iedereen weet het altijd beter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:26

[RIJ-ITP] 5e keer op rommy (fries) ik heb net even dit topic van jou bekeken en vind het er niet verkeerd uitzien hoor! Vriendelijk met je handen en volgens mij rustig aan het werk het paard weer netjes wat in conditie te krijgen.

Maar ik neem ook aan dat je in een ander topic dan wel heel lelijk commentaar heb gehad? Maak je er lekker niet druk om, zeker niet stoppen met rijden, je hebt er toch plezier in? Da's het allerbelangrijkste :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:26

Wat maak je je druk om één iemand die zoiets durft te schrijven ;) Het hele topic is er op gebaseerd.

Als je zo'n topic met foto's en video opent, dan kun je er van uit gaan dat je reacties krijgt. Of dat nou is wat je wilt horen of niet. Als je daar niet tegen kunt, moet je het niet online plaatsen. Lekker dát eruit pikken wat je kunt gebruiken (want er zitten hier een heleboel mensen die ook daadwerkelijk beter zijn, of een heleboel meer kunnen zien aan het materiaal wat je online plaatst) en de rest laten voor wat het is ;)

Edit: heb net het topic gezien, en de reacties die daar in staan zijn helemaal niet negatief! Ik zie tips voorbij komen wat je kunt gebruiken, en verder blijven ze allemaal netjes. Kan me niet voorstellen dat je een pb box vol rare reacties hebt gekregen ;)
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 07-07-11 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemario

Re: iedereen weet het altijd beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:28

vivat, ja ging idd om die foto's ( die ik op een andere site had geplaatst) + een filmpje :j

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:47

Sonja schreef:
lovemario schreef:
ik heb er (door deze reacties van je meot stoppen etc.) over nagedacht om écht te stoppen met rijden, als het zo vreselijk is.

Dan kan de hele Nederlandse top ook wel stoppen, want die oogsten ook standaard commentaar.
God weet alles, maar Bokkers weten alles beter.

kijk dit is heel goed verwoordt.
zullen we er een lijstje aan toevoegen. aan commetaar. dag en nacht op land . geen bit of stang en trans.
boxen van 5x5 geen zadel anders krijgt hij last van de rug. slof niet vloeken. ens. :+
laat ze lekker gaan veel plezier met je paard :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:44

Ik plaats van je te ergeren aan de mensen die zogenaamd alles beter weten zou je er ook wat mee kunnen doen en je voordeel eruit kunnen halen. En de mensen die commentaar leveren waar je het niet mee eens bent: vriendelijk bedanken en niks mee doen. Zo doe ik het altijd.
En daarbij: JIJ opent zelf dat topic, dus gaan mensen ook reageren. Die mensen reageren op WAT ze zien, en idd: ze kennen het paard niet. Dus als je geen commentaar wilt hebben moet je ook geen topic openen.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:34

Daar moet je schijt aan hebben.
Jij weet wat het best is voor je paard
En de meeste mense wille ook het best voor je paard. Teminste dat neem ik aan.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:50

Ik ga met de rest mee; Pik de tips waarmee je wat kan eruit en gebruik ze , mensen die rare opmerkingen plaatsen negeer die lekker! (de ene helft van bokt weet het toch altijd beter , de andere helft probeert je oprecht te helpen) Natuurlijk kan je vanaf een foto niet zien hoe je een paard kan rijden , dat is simpel gissen. Je kan alleen maar zeggen wat er op dat moment fout lijkt te gaan en tips geven hoe je het denkt te verbeteren.

Ik plaats zowiezo geen rijfoto's juist om die reden (oke.. ik heb ze niet eens :') )
Mensen weten niet hoe mijn pony in elkaar zit en kunnen mij daarom op bepaalde punten niet adviseren door alleen foto's te bekijken.
Zo zie ik het tenminste ;)

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:19

Ikdenk dat ze vooral veel tips willen geven, soms kan het inderdaad wat bot overkomen, dat ben ik met je eens maar ze bedoelen het meestal goed!
Als mensen echt wijs gaan doen zou ik er gewoon niet op reageren, of even een pb sturen met de vraag, hoe bedoel je dat precies, maar meestal zijn het echt tips

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:29

Daarom zou ik ook geen foto's posten op een openbaar forum.
Simpelweg omdat ik ook niet in de mening van die mensen geintresseerd ben.
Voor commentaar neem ik wel les, en foto's prima, voor mensen die het wel leuk vinden en me kennen ;)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:33

Sonja. dat heb je perfect verwoord!!!!!!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:12

