Boze moeder

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:01

ik heb dat ook weleens gehad komen er van die jonge meisjes vragen of ze een paard mogen poetsen
ik vertelde dus dat mijn pony (shetje)
erg lastig is en graag bijt
ja dat geef niet blablabla
en hup na 5 minuten had hij er 1 in de arm gebeten
ze gingen gelijk weg en nooit meer wat van gehoord eigen schuld

je heb goed gehandeld hoor

Tryingagain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:09

Vind ik ook!
Mensen begrijpen nog te weinig dat paarden dieren zijn. Vooral ouders van kleine kinderen die veel zeuren om rijlessen of een eigen pony (;)) hebben de neiging te vergeten dat paarden geen knuffelbeesten zijn.
Kleine kinderen bij paarden is nooit een goede zaak. Paarden reageren vanuit hun instinct, en als dat instinct ze verteld dat ze dar weg moetn (bijvoorbeeld doordat zo'n hummel met een plastic draagzak staat te zwaaien ofzo) dan gaan ze ook. En dan laten ze zich heus niet door een ukkie tegenhouden.
Dus ook ik vind dat je juist gehandeld hebt. Dan maar niet populair bij de "pony-mamma's en -pappa's" Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 00:46

je hebt goed gehandeld hoor!
ik heb zelf tijdelijk op een manege&pensionstal gestaan met mn 2 paarden ivm brand bij onze eigen stal, destiny is een flinke E-pony en Quentn is 1.72, er waren daar dus kinderen van de manegelessen die een 10 jarig meisje weleens samen met een 15 jarige destiny zagen poetsen&rijden(die 2 hebben alle2 een eigen pony en ik had ze gevraagd om op dagen dat ik er niet was destiny te doen, aangezien hun eigen pony's erg jong en druk waren was een brave destiny wel vertrouwd bij hun, ook Quentin wasten ze weleens als ik wedstrijd had, maar die 2 kwamen ook al bij mij aan huis dus die kennen mn paardjes ook)

nou hadden 3 meisjes van 8 t/m 11 bedacht dat hun dan destiny ook weleens konden poetsen en er mee konden wandelen, op de dagen dat die andere 2 er dus niet waren

toen ze erachter kwamen dat die 2 ook Quentin poetsten en destiny&quentin samen in de paddock zetten, gingen ze dat ook doen

destiny liep braaf mee, konden ze lomp mee zijn die doet toch nix, toen zijn ze Quentin zn stal ingegaan(hij bijt en dreigt met slaan)
het meisje dat op stal werkte en de paarden buiten zette had zn halster aangelaten, dus het halstertouw hadden ze zo vastgemaakt, dus hup, Q mee naar buiten, ja die begint me een partij gek te doen omdat ie destiny al zag staan in de paddock, dat er 1 meisje aan t touw word meegesleurd, ze laat uiteindelijk los, handen kapot, meisje blauwe plekken en geschrokken

maar wel mijn paard los!!

toen kwam ik net uit mn werk het terrein opgereden en zie des druk doen, wat ze dus normaal nooit doet, ik verbaasde me hoe t kwam dat ze in de paddock was, dacht eerst dat die andere 2 er waren, maar nee die kwamen pas later als ze les hadden.

ik Q gepakt en op stal gezet, toen des uit de paddock gehaald

komt er ineens een boze vrouw op me afgelopen

hoe stom ik was en hoeveel pijn haar dochter had!

dus ik zeg ik kom hier net aan, ja dan had je niet moeten zeggen dt ze wel jouw paarden buiten mochten zetten, dat heb ik dus nooit gezegd!ik kende die 3 geeneens!!en er hing zelfs een bordje aan Q zn stal : pas op, bijt, niet voeren'

(na 3 paar boze ouders nadat Q in een vinger had gebeten als er weer een penny-meisje door de tralies heen snoepjes wilde geven waarna hij dus beet heb ik dat bordje opgehangen, omdat Q steeds klappen kreeg van die ouders als ie had gebeten...)

ik was ZO BLIJ toen mn paarden weer aan huis stonden

maar sommige ouders zullen paarden nooit begrijpen, en zullen ook de gevaren niet inzien

ben maar blij dat je er vanaf bent!

labje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:03

Ik heb die moeder ook gezien toen ze kwam vragen of d'r dochter Flo mocht verzorgen en ze is inderdaad veel te klein om dat zonder hulp te doen. Ik vind dat je het goed gedaan hebt; er kunnen veel ergere dingen gebeuren dan een boze moeder als je zo'n kind haar gang laat gaan!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:16

die stomme wijven begrijpen gewoon niet, dat als er iets met hun kinderen gebeurt JIJ aansprakelijk wordt gesteld en dus moet dokken. EN misschien wel moet dokken voor de rest van je leven als er echt iets ergs gebeurt. Daar zijn die moeders gewoon te stom voor.

