan 900 euro, zat zelf richting 1500 euro verkoopwaarde op particuliere markt te denken voor een gewoontjes, simpel paard en daar dan nog bovenop wat de gek er voor geeft.
Paard zal vast wel een leuk baasje krijgen of gekregen hebben.
En wat een domme doos, die meid. Wat moet zij met dat paard??
Geen cent te makken, hoe wil je dan in godsnaam pensiongeld betalen Rolleyes Daar gaat dit hele geintje nou juist over.
Nou ja, raar verhaal iig, wie laat er nou zo zo'n paard achter op een pensionstal en laat niks meer van zich horen? Verward
Pleit nog voor die pensionhouder dat ie er zo lang goed voor gezorgd heeft, beestje zag er best goed uit.