Op welke pony leerde je rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:38

Ik heb leren rijden op Katinka.
Toen ik daar kwam was de boerderij nog van de ouders en stond de schuur nog vol met koeien, nu hebben ze er een manege gemaakt, wat nu "Groot Prooyen" heet.
Ze hebben mij eerst zonder zadel leren rijden en wat later pas met zadel. Ik weet nog goed dat ik er steeds af gleed als ze nog maar een pasje ging draven, en ik dus elke keer weer op nieuw er op geholpen moest worden.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:44

Siets schreef:
Op mijn Trix! Zij was jarenlang manegepony, tot de manege 13 jaar geleden sloot en een pensionstal werd.
Ik ben Trix toen gaan verzorgen, en nu, 16 jaar nadat ik ben begonnen met rijden, is ze van mij :).

Wat leuk zeg, dat ze nu van jou is!
Een van mijn twee paarden is ook een oud manegepaard ik kende haar alleen niet van de manege. :o

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:48

MickeyenVici schreef:
Siets schreef:
Op mijn Trix! Zij was jarenlang manegepony, tot de manege 13 jaar geleden sloot en een pensionstal werd.
Ik ben Trix toen gaan verzorgen, en nu, 16 jaar nadat ik ben begonnen met rijden, is ze van mij :).

Wat leuk zeg, dat ze nu van jou is!
Een van mijn twee paarden is ook een oud manegepaard ik kende haar alleen niet van de manege. :o

Ja het verhaal zou zo in een boek kunnen hoor, het is net een sprookje! Ze is nu al 30, en als je dan zo lang
lief en leed hebt gedeeld, is het prachtig om te zien dat zo heel af en toe haar manege-tijd-streken nog naar
voren komen :)).

MickeyenVici

Re: Op welke pony leerde je rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:51

HaHa! Dat ken ik! Die van mij is 20 en heeft ook nog streken genoeg! :=

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:56

ik heb leren rijden op een toen ook nog jonge welshpony, heb er echt heel veel plezier mee gehad.
was niet op een manege gewoon bij wat mensen thuis waar mn zus op dat moment ook een verzorgpony had :)

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:33

Frida, de allerliefste fjord van manege 't Spil (voor verstandeling/lichamelijk gehandicapten) waar ik vrijwilligerswerk deed. Ze reden daar voornamelijk met kleedjes en voltige of antirolsingels dus dat is ook wel heel anders dan met een zadel. Dat ik voor het eersts volledig zonder zadel ging galopperen op haar zat ik er naast want ik kreeg om een of andere reden de slappe lach ;) Ze stond meteen stil en keek me echt zo schaapachtig aan van 'wat doe jij nou weer'.

kalliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:37

toen ik 3jr ong was heb ik op een shet gereden, maar die ging er toen naar paar rondjes vandoor :+
ik heb echt leren rijden op lizzy een New forist, daarna ben ik gaan rijden op een shet. echt een grappig shetje was dat zo eigenwijs al het maar kan :+ :j toen naar de manege en nu rij ik op ramses lieve fjord <3

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:15

Tequilaatje schreef:
Frida, de allerliefste fjord van manege 't Spil (voor verstandeling/lichamelijk gehandicapten) waar ik vrijwilligerswerk deed. Ze reden daar voornamelijk met kleedjes en voltige of antirolsingels dus dat is ook wel heel anders dan met een zadel. Dat ik voor het eersts volledig zonder zadel ging galopperen op haar zat ik er naast want ik kreeg om een of andere reden de slappe lach ;) Ze stond meteen stil en keek me echt zo schaapachtig aan van 'wat doe jij nou weer'.

Dat is idd een lieverd!! Ik reed graag op Jolien (maar dat lag aan de naam hihi). Ik heb ook nog een blauwe maandag geholpen op N'haven.

Verder heb ik daarvoor leren rijden op Amigo van Manege Noot. Ook wel op andere pony's, maar Amigo het meeste. Toen ik groter werd, reed ik veel op Tornado van Manege Noot. Weer een paar jaar later heb ik veel op Kim gereden op Manege Poelenburgh.
En nu? Nu mag ik fijn elke week kijken naar hoe mijn dochters rijden en hun eigen fijne herinneringen opdoen op Manege Noot. :)

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:59

Flip stond op de berkenhoeve :-)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:01

Ik heb op Esther en Wanda leren rijden geloof ik. Met die 2 paarden werden altijd de beginnerslessen gedaan. Dat was op de manege in Onstwedde. ;) Volgens mij zijn ze allebei al dood.

