Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:38

Haha ja, nog steeds voor die merrie.
Echt irritant om een gaatje te vinden dat we kunnen, ook al is het vakantie..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:03

Johoeee Jotoma where are you???

Ikke ben zo benieuwd of ze nu ook trotse bezitter is van een paard :D

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:22

Safire ik wist ook niet hoe het paard eruit zag toen we gingen kijken alleen dat hij lichtbruin was en dat hij 6 jaar oud is en uit tjechie is gekomen toen hij 4 was.
Bleek een vos te zijn maar wel een leuk dier en nu gaan we hem over een poosje ophalen.
als het aan de telefoon of via de mail goed klinkt zou ik gaan kijken.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:40

Jotoma schreef:
@lioony: ik twijfel ff tussen rhino en rambo. Rambo vind ik net wat te prijzig, maar de ervaringen op onze stal is dat ze wel 8 jaar mee gaan, waterdicht blijven en niet stuk gaan. Ik ben wel bang dat als ik 150eu uitgeef aan 1 rhinodeken, deze iets minder van kwaliteit is en wel sneller kapot gaat. Moeilijk.

Ik zou voor de regendeken een Rhino nemen en voor de winterdeken een Rambo. En dan nog een onderdekentje, die zijn niet zo duur.
Doe ik ook. Ik heb gekozen voor de standaard ongevoerde Rhino, een Rambo onderdeken die in combinatie met de regendeken voor tussendeken door kan gaan en dan de 370 grams van Rambo, in het knalrood :D En die heeft ook een halsstuk, 3 singels. :) Ga ze morgenavond ophalen!
Mijn bijrijdpaard staat zelfs al langer dan 10 jaar onder haar Rambo's. Regen, tussen en winterdekens! Haar dochter heeft nu 1,5 jaar een Rhino op en die is ook gewoon goed van kwaliteit! Je kan ze ook nog opsturen naar Horseware om kleine dingetjes te laten maken.

Het 2e paard die wij lieten keuren ging ook via via. Maar we waren toen in gesprek met iemand die ging zoeken voor ons en die ging even bellen en we waren daar al vlakbij en gingen toen even kijken.
Courage is eigenlijk ook via via gegaan. De eigenaar van dat 2e paard had het geregeld. Maar wij waren hem al een keer tegengekomen op internet en hadden toen gebeld, maar hij was toen te duur. En eerlijk gezegd sprak hij me vanaf de foto's niet zo aan :o :o

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 19:53

Ik ga morgen bij een paard kijken als het goed is! :D
Enige wat ik weet is dat het een merrie is, 6/7 jaar, vos (helaas), vp is 11.500.

Ben benieuwd en hoop dat het doorgaat!
En daarna natuurlijk ook nog bij die zwartbruine merrie kijken, die heeft qua kleur al een hele voorsprong.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:22

Alhoewel je ook supermooie vossen hebt natuurlijk. :D
Maar dan nog, hebben we straks twee roodharigen bij elkaar. :+

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:24

Nou dat matcht dan toch goed? :D

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:26

Ik blijf het leuk vinden om mee te lezen, doe dit al vanaf deel 1! Ook hier ga ik weer meelezen!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:33

Haha ja, dan hebben we oranje boven en oranje onder! *\o/*

Nee opzich is er niks mis met vossen hoor! Maar het is alleen dat iedereen er altijd zo negatief over spreekt, dat ik dat dan zelf ook doe.
Terwijl je genoeg prachtige vossen hebt, net zoals bij alle andere kleuren.
Een goed paard heeft geen kleur. :Y)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:42

Spannend Lauste! Ver rijden? Ik vind dat er niks mis is met vos hoor, er zijn genoeg prachtige vosjes <3

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:44

Haha nee, het is echt superdichtbij. Voor mijn instructeur 5 minuten rijden en voor mij 15 minuten.
Paard staat niet op internet, maar gewoon van een bekende van mijn instructeur. :)
Maar de vp is 11.500 dus het zal wel geen lelijk beest zijn, en mijn instructeur heeft het paad ook al bekeken.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:46

Oke :) Voor die prijs mag het wel wat wezen ja, haha. Niveau :)?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:47

Ben benieuwd dan Lauste! :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:49

Ik vind mijn vos wel mooi! (is een beetje een stekelvos en ze heeft echt rode manen..) en een fijn paard heeft geen kleur he :Y) .

Vandaag weer lekker gereden! buiten haha in de miezer regen en wind goed om je paard eraan te wennen aan onrustig weer.

@Lauste ben benieuwd!!

Is Jotoma nog alive and kicking ???

