Extreem lange manen, waar ligt de grens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Extreem lange manen, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:18

Ik vind het vies en onverzorgd, vindt niet uitzien, heel lang en heel dun haar. Net een oud mens met heel lang dun haar, dat is wat ik ervan vind.

Paard/pony heeft er zeker last van.

Ook erg onnatuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:21

Wat een verschrikkelijk gezicht. Ik vind bij veel paarden met behoorlijk lange manen sowieso dat het niks voor het paard doet. Tot de schouder als het mooi vol is vinhd ik mooi maar verder niet echt.

Dit vind ik ook nog eens een belemmering voor die paarden.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:23

Ik vind de manen mooi, de staarten vind ik onhandig lang.

Mijn tinker had manen van 117 cm lang, maar heb er pasgeleden zo'n 15 cm afgehaald aangezien ze te dun werden aan de onderkant (kon er zo doorheen kijken...).
Afbeelding

Vind het mits goed verzorgd mooi eruitzien :j

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:27

Angeliekje schreef:
Ik vind de manen mooi, de staarten vind ik onhandig lang.

Mijn tinker had manen van 117 cm lang, maar heb er pasgeleden zo'n 15 cm afgehaald aangezien ze te dun werden aan de onderkant (kon er zo doorheen kijken...).
*knip*

Vind het mits goed verzorgd mooi eruitzien :j

gaat je paard daar nooit opstaan dan?

Ik vind het niet mooi en niet goed voor de paarden :n
Laatst bijgewerkt door Leo op 04-07-11 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten aub!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:27

Ik vind het prachtig de staart niet, de staart hoort gewoon van de grond af te zijn, maar puur als ze er op staan dat ze de rug wervels in de krul kunnen trekken.

Manen mogen van mij tot aan de grond maar dan welmooi ingevlochten anders eten ze hun eigen manen op.
Tenzij de manenkam het aan kan, je ziet ook dan bij sommige de manenkam gaat hangen

Dat vind ik niet mooi!..

Mijn hier nog net geen jaarling heeft erg ontzettend veel behang.
Ik knip de manen elke maand bij zo dat ze mooi dik worden, en goed groeien!..dit geld ook voor de staart.
Afbeelding
Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:32

Vind bovenstaande ook niet mooi, maar denk dat het inderdaad gewoon smaak is. Paardje is wel top

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:35

renatevb schreef:
gaat je paard daar nooit opstaan dan?

Ik vind het niet mooi en niet goed voor de paarden :n

Ze hangen nog lang niet tot aan de grond hoor :) , plus dat de manen altijd in 4 dikke vlechten zitten (zo nu en dan heb ik ze wel even los voor bijv een foto). Ze zitten mijn tinker absoluut niet in de weg.

Waarom zou het niet goed zijn voor de paarden? Dat heb ik nog nooit gehoord namelijk.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:35

haha nooit van me leven, die van mij gaat lekker met een korte sport coupe door het leven :j

JuliaaaXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:38

ik vind het zelf echt niet mooi zo'n lange staart!
1 van mijn verzorgshetten heeft wel langere manen, maar niet extreem lang, en het past wel bij haar.
maar die staart zou ik echt gewoon afknippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:40

Ik vind lange manen erg mooi, ze moeten echter wel dik zijn en bij het ras passen. Ik heb laatst bijvoorbeeld deze Welsh hengst op foto gezet en ik vind zijn manen echt prachtig! Die plaatjes in de openingspost vind ik zeker niet mooi.

Laureeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:41

_danieke_ schreef:
haha nooit van me leven, die van mij gaat lekker met een korte sport coupe door het leven :j

die van mij ook :)

buiten mijn welsh a'tje, maar k twijfel om hem ook een sport coupje te geven :')

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:47

Nyckle schreef:
Ik vind lange manen erg mooi, ze moeten echter wel dik zijn en bij het ras passen. Ik heb laatst bijvoorbeeld deze Welsh hengst op foto gezet en ik vind zijn manen echt prachtig! Die plaatjes in de openingspost vind ik zeker niet mooi.

Dat is echt een plaatje om te zien :j

En inderdaad wat je zegt het moet wel bij het ras passen (behang is vaak ook wel ras eigen). Bij mijn Tink zou een sportcoupe niet staan (vind ik), plus dat ik het niet bij het ras vind horen. Bij een tinker horen sokken en (lange) manen. Net als een fries, of ander ras met lange manen wat dan opeens korte manen heeft...vind ik niet staan.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:50

op zich vind ik lange manen niet lelijk maar moet niet te ver gaan en bij bepalde rassen moet het wel aan de lange kant zoals barokke paarden,
mijn pony's manen zijn vrij lang hij is een nrps maar staaat het super vet,
en me verzorg paard krijgt wel altijd de sport coupe van mij *D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:52

Toen ik mijn paardkocht had ze lange manen. Best dik en mijn moeder vond het prachtig. Ik heb er korte metten mee gemaakt. De volgende dag direct de schaar erin en mooi op maat getrokken. Vind ik veel netter.