Probeer er je niks van aan te trekken ook al valt dat zeker niet altijd mee.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:42

de soep word nooit zo heet gegeten als dat deze word opgediend

doerakjeg2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:41

Ik weet over welke site je het hebt, en ik vind het jammer dat je dingen nu een beetje gaat verdraaien die zijn gezegd. Sommige reacties waren misschien wat overdreven maar ik heb er ook goede tips tussen zien staan. Overigens waren de foto's van de 4e keer rijden en dat waren dus andere foto's dan die hier op bokt staan.
Maar goed, ik vind het eigenlijk wel meevallen met de mensen die het beter weten en overdreven reageren. Ik ben niet echt een hele actieve bokker, te zien aan mijn aantal posts :+ Maar ik lees regelmatig wat rond en ik zie in de foto-fora veel mensen die willen helpen en goede tips geven.
Als je een topic opent moet je openstaan voor commentaar vind ik, en dat is ook wel eens wat minder leuk commentaar. Ipv daar boos op te reageren kun je ook kijken of er misschien wel wat in zit. En zo niet, dan laat je het toch lekker links liggen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:44

Dat is de reden dat ik geen foto's meer plaats van mezelf op een paard :)* Ik weet van mezelf dat ik niet supernetjes op een paard kan zitten en ik heb geen zin om verrot gescholden te worden omdat ik krom zit. Maar ik ben ook door schade en schande wijs geworden :)

Als er rijfoto's van mij worden gemaakt zet ik ze hooguit in de hk, waar mensen mij kennen en dus niet gaan zitten doorzagen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:11

Ook ik vind dat veel mensen gemakkelijk kritiek hebben op anderen. Dat hoeft niet zo erg te zijn, maar dat het zo vaak onnodig beledigend en kwetsend is, valt mij op. Heel snel wordt dan gesteld dat de bekritiseerde 'slecht' is voor zijn/haar paard. En dan gaat het vaak ook nog maar over een andere opvatting van rijmethode, waarbij men helemaal niet met zekerheid kan stellen wat goed of fout is. Jammer is dat, want het bederft mijn zin om mijn mening te geven. Een mening die slechts bedoeld is om te informeren, niet om te beleren.
Maar er zijn hier ook deelnemers waarmee je aangenaam mee kunt discussiëeren. Zonder dat het onaangenaam wordt en waardoor meningen en standpunten duidelijk worden. En daarom ook gemakkelijker te begrijpen, zonder dat men het er mee eens hoeft te zijn.

Het hierboven 'aangeklaagde' gedrag getuigt mijns inziens van onvolwassenheid, bekrompenheid en een overduidelijk gebrek aan kennis. Zeker wat dit laatste betreft, hoor ik toch veel vakmensen zeggen dat naarmate ze meer weten over rijden (en niet alleen dat), ze minder overtuigd zijn de absolute waarheid te kennen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:18

En daarom zet ik dus geen rijfoto's op Bokt.
Vivat schreef:
_O- zullen we dan allemaal maar gaan dammen? :=

Nee, schaken! Dat is ook met paarden ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:03

Sommige mensen op Bokt dulden ook echt geen kritiek. Dan plaatsen ze foto's en vragen om tips, en als je die dan geeft, dan hebben ze oneindig veel redenen waarom het ze het zo doen. Vraag daan geen tips!

Maar ik ben het wel met je eens dat sommige mensen bijna agressief kunnen reageren op bepaalde foto's. Dat mag best minder af en toe...

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:08

Citaat:
Beste stuurlui staan aan wal. Oooh nee, de beste ruiters zitten achter 't toetsenbord

De mensen die altijd commentaar hebben en zelf niet eens fatsoenlijk op een paard kunnen zitten noem ik "bekruiters" ipv "bakruiters" :D

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:13

Trek je er niks van aan joh!
Jij weet het in dit geval beter;
mensen die het paard kennen kunnen GOED oordelen.
Andere mensen moet je met een korrelzout nemen.
Als jij vind dat het goed gaat is het meestal zo.
Als je goed advies wil moet je het aan iemand vragen die ervaring heeft met het paard.

Liefs, Lisaa

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:35

doerakjeg2 schreef:
Ik weet over welke site je het hebt, en ik vind het jammer dat je dingen nu een beetje gaat verdraaien die zijn gezegd. Sommige reacties waren misschien wat overdreven maar ik heb er ook goede tips tussen zien staan. Overigens waren de foto's van de 4e keer rijden en dat waren dus andere foto's dan die hier op bokt staan.
Maar goed, ik vind het eigenlijk wel meevallen met de mensen die het beter weten en overdreven reageren. Ik ben niet echt een hele actieve bokker, te zien aan mijn aantal posts :+ Maar ik lees regelmatig wat rond en ik zie in de foto-fora veel mensen die willen helpen en goede tips geven.
Als je een topic opent moet je openstaan voor commentaar vind ik, en dat is ook wel eens wat minder leuk commentaar. Ipv daar boos op te reageren kun je ook kijken of er misschien wel wat in zit. En zo niet, dan laat je het toch lekker links liggen?

het gaat niet alleen om die site ;)
had ze op meerdere sites gezet, en kreeg ook aardig wat Pb's er over.

maar dit topic is niet over commentaar en alles over mij bedoeld, maar eer in het algemeen ;)