eindelijk opzoek naar eigen tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:28

3.5 jaar oud en 148 cm, zou uiteindelijk 156 cm worden ....

Wie volgt deze berekening??? Ik vraag het gewoon omdat mijn tinkerhengst 145 cm is en 1 jaar en 5 maand oud, hij zou ook ergens rond die maat worden Verward Er is er één van de twee die niet klopt dan Knipoog

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 10:58

Suleika"]
[quote="Pauline schreef:
Leuk zeg! Kijk wel goed na of er een achtergrond bekend is van het dier, ik ken er nu al zoveel met een trauma uit Ierland, dat is gewoon zonde...En ik zal je een naam PB-en waar je NIET heen moet gaan, als je wilt, die is zoooo slecht voor zijn paarden.

wat bedoel je met een trauma. (ik weet wat een trauma is bij mensen) maar wat voor een trauma is het bij paarden? Haha!
[/quote]

Veel tinkers worden nog geimporteerd vanuit engeland of ierland. De reis hier naar toe is niet altijd even prettig en kan een trauma geven, bijvoorbeeld angst voor kleine ruimtes en een dichte stal. Ook weet je niet wat er voor je mee is gebeurd, de paarden leven daar nog veel in kuddes en reizen met de zigeuners mee. Het kan voor komen dat je paardje er dus heel lief uit ziet, maar absoluut geen vertrouwen in mensen heeft. Je hebt er dus heel veel geduld voor nodig.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:42

Mooi tinker heb je nu !!!

Heel veel plezier ervan maar dat gaat zeker lukken dacht ik zo Lachen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:07

een erg mooie tinker, ik denk alleen niet dat hij nog zoveel gaat groeien als in de advertentie word gezegd, ik hoop dat je veel plezier van mr Jacks gaat hebben. OK dan!

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 16:21

Misschien niet helemaal 1.56m maar wel rond de 1.50m. Zijn kont staat nu een heel eind boven zijn schoft. We zien wel waar we eindigen.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:19

ghisje"]
[quote="Suleika"][quote="Pauline schreef:
Leuk zeg! Kijk wel goed na of er een achtergrond bekend is van het dier, ik ken er nu al zoveel met een trauma uit Ierland, dat is gewoon zonde...En ik zal je een naam PB-en waar je NIET heen moet gaan, als je wilt, die is zoooo slecht voor zijn paarden.

wat bedoel je met een trauma. (ik weet wat een trauma is bij mensen) maar wat voor een trauma is het bij paarden? Haha!
[/quote]

Veel tinkers worden nog geimporteerd vanuit engeland of ierland. De reis hier naar toe is niet altijd even prettig en kan een trauma geven, bijvoorbeeld angst voor kleine ruimtes en een dichte stal. Ook weet je niet wat er voor je mee is gebeurd, de paarden leven daar nog veel in kuddes en reizen met de zigeuners mee. Het kan voor komen dat je paardje er dus heel lief uit ziet, maar absoluut geen vertrouwen in mensen heeft. Je hebt er dus heel veel geduld voor nodig.
[/quote]

oke bedankt, nou snap ik het. Maar is het niet bij tinkerhandelaren dat ze wat inspuiten, dat ze wat slomer en meegaander worden ofzo, met de verkoop? Dat je daar ook nog eens voor op moet passen? Of valt dat over het algemeen wel mee?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:22

ik weet ook nog een leuke tinkermerrie.
heb haar gezien en het is een pracht, bruin bont mooie manen en sokken.
voor de rest weet ik er niks van.
maar kan altijd voor je informeren.
gaaf dat je je eigen paard/pony krijgt.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:32

Het zou goed kunnen dat ze die jonge snaken iets geven om rustig te zijn. De eerste dagen was m'n hengst echt MEGA-rustig, je kon er je mestschop tegenaan zetten en al *LOL* Na de derde dag schoot hij in aktie ... niet normaal meer, enkele dagen is hij toen echt hoorndol geweest, bokken, rennen ... , en hij is blijven spelen en ravotten, maar nu is hij wel echt thuis bij ons en respecteerd onze ruimte Haha! Die gekke bokkesprongen van toen de eerste week hebben we niet meer zo hevig gezien sindsdien Knipoog Wel wat matcho-Hengst-ruin dueten waarbij onze fjordruin wel gaat steigeren, maar de hengst zich verdedigd door in de kont te bijten, of in de achterbenen, soms in de manenkam *LOL*