Ik denk persoonlijk dat het heel erg van de studie afhangt, de ene is natuurlijk zwaarder dan de ander. Ook hangt het er vanaf of je je tijd zelf mag indelen of bijvoorbeeld van half 9 tot 7 op school zit.
Een eigen paard zou met mijn studie in ieder geval niet te combineren zijn. Ik reis 4 uur op en een dag, zit vaak tot 5 /6 uur op school en daarnaast heb ik nog aardig wat huiswerk dat ik echt af moet hebben. Als ik om half 9 op school moet zijn sta ik om 5 uur op, waardoor ik dus de dag daarvoor weer vroeg in mijn bed moet liggen. Mijn huiswerk bestaat vaak uit praktische opdrachten, dus geen theorie stukken die in de trein gelezen kunnen worden of die even snel geleerd kunnen worden. Heb ook zat nachten door moeten halen om mijn werk op tijd te kunnen inleveren.
Ik rijd nu 2 -3 dagen in de week en dat vind ik soms al zwaar, maar er zijn dus ook zat mensen die het wel allemaal redden.
JoyceLa
Geplaatst: 21-07-11 16:22
Trudy_dJ schreef:
Een eigen paard is prima te doen tijdens je studie.
Zodra je 5 dagen per week gaat werken, op je zelf gaat wonen (of samenwonen) en een huishouding hebt, dan pas wordt het lastig!
Ikzelf heb de laatste 2 jaar fulltime gewerkt, met een eigen huishouding (2 personen) een hond die ik altijd uit moet laten, EN een paard welke ik ook zelf moest verzorgen. Dat was wel pittig, maar haalbaar! Momenteel geen paard meer om voor te zorgen, maar het blijft wel kriebelen. Nu ga ik in september weer studeren en wil ik zorgen dat ik de studie wat sneller kan doorlopen, zodat ik ook weer eerder aan het werk kan. Ik heb voor mezelf besloten dat ik eerst nog geen paard koop, omdat ik nog niet weet hoe mijn dagen eruit gaan zien. Ook brengt het hebben van een paard weer verplichtingen met zich mee, en ik weet niet of ik de tijd die het neemt, er op dit moment wel voor over heb. We zien het straks vanzelf!
Vienna2007
Geplaatst: 25-07-11 10:31
Ik heb 3 paarden, werk fulltime van 9 tot half 7, heb een huishouden, en ook nog een sociaal leven! Dus ja, dat valt zeker te combineren.
Sterker nog, tijdens mijn studie, werkte ik na school, s'avonds naar mijn paard, en daarna leren.
Ik studeer niet ver weg van huis (een uur per dag reizen) , ik woon thuis en mijn paard staat aan huis. Heb een jong springpaard en een jaarling en dat is prima te combineren. Ik heb afgelopen jaar 3 maanden stage gelopen van 9 tot 5 en toen ging ik 's avonds naar me paarden en soms deed ik ze meteen om half 6 en ging ik 's avonds naar vriendinnen of naar m'n vriend.
Omdat de paarden aan huis staan (10 stuks) ben ik er wel veel mee bezig, voeren, uitmesten, op en van de wei en waterbakken etc. Het is wel druk en als ik een uurtje vrij heb geniet ik daar ook van. Maar vind het heerlijk om constant bezig te zijn
djshaddy
Geplaatst: 25-07-11 17:34
ik zelf ga nu naar de 3e klas, en het word voor mij best een pittige studie omdat ik eigelijk nooit leer voor dingen.. daarom hoop ik dat ik uitkom met alles enz. Maar het idd zeer pittig .
Ik studeer ook voltijd (universitair) en heb een eigen paard. Woon nog thuis, maar wil eigenlijk graag op kamers en mijn paard meenemen, maar dat is financieel helaas (nog) niet mogelijk. Mijn paard staat volpension, maar ik ga alsnog elke dag naar 'm toe.
Soms moet ik lange dagen draaien (om zes uur op en niet voor elf uur in bed en de hele dag aan één stuk door bezig zijn...) of 's avonds een keer leren of nog laat/heel vroeg naar stal omdat ik naar school moet of nog moet leren oid. Vaak een kwestie van goed plannen en vooral eerlijk zijn tegen jezelf en ook af en toe nee kunnen zeggen..