staat jullie paard ook lekker in de regen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:41

Mijn pomy staat over dag gewoon in de regen buiten, niks mis mee zo. 's nachts krjigt ze al wel een deken over.

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:02

ik denk ook dat als de meeste paarden kunnen kiezen dat ze voor buiten(in de regen )staan kiezen.die van mij wel.mijn merrie met veulen staan overdag buiten en 's nachts binnen.als ze op stal staat(in haar uitloop stal) dan staat mijn merrie altijd wel buiten in de uitloop te eten.het veulen ligt ook veel in de stal en neemt dus ook vaak de hele stal in beslag dat moeders zoiets heeft van : ok....ik blijf wel buiten.... Ach gut

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:03

Kendra"]
[quote="Cowgirl schreef:
Felix en Danno staan ook gewoon buiten, dit jaar wordt het de 2x dat ze s' winters ook buiten blijven.
het is me zeer goed bevallen vorig jaar en de paarden volgens mij nog meer ze zijn helemaal veranderd. Zowel als karakter en uiterlijk(nog meer haar en ik denk dat er dit jaar nog meer op komt vooral bij felix Haha! )

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat dan doet met rijden - als ik het begrijp hebben deze paarden geen dek op? Maar dan zweten ze zich toch te pletter in die dikke vacht als je ze aan het werk hebt? Of zet je stil over de winter?
[/quote]

Ze zweten dan wel heel erg, dat doet cindy ook. Als ik ga uitstappen leg ik een zweetdeken met zadeluitspating erop en stap dan nog zeker 15 min uit. Na het afzadelen leg ik er een droge wollen zweetdeken op voor het laatste vocht. Cindy heeft er verder nooit last van.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:18

Die van mij staat ook lekker in de regen! En dat moet ie ook nog wel even volhouden! maar het is een haflinger, dus die kan er wel tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:44

Waterkip schreef:
Ah kom op he!
Paardenm kunnen best wat hebben hoor,
Het zijn geen mietjes!

Een regenbui overleven ze prima!
Is alleen maar goed voor ze!

hoi Waterkip zo denk ik er ook over alleen is het ene ras er beter tegen bestand dan hetandere maar in het wild staan ze ook buiten en krijgen ze er ook niks van! Cool