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:51

Jouw vos is zeker wel mooi studiemiep :D Mijn koffievos ook ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:58

haha jij bent echt nieuwschierig he! :P Ik ook wel! :=

Maar je avonturen met je paardje horen eigenlijk in het andere topic thuis :D
Ik heb 't maar even gelaten voor wat het was vandaag door dat rot weer.. Staan ook nog hooibalen met wapperend plastic naast het bakhek, dus ik hield 'm ff voor gezien :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:01

bange poeperd :Y) (ik knijp hem ook nog regelmatig hoor daarom rij ik lekker met martingaal :o just incase om mijzelf zekerder te voelen....)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:05

Ik hoor eigenlijk ook niet meer in dit topic thuis, maar het is zo leuk om mee te lezen en te reageren :P Ik vind de zoektocht van anderen echt interessant :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:16

studiemiep schreef:
bange poeperd :Y) (ik knijp hem ook nog regelmatig hoor daarom rij ik lekker met martingaal :o just incase om mijzelf zekerder te voelen....)

Haha :P Ik wil zelf geen hulpteugels er aan hangen vanwege angst van mijn kant. Denk dat mijn instructrice mij dan van m'n paard aftrekt en daarna de hulpteugel doormidden breekt :D Martingaal zie ik eigenlijk het nut niet zo van in, dat zit er maar doet vaak niets en zit dan alleen maar in de weg.
Heb zelf wel een tijdje met slof rondgereden vanwege angst van mijn kant. En dat gaat dus NOOIT meer gebeuren! Nouja, in ieder geval moet er dan veel gebeurd zijn voordat het zo ver komt.
Als ik 'ns een angstmomentje heb is het even "adem in, adem uit" en dan rustig het probleem oplossen. Ik probeer me sowieso nu overal meteen overheen te zetten, omdat ik nu een jong paard onder me heb, die alles graag onthoudt voor zijn eventuele puberperiode }>

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:23

@ Lioony die martingaal zit ervoor mij :D kan alleen maar voorkomen dat het paard eventueel zijn hoofd kei hoog zou willen houden (heeft ze nog niet gedaan) en ik heb er geen last van met rijden en het paard ook niet dus ik doe er niemand kwaad mee met een slof rijden is een ander verhaal....

Veel mensen bij mij op stal vinden het een slim idee dat ik met martingaal rij als extra hou vast (sta op een drukke stal met veel "gedoe" rennende kinderen/honden/wapperend plastic van hooi balen/afzet lint, grote party tenten (ala wat je op concoursen ook ziet) op "ons"terrein worden ook iedere jaar meerdere concoursen georganiseerd zover indoor als outdoor. Doordat ik mij hierdoor beter voel durf ik ook meer te rijden zoals in de harde wind over het buiten terrein te stappen langs de brullende tractoren, honden/rennende kinderen en wapperend lint.

(zou ik alleen binnenrijden in een klein bakje van 20*40 dan zou ik ook wel zonder rijden)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:29

Wij hebben ook zo'n omgeving om de bak. Nu ook hooibalen met wapperend plastic achter het bakhek. Kippen, die ook nog weleens de bak in springen, konijnen.. Mensen die langs lopen met kruiwagens, paarden.. Trekkers die rond rijden, compressors die aangaan :Y) Paarden in de weide achter de bak..

Ik zou het zelf lekker aflaten en je er even overheen zetten. En waarom zou ze niet eens omhoog mogen komen met haar hoofd? Dat mag toch nog best als 3 jarige? :)
Slof zat overigens niet strak oid, gewoon netjes, controleerde ik ongeveer elke 5 minuten, god wat had ik een hekel aan dat ding :Y) Zat er ook voor mijn idee zegmaar :')

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:33

Ben nu ook wel benieuwd van Jatomaof hij goed is gekeurd of niet!

Kreeg net foto's van die 8jarige ruin.. pjoe hij heeft wel eeen eruuugg leuk koppie zeg <3

Ik heb een hekel aan hulpteugels!

@ Lioony; Hoe oud was Courage ook alweer?

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:40

Ah, daar zijn we weer!
@jatoma; afspraken t.à.v. Keuring & kosten vastleggen is een goed plan!

Genoeg over keuringen!

Heb echt weer zin om paarden te bezichtigen, heb trouwens nog een leuke bezocht, was veel te pittig voor mij: 9 jarige merrie, beheerst appuyementen in galop! Meer info via pb

@lauste; ga je morgen nog kijken? Edit; ja dus! Spannend!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:05

Goed bezig studiemiep, in de tijd dat mijn paard straks op pension staat rij ik met een beetje slecht weer gewoon binnen hoor. :+
Ik ben van suiker en een enorme koukleum, dus lekker in die binnenbak dan maar!

Yelly, ik weet niet precies wat het paard voor niveau heeft, ik denk Z. En ik geloof dat de afstamming Gribaldi is, of dat was weer een ander paard..

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:10

Helaas geen binnenbak voor mij :(
Heb al ontzettend hard moeten zoeken naar een stal waar plek vrij is dus heb geen keuze in stallen..
Maar ben al tevreden met een gedraineerde buitenbak en wat verlichting op 9km hier vandaan.
De enige nette stalling met binnenbak die ik weet binnen de 15km is +€400/maand