We hebben op de manege wel eens met zijn vieren op een paard gezeten maar dat was maar een paar minuten (was voor het toneelstuk: ros beijaard) en alleen stappen.
miltonlover
Geplaatst: 13-09-03 10:09
Feetje schreef:
Natuurlijk geen uur ofzo gaan rijden maar een rondje door de bak moet opzich wel kunnen als je op de goede plaats zit en niet te zwaar bent.
inderdaad, dacht het zelfde
mirkip
Geplaatst: 13-09-03 11:28
mahita schreef:
Waarom zou t eigenlijk niet kunnen? Ik bedoel met voltige zitten ze soms met meer dan 3 op zo'n beest
ja precies, dat dacht ik dus ook! en dat is ook niet met vijf mintuutjes gedaan! dus ik denk dat het best kan!
maar ik denk dat het met een bosrit toch wel link is als een pony schrikt of ervandoor gaat ofzo.
Lautjuh123
Geplaatst: 13-09-03 18:43
ik heb 1x met zn 2en op luck gestapt! maar de eigenarese maakte eerst zelf ook hele buitenritten met zn 2en incl. crossen oid! ik ga wel soms achter het zadel zitten! maakt luck niks uit..is ie gewend
SuperRoos
Geplaatst: 13-09-03 20:03
het paard geeft ook snel genoeg aan of het kan of niet, op mijn vorige paardje (lees superbrede tinker) deed ik het weleens voor 5 minuten in de bak, hij leek dan juist meer plezier te hebben, en ik heb zelfs een keer met dola van bokt een klein rengalopje op hem gemaakt, haha was wel zonder zadel, maar ik kon aan hem merken dat hij er lolin had,
ligt er idd wel aan hoe zwaar je bent, hoe sterk je paard is en hoe goed zn rugspieren zijn ontwikkeld, eigenlijk ben ik er dus niet zo over te spreken, maar hangt af van de situatie, op een arabiertje zeg ik nee, maar op een shire zeg ik ja, en dan heb je nog kind of volwassene, deze discussie kan een hele tijd duren hoor, haha
Hydra
Geplaatst: 13-09-03 20:13
Nou , je voelt het direct hoor, als je voelt dat je paard door gaat zakken moet je er maar niet met twee op moeten
Avanti
Geplaatst: 13-09-03 20:52
Ik heb vorig jaar echt iets onwijs gaafs gedaan
Ik en een vriendin van vakantie had een new-forest pony van 1.55 ofzo. Toen zat zij op het zadel en ik erachter. En knoer knoer hard crossen echt heel hard Echt zooo lauw.
Verder het is samen met zazoutje ook samen op Zazou gereden. Was echt grappig en Zazou er vandoor en wij zonder zadel samen proberen te blijven zitten ( is wel gelukt ) Echt vet er samen op!
Yessy
Geplaatst: 13-09-03 21:02
opzich moet het te doen zijn. of er nou 1 van 100 kg op gaat zitten (en dat zijn er genoeg!!) of 2 die samen 100 zijn, maakt denk ik niet uit. ze moeten het alleen wel gewend zijn, dus iet ineens vanuit het niets met zn 2en en dan uren gaan rijden.
AltijdLente
Geplaatst: 13-09-03 21:09
ik ging vroeger altijd met zn tweeen op jewel.lekker de hele dag in het park hangen. hijs dan wel heel groot natuurlijk maar op zich moet het kunnen.
kleedje en rugzakkie mee en picknicken maar! we kregen altijd zo'n pippi langkous gevoel . echt alsof we de wijde wereld in trokken ..we waren in een kwartiertje thuis maar goed haha