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:21

je hebt goed gehandeld hoor Zelf heb ik 2 paarden staan, waarvan er 1 wordt verzorgd door een meisje van stal. Die is echter wel gekozen nadat ik eerst had nagevraagd bij haar instructrice wat ze wel of niet kon. Heb geen zin om op te draaien voor een ongeluk

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:28

Je hebt inderdaad groot gelijk. En ze kunnen wel ZEGGEN dat ze jou niet aansprakelijk zullen stellen als er wat gebeurt, dat gaat alleen niet op. De verzekering zal dat namelijk WEL doen omdat het om een paard van jou gaat. Heel verstandig dus, deze beslissing!!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:46

Nieuwe categorie vanaf nu: "Pennymeisjesmoeder"

zalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:52

Je hebt groot gelijk, als moeders hier al kwaad over wordt zal ze helemaal wel flippen als paardlief perongeluk kindlief op haar teentjes trapt (letterlijk of figuurlijk)

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:24

Je heb echt groot gelijk.

Anders moet de moeder gewoon zelf een pony voor hun kopen.
Hoeft ze nooit meer boos te worden.

Is er trouwens bij jullie geen kinderboederij waar ze paarden kunnen poetsen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:26

FlairS schreef:
Al een paar keer waren er meisjes van een jaar of acht bij me aan de deur geweest met de vraag of ze een paard mochten poetsen.Steeds heb ik nee gezegd,omdat het enige paard dat nog gepoetst zou kunnen worden Flo is.Flo is 1.63 en dat vond ik een beetje te groot voor 2 van die hummels.Tot mijn verbazing kwamen de dametjes vorige week woensdag met hun moeders op stal om te vragen of er toch echt niet een paard te poetsen was.Uiteindelijk(stom)heb ik er mee ingestemd maar wel de eis gesteld dat een oudere vriendin van de meiden erbij zou zijn als ze gingen poetsen.Daar gingen ze mee akkoord en ik zou aankijken of het goed ging.Afgelopen maandag kwam ik in stal en waren de meisjes Flo aan het poetsen.Heel schattig natuurlijk.Ik vroeg waar de oudste was die op ze zou letten en kreeg als antwoord dat ze had gezegd dat ze het alleen wel konden Verward Vandaag waren ze wederom alleen aan het poetsen terwijl de oudste aan het rijden was.Weer alleen dus!Omdat ik het onverantwoordelijk vond heb ik helaas tegen de meisjes gezegd dat het poetsen helaas niet meer kon omdat het toch te gevaarlijk vond.Krijg ik zonet een hele boze moeder aan de telefoon,met dat ik haar dochter heel veel verdriet had gedaan en dat ze de tijd om te kijken of het goed ging wel heel kort was.Dat ze zich niet aan de afspraken hielden was niet belangrijk.Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat ik verantwoordelijk ben als er iets mocht gebeuren.Ze was niet voor rede vatbaar en heeft heel boos de telefoon eropgegooid.Maar wat als er echt iets fout zou zijn gegaan?

Super gedaan!!! Als ze hun kinderen in gevaar willen brengen doen ze dat maar bij een ander. OK dan!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 13:33

Achteraf had ik tegen de moeders moeten zeggen toen ze het kwamen vragen of ze mochten poetsen dat het mocht als ze er zelf iedere keer bij zouden zijn om op hun kindjes te passen.Ik denk dat het dan al meteen niet door was gegaan omdat dat natuurlijk ook niet de bedoeling was.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:39

n
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 21-11-24 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:09

Ik snap niet echt dat die moeder daar zo boos om is?
Op deze manier lijk jij meer verantwoordelijk te zijn dan de moeder zelf?
Maar goede beslissing dus van je, stel voor dat het wel fout gaat, moet er niet aan denken

Overigens ben ik benieuwd hoe ik dat vroeger deed, ik reed al jong op grote paarden (1,70 oa!) en weet ook nog dat ik vroeg een trucje heb geleerd om het zadel erop te krijgen of dat ik weleens het hoofdstel niet inkreeg, maar volgens mij ging dat allemaal zonder toezicht op de eerste keer na.
Nou waren dat wel manege paarden, maar ik ken ook genoeg kleine meisjes die niet eens in de buurt van zo'n groot paard durven te komen (ontzag, alleen maar goed).

