Welk Discipline wekt jouw belangstelling?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DenHelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:40

Voltige vindt ik persoonlijk het allerleukste, met mijn pony dressuur ik voor de lol (B) en spring ik (Z), verder doe ik mee aan wedrennenin galop.
Met mijn paard doe ik voornamelijk dressuur (M) maar ik spring er ook mee(L) en maak buitenritten.
Door bokt ben ik me wel gaan intresseren in endurance, vooral omdat ik buitenrijden heerlijk vind.Ik intresseer me zowieso wel in de draverij, mede omdat ik ook een baantje heb bij een entrainement. Maar voltige blijft het aller aller coolste.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:43

Ik rijd voornamelijk dressuur en 1 x per week springles.
maar wat me helemaal te gek lijkt is gewoon relaxed een buitenritje in m'n eentje en SGW.

Buitenrijden in m'n eentje wil ECHT niet, ik heb zo'n enorme schijterd, ik mag blij zijn als ik het erf afkom Huilen
Steigeren, bokken, staken en eerder thuiskomen als het baasje met alle gevolgen van dien Boos!
Het lijkt me echt heerlijk om op een zonnige zondagmiddag lekker naar het bos te gaan Vingers aflikken
Ik heb al wel een paar SGW hindernissen gesprongen toen we met een groepje aan het rijden waren bij het ronostrand in Roden waar elk jaar de SGW is.
Sommige hindernissen blijven het hele jaar staan en daar hebben wij ons lekker op uitgeleefd.
Wij vonden het allebei echt super gaaf
Alleen ik vrees dat SGW rijden niks gaat worden i.v.m. met het eerdergenoemde over het buitenrijden, ik ben bang dat ie gaat staken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:49

Het meest leuke vind ik het rijden hier in de duinen en op het strand.

Maar eigenlijk vind ik alles wel leuk.

Sta voor alles open en zou alles wel willen doen/kunnen.

lekker makkelijk ben ik he Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:46

Ja, VD was ik vergeten. Ik was er al wat mee bezig maar bokt heeft het zeker versterkt. VD is wel de tak van 'sport' waar Dennis en ik het beste in zijn. Als het een wedstrijd-sport geweest waren waren we al minimaal M geweest Knipoog .

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:38

Begonnen met dressuur, daarna overgegaan op het springen en de S.G.W.
nooit echt een dressuur paard gehad.
Maar nu heb ik een paard wat weer niet kan springen en weer wel dresuur kan rijden, dus heb ik me nu helemaal goegelegd op de dressuur.
Het buitenrijden ben ik altijd blijven doen

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:48

1e Dressuur (Afkomst paard)
2e Springen

CROSSEN / SAMENGESTELD

Lijkt me echt totaal het einde.

Mijn vriendin rijdt Endurance en misschien ga ik met haar mee trainen,
als haar nu nog 2 1/2 jarige daar klaar voor is.

Lijkt me wel gezellig met zijn tweeën een beetje conditie opbouwen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:40

Het meeste dressuur ik, maar met mooi weer vind ik buitenritten ook erg leuk. Wij hebben hier op zich de omgeving wel mee dus nooit saai Lachen
Verder wagen we 1 of 2 x per maand ook wel eens een sprongetje.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:54

Mickey schreef:
Maar waar ik door bokt eigenlijk steeds meer belangstelling voor heb gekregen is endurance. Sommige bokkers kunnen daar zo heerlijk enthousiast over vertellen, dat het mijn interesse getrokken heeft.

Dat heb ik dus ook. Ik zou zo graag een keertje Endurance rijden. Geweldig lijkt me dat, om zo met je paard bezig te zijn. Codex is hier absoluut niet geschikt voor, opzich wel erg jammer.
Als iemand een Endurance paard over heeft, ik houd me aanbevolen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:19

Lielle schreef:
xxappiexx, bij endurance wordt er niet gesprongen, wel bij sgw.

o,ja beetje door elkaar gehaald.... Haha! endurance is zo'n uithoudingsrit van weet ik hoevel kilometers. dan is het toch cross? waar je over natuurlijke hindernissen springt? *LOL*

Je merkt wel dat die disciplines allemaal nog niet zo bekend voor me zijn Scheve mond Bloos!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:23

Ik roep al meer dan twee jaar dat ik dolgraag eens endurance wil gaan starten, maar heb gewoon de middelen (nog) niet. Wie weet in de toekomst?
Mennen ga ik zowiezo leren, daar ben ik nu helemaal ingerold.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:25

Moet je echt doen Jurga! mennen is heel fijn, ontspannend lekker zo'n tocht door een mooie omgeving. wil je gewoon recreatief gaan mennen of ook op wedstrijden starten?

