Paarden weer op stal, veel werk maar..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 00:51

Anya schreef:
Ik hou wel van de herfst en winterperiode. Niet zo gigantisch warm, de paarden hebben geen last van vliegen meer, iedereen is veel actiever.

Warm? Dat is het nooit daar waar Sarabande woont hoor en vliegen hebben ze ook helemaal niet . Ze hebben daar wel (knal)gele spinnen Clown .

Lijkt mij ook een beter gevoel hoor, om ze bij huis te hebben, het land is toch een stukkie weg (dat daar bij dat voetbalveld dan).

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:49

sarabande"]
[quote="Kendra"][quote="sarabande schreef:
Dat noem ik dus niet buiten Haha! , buiten is hier dag en nacht buiten.

Snap nog steeds niet hoe mensen dat doen - zo gauw ze volgroeid zijn gaan ze bij ons 's nachts op stal - zomer en winter omdat ze anders zo bagger worden!
[/quote]

Ja daar moet je gewoon genoeg wei voor hebben, anders kan dat niet.

De winterweides zijn geen eetweides, maar renweides
[/quote]

Mijn streven is nog steeds het creeren van renweitjes, maar we hebben idd zoveel land dat het ALTIJD weer eetweitjes worden!! En als er dan geen gras meer staat krijg ik ruzie met m'n echtgenoot, die vooral beheerder is van de wei en het vreselijk vindt als de paarden het land gaan omploegen (en dus gaan ze dan weer naar het volgende weitje Haha! )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:22

Wat een geweldig gevoel he!

*Ciska droomt verder, over een paar maandjes is het hier ook zo ver. Dennis bij huis, stal er bij, van uit mijn bed uitkunnen kijken op het weiland. Zucht, waarom duurt het nog zo lang.....*

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 14:35

Kendra schreef:
Mijn streven is nog steeds het creeren van renweitjes, maar we hebben idd zoveel land dat het ALTIJD weer eetweitjes worden!! En als er dan geen gras meer staat krijg ik ruzie met m'n echtgenoot, die vooral beheerder is van de wei en het vreselijk vindt als de paarden het land gaan omploegen (en dus gaan ze dan weer naar het volgende weitje Haha! )

Wanneer ik echt te weinig gras heb, dan creeer ik een renwei en maai het gras iedere dag in de grote eetwei (laat het door mijn echtegenoot doen dus) en voer dat dan vers aan de paarden.
Opbrengst is veel hoger, maar ja wel veel werk.
Maar wie zei dat paarden-houden niet arbeidsintensief is???

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 17:38

Ja, zo moet het volgens mij ook - probleem is hier altijd omgekeerd: echtgenoot kijkt naar de wei en zegt:"Voor het land zou het nu toch het beste zijn als de paarden een stukje verderop gaan." Nachtmerries krijg ik er van, eindelijk een schrale wei, moeten ze weer verderop , visioenen (en soms worden ze bijna waarheid!!) van ppff dikke paarden, ruinen waarvan iedereen vraagt: "Is ze drachtig?"
Het is een luxeprobleem, maar toch........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 22:55

Vanmiddag met hulp van Anouk en haar vriend Olaf de merrie en tweejarigen uit de wei gehaald en naar huis gebracht.
Anouk bleef achter om te kijken of de jaarlingen niet over hun toeren zouden raken.
Maar de merries sjokten braaf naar de stal en de jaarlingen hinnikten wat, maar vonden de brokken toch veel belangrijker.
De Goodtimes is intussen boven iedereen uitgegroeid dat konden we op de harde weg nog eens goed zien.
Ze is in juli 2 jaar geworden dus er zal nog wel wat bijkomen.
De stallen staan weer vol en iedereen tevreden Haha! .
En ja het is weer heel gezellig op stal OK dan! .