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:40

je hebt groot gelijk het is toch jou paard stomme penny meisjes

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:11

Lekker moeizaam! Is toch gevaarlijk, van die kleine meisjes!! En die reactie van die moeder is helemaal onbegrijpelijk!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:33

je heb t goed gedaan vind ik!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 23:21

Gelukkig is iedereen hier het wel met mee eens(maar wij zijn paardenmensen he Tong uitsteken )

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:50

Je hebt groot gelijk. die kinderen, en daardoor ook de ouders, zitten volgens mij in het stadium van: "hij is mijn vriendje, dus hij doet me niks". Maar daar denkt een paard heel anders over.
Je hebt de juiste beslissing genomen. En als ze gaan roddelen, lekker laten doen, daar sta je boven, omdat je gewoon 100% gelijk hebt.
Ik vind het overigens wel heel 'gemeen' van die ouders dat ze jou zo in een hoek drukken. Maar ach, je hebt mensen en je hebt..........

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:16

wenny schreef:
ik heb dat ook weleens gehad komen er van die jonge meisjes vragen of ze een paard mogen poetsen
ik vertelde dus dat mijn pony (shetje)
erg lastig is en graag bijt
ja dat geef niet blablabla
en hup na 5 minuten had hij er 1 in de arm gebeten
ze gingen gelijk weg en nooit meer wat van gehoord eigen schuld

je heb goed gehandeld hoor

eigen schuld, dikke bult Haha!
je hebt het ze duidelijk verteld en dan doen ze het nog

ik vind dat je goed gehandeld hebt!! sommige moeders........ Verward

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:52

Jij hebt juist heel goed gehandeld hoor!

Dat zo'n moeder over de mik is, is jammer voor haar.
Dat zij haar kinderen aan een gevaar bloot wil stellen moet zij weten, maar daar hoef jij niet aan mee te werken als jij dat niet wil.

In mijn werk kom ik dit soort acties van ouders vaker tegen. En ik kan alleen maar zeggen dat ik vind dat je heel netjes hebt gehandeld.
En die moeder? Daar moet je proberen boven te staan. Sommige mensen hebben niet door aan wat voor mogelijk gevaar zij hun kinderen bloot stellen Rolleyes En vinden het bovendien erg makkelijk als ze hun kinderen ergens kunnen doppen...

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:38

Ik had ook al het idee dat het wel erg handig was(voor de mama's) dat ze lekker hun vrije dagen bij ons door zouden kunnen brengen Scheve mond .Ik maak het trouwens vaak mee dat er kinderen komen lessen en dat de ouders niet eens komen kijken wat ze de hele dag uitspoken op stal.Er zijn dus ouders die ik nog nooit gezien,laat staan gesproken heb

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:44

jemig wat bestaan er ook van die zeikouders

Door

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:09

Citaat:
FlairS schreef:

Ik maak het trouwens vaak mee dat er kinderen komen lessen en dat de ouders niet eens komen kijken wat ze de hele dag uitspoken op stal.Er zijn dus ouders die ik nog nooit gezien,laat staan gesproken heb

Ja, eh, en dan heb je aan de andere kant ouders waar je NOOOOIT meer vanaf komt Haha!

FlairS..........mijn zegen had je al, om die twee meisjes van hun "verzorgingstaak" te ontslaan, maar het is wel fijn om te lezen dat iedereen het gronding met jou eens is OK dan!

En die reactie van die moeder Misselijk (tja, om misselijk van te worden)
Duidelijk weer een ouder die zelf GEEN verstand van paarden heeft en het gevaar absoluut niet ziet

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 23:21

Zijn wel gezellige ouders!