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:34

Ik wil (denk ik) het liefst dressuur rijden, maar het is wel weer zo na alle keren dat ik had gesprongen en het goed ging en het gevoel weer een beetje te pakken had, het gaat knagen aan me en ik weer wil ik springen. Het zou me niks verbazen dat als ik vaker gesprongen had, ik liever dat had gedaan. Maar ik kan het natuurlijk ook allebei doen Lachen. De laatste tijd heb ik niet meer zo vaak gesprongen omdat ze dat bij ons op de manege niet zo vaak springen. Wat ik wel jammer vind, want ik heb altijd het idee dat ik als ik gesprongen heb en ik ga weer gewoon rijden ik 10 keer zo stevig in mijn zadel zit. Maar ik had al met de eigenaresse van mijn bijrijdpaardje afgesproken dat we zouden gaan springen, dus het zit wel weer in het vooruitzicht.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:42

SGW is het voor mij helemaal! Ik wil daar echt mee verder gaan en het is echt zo tof! Party!!
Al die endurance verhalen vind ik ook geweldig! Lees ik ook altijd en die sfeer lijkt me daar ook echt heel leuk!
Vaak vind ik wel dat mensen te vaak er makkelijk over praten van "dat wil ik ook doen". Vaak hebben ze dan niet door hoeveel moeite en alles wel niet kost. Dus dat ze er te simpel over denken ( waaronder SGW vaak)..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:00

Ik zou wel willen western rijden!! Dat leek me zo geweldig!!! De paarden, rijmethode enz. Veel leuker dan dat saaie dressuur!! Endurance leek me ook geweldig!!!!!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:38

ik heb eigenlijk alleen maar gedressuurt en gesprongen..
vorig jaar begon sgw ook wel heeeel erg te trekken, en wilde ik misschien eens een soort oefenparcoursje doen ofzo, maar ja, toen kwam de kreupelheid.. Nu weet ik dat sgw gewoon te zwaar voor haar zal zijn (ben allang blij als we eens een gewoon hindernisje springen)..

maar als andere sport lijkt Polo mij zoooo gaaf!! alleen tsja, Magic is niet echt polo pony he?! hahaha
ik heb vroeger wel eens draverij gedaan bij een man waar ik toen werkte, dat vond ik ook best leuk, maar ik zit er liever op met controle Lachen

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:41

Ik rij recreatief, doe wat dresuur met Guus. Als mijn bui er naar staat waag ik een sprongetje. Ik wilde graag meedoen aan endurance, maar dit kon niet door gaan wegens gebrek aan vervoer. Lonneke heeft mij aangestoken met endurance toen der tijd.

Momenteel doe ik veel NH en VD ook door bokt mee begonnen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:43

Door bokt ben ik eigenlijk wel een beetje de endurance ingerold. Endurance is dan ook de hoofdtak voor mij en Salty.
Springen en dressuur hebben me toch nooit zo heel erg getrokken.
Toen ik op bokt kwam reed ik western en Bertus heeft me meer geleerd over mennen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:52

Grappig dat er zo veel mensen zijn die endurance noemen! *LOL*

Inmiddels heb ik twee seizoenen endurancewedstrijden achter de rug en ik ben er nu achter dat dit mijn sport is. Als ik van het bestaan had geweten toen ik mijn oude pony nog had, dan was ik er ook zeker met hem aan begonnen. Die kon ook urenlang in hetzelfde tempo doorkachelen, vond het heerlijk in het bos (en ik ook).