Bij een fries of haflinger ( of ander ras met veel behang ) vind ik lange manen ( tot schouder ) wel mooi. Maar verder alles in een mooi sportcoupje. Praktisch en netjes

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:55

ik ben persoonlijk helemaal gek van lange manen staart niet die moet gewoon normaal zijn

hier een foto van mijn pony niet de beste maar zal binnenkort even een goeie laten zien,

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:12

ieder z'n smaak zou ik zeggen.

Zelf vindt ik bijvoorbeed sportcoupe's niets, vooral dat het dan zo recht afgesneden is dat is gewoon lelijk vindt ik.
Lange manen vindt ik wel mooi maar het hangt een beetje af per paard. De ene staat het de andere niet (het zelfde als bij ons).
Lange staart vindt ik dan weer zoals op de foto's niet mooi. Maar ik wil wel een staart in het natuurlijk model, staarten die zijn afgeknipt (recht afgeknipt) vindt ik dan weer lelijk. Iedereen z'n mening dus:)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:29

Het hangt bij mij erg veel van het paard af, friezen, tinkers, haflingers, ijslanders, shetjes (etc.) behoren naar mijn mening een lekkere dikke volle lange bos manen te hebben. Maar wel verzorgd! NIet dat er ergens een hele pluk uit is, of het erg ongelijk is ofzo. Ook niet te lang, onderkant moet er ook gewoon goed uitzien (niet extreem dun ofzo). Staart ook mooi vol en mag van mij best dan wat langer zijn dan wat we graag zien bij het hedendaagse sportpaard. Maar wel netjes recht afgeknipt en niet te lang dat paard erop kan gaan staan. :)

Voor o.a. KWPN'ers, zie ik graag handbreedte manen, idem netjes verzorgd, staart mooi op de 'goede' lengte en recht afgeknipt.

Ik heb overigens een hekel aan sprieterige puntjes, dood of erg dun haar. Zo heb ik laatst zelfs de voorpluk van m'n paardje iets bijgeknipt, die vond ik ook te dun en te dood bij de puntjes. Werd echt voor gek verklaard, maar het resultaat vind iedereen toch wel weer beter.

Nee voor mij hangt het dus erg van het paard af, wat past bij hem/haar? En voor mij moet het er gewoon netjes verzorgd uitzien en mooi op 1 lengte..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:41

Afschuwelijk :=

Mijn fjord heeft vrij lange manen, staart gewoon op normale lengte. De manen groeien nog door en zijn mooi dik, maar zodra ze lelijk dun worden (wat bijna altijd is bij die hele lange manen) gaat er gewoon een schaar in.

Afbeelding
dat korte stukje was tot iets meer dan een jaar geleden kaal (3e oor) en ze zijn op deze foto nog niet geborsteld, dus je ziet wat lelijke punten.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:47

Ik ben ook een fan van dikke en lange manen en staart, mits goed onderhouden en nog leefbaar voor het paard!

Vindt deze wel mooi... wat vinden jullie?
Afbeelding

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:49

Ik vind het echt stoer staan!
Ik ga even wat plaatjes googlen...

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:51

_belleke_ het is geen plaatjes verzamel topic he ;)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:07

DB_CARTAGO schreef:
spoeglelijk zo'n lange manen een staart zou tot op het sprongevricht moeten komen en manen mogen lekker lang zijn zolag ze maar niet voorbij de schouder komen en het een dikke bos is!!!
voor me zelf is een fjorden kapsel (niet voor mezelf maar voor een paard) het coolste en mooiste anders zijn middellange manen ook wel mooi3

Tot op het spronggewricht???? >;)
Tussen de kogel en half het pijpbeen ok
Maar op het spronggewricht vind ik verminking dat ding hebben ze niet voor niets!
Nee :n Op het spronggewricht vind ik misdadig!!

Maar vind ook onderkant borst en onderkant kogel het maximum

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:11

Kim90 schreef:
_belleke_ het is geen plaatjes verzamel topic he ;)

Haha dat bedoelde ik ook niet, meer om te kijken van hoe lang ze wel niet kunnen worden :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:15

Mijn pony heeft flinke dikke manen en staart, daarbij vind het wel mooi dat ze langer zijn. Zou graag de voorpluk en manen nog langer willen, maar helaas groeien die niet echt. Staart knip ik gewoon af omdat ik niet wil dat ze erop gaat staat en de staartwortel scheurt ;)

Ik vind lange manen dus wel mooi als ze vol zijn, van die sliertjes vind ik niks!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:22

die tinker hierboven zo vind ik het prachtig maar langer vind ik niet meer mooi en zeker zo n lange staart afschuwelijk.