Mede door Bokt, maar vooral door mijn zusje ben ik me steeds meer gaan interesseren voor SGW. Het gekke is dat ik op zich niet zo'n springer ben, maar dat ik voor een flinke boomstam of afsprong niet bang ben. Misschien omdat het dan buiten is en ik me daar toch al prettiger voel dan in een bak? Anyway, een heel parcours op snelheid is niet echt wat voor mij, maar om naar te kijken vind ik het een heerlijke sport. Eventing (het grote werk) vind ik nog het allergaafst, vooral waterhindernissen vind ik schitterend.

En waar ik me op en door Bokt meer in ben gaan verdiepen, is het medische gedeelte. Ik vind het erg interessant om te lezen hoe je mok, stijve spieren etc. kunt behandelen. Wil nog een keer een cursus EHBO voor het paard gaan volgen - zodra ik eens wat meer lucht in m'n drukke leven heb. Haha!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:55

Endurance, dankzij bokt heb ik het leren kennen, en het lijkt me zoo leuk! Niet zo extreem geconcentreerd zijn op je eigen houding(ellebogen bij je lichaam, hakken verder uitdrukken enz), maar op de samenwerking tussen jouw en je paard, en je paard echt kennen enz. Zalig gewoon Lachen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:58

Als ik cross foto's zie word ik helemaal jalours Haha! Echt dat lijkt me geweldig, jammer genoeg kan dat met Bunny niet. Maar heel mischien kan het met Lady die in December van ons is Pling

Echt vreselijk mooi en stoer vind ik dat!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:55

Absoluut springen.
SGW lijkt me ook heel gaaf, maar eigenlijk ben ik daar net een tikkie te bang voor.
Endurance lijkt me ook leuk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:20

Ehm, was altijd al nieuwsgierig naar alle takken van paardensport, kan alleen nu mijn vragen kwijt. OK dan! En krijg nog antwoord ook... Wil binnenkort toch eens gaan kijken op de drafbaan maar heb het op het ogenblik zo gigantisch druk...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:21

Mijn hart ligt bij het SGW en de springsport ligt me ook wel

Door bokt ben ik ook wat meer geïnteresseerd geraakt voor endurance(was ik daarvoor ook wel, maar ik wist er maar weinig van ).
Het komt er bij mij alleen echt niet van Ik rijd ook SGW en springwedstrijden, incl trainingen en om nou te zeggen dat die endurancewedstrijden voor mij in de buurt zijn...Verdrietig
Het past op dit moment gewoon echt niet in het wedstrijdschema Misschien komt het nog eens, ik heb er wel een ideaal paard voor

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:25

Mijn grootste probleem is dat ik niet kan kiezen. Ooit begonnen als recreatie-ruiter, werd ik steeds fanatieker, terwijl ik tegelijkertijd steeds meer aandacht ging besteden aan manieren om met je paard om te gaan. Gevolg is dat ik nu dressuur en western rij, sinds kort ook het springen ontdekt heb, SGW lijkt me heel geweldig, maar dat durf ik nog niet zo goed. Het lijkt me hartstikke leuk om mijn paard ook te kunnen inspannen en ik rij graag freestyle in het rond. Gelukkig heb ik een relaxed slim paard... Als ik met andere optoming aan kom zitten weet zij wel wat de bedoeling is. Dus tegenwoordig stopt ze op de western en de dressuurmanier en als ik met de carotstick wiebel dan stopt ze freestyle. Het maakt haar niet uit. Ze vindt die afwisseling wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:29

Ik ben een echte lol met je knol ruiter, en ik doe vanalles. Voornamelijk lange buitenritten, maar ook wel wat dressuur, springen en mennen. Hier was ik al mee bezig voor ik ging bokken. Door bokt heb ik kennis gemaakt met Endurance, en dat lijkt mij ook heel interessant. En daarnaast heeft Arwenlune een oud idee uit het stof uit mijn hoofd gehaald, namelijk Paardenvoetbal, waar ik nu mee bezig ben, en echt goed gaat. En dat vind ik ook echt leuk, t kost alleen zoveel moeite om een team te gaan vormen... Scheve mond