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:06

Overigens leerde ik rijden op sonja manege eelde van vroeger

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:07

op Rani, mijn maatje, 1.68 meter hoor, donkerbruin, een merrie, groningerXgelderlander
heb er altijd op gereden tot begin dit jaar
toen heeft ze een hersenbloeding gehad en is ze weg gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:09

Op Polly, een leuke fjord :D

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:10

Mijn eerste les was op Tia Maria van manege Anne in Zuidlaren.
Maar ik heb een paar jaar laten echt leren rijden toen ik mijn eigen pony kreeg.
(Leren rijden gebeurd nml niet de eerste les ;-))

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:12

Mijn aller eerste pony les was op Pimmetje, een donkerbruine shetlander in Zeeland op de camping.
daarna ben ik in Elst gaan 'rijden' na 3 lessen vond ik het eng.
En ben ik naar Valburg gegaan. Daar heb ik leren rijden op Ginger, Pimmetje in een grotere uitvoering :)

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:32

Wij reden elke week op een andere pony, maar m'n allereerste was op Nikky van het Fries Paarden Centrum, een chagerijnig roodschimmeltje als ik het me goed herinner. Ik kwam een week eerder voor m'n eerste les dan dat er in het boek stond, dus er was geen pony voor me vrijgehouden. Ik stond in de bak naast de instructrice, komt er een meisje huilend op haar afgelopen met een pony achter zich aan: "juf, Nikky bokt en ik wil er niet op" Dus zegt juf heel droog: "Okee, dan heb ik nu wel een pony voor je" :+ en mocht ik op Nikky.
Alles wat ik op dat moment van Nikky wist was dat ze gruwelijk chagerijnig keek en net een meisje aan het huilen gekregen had... +:)+

(later bleek dat dat kind elke week huilde omdat haar moeder het idee van een dochter op paardrijden leuker vond dan de dochter zelf, en Nikky veels te lui was om uberhaubt aan bokken te denken...)

Zowee_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:43

op barbara , rare naam
maar supergek paardje
38 jaar oud , vond de baas toen een dierenbeul
weet ik nog goed , omdat ik haar te oud vond
ze had ooit eens ongelukje gehad en daardoor
een verlamde tong , dus die hing altijd uit haar mondje
ik ben de laatste die op haar gereden heeft omdat ze daarna kreupel werd , nu staat ze verdiend op
pension samen met hele groep , maar zij is wel de dominante meid hoor !

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:47

op Ischa, een shet. ik kan me geen les herinneren dat ik er niet minstens één keer vloog (geloof dat ik 3 of 4 was ^^). hij was er vooral fan van om mij tussen de koeien te krijgen... :+

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:51

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:56

Ik heb de eerste 4 á 5 jaar dat ik reed eigenlijk alleen maar op Peggy (ik geloof dat ze officieel Miss Peggy heette) gereden. Ik kwam voor mijn eerste les binnen en er stonden een aantal pony's klaar voor de les. Ik keek eens in de rondte en dacht bij mezelf dat ik ze allemaal leuk vond behalve die witte. Drie keer raden op welke ik mocht rijden. :+ Peggy bleek echter een superpony. Ze was weliswaar soms liever lui dan moe, maar als je haar eenmaal aan het lopen had kon ze meer dan je zou denken, veel meer. En ze kon ontzettend goed springen. Helaas stopte de manege na die tijd, werden de pony's verkocht en ben ik ergens anders gaan rijden. Peggy staat nu op de Lourenshoeve in Den Ham, ik rijd daar niet, maar als ze ooit met pensioen gaat zou ik haar best over willen nemen. Ik hoop tegen die tijd beschikking te hebben over iets meer land dan ik nu heb.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:33

Op een oude halfblinde bonte pony genaamd drubiubu :D
Er leuk beestje was het

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:36

Ik heb leren op Berdien, een grote en zeer eigenwijze shetlander.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:48

Ik heb mijn eerste les gehad op een donkerbruine pony Chica (bij manege Beekshof). Heb vrijwel alles van haar geleerd, en ik kon ook alles met haar doen. Eerst longe-lessen en toen met mijn allereerste groepsles gingen we gelijk naar het bos (gaaf dat ik het vond :) en mijn moeder zat toen te duimen in de kantine, bang dat ik niet terug zou komen :+ )ook mijn eerste wedstrijden heb ik met haar gereden en in mijn allerlaatst les op de manege mocht ik zonder teugels en beugels in volle galop mijn afscheidsronde doen Y;(
Inmiddels is Chica overleden ;(

loediez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:56

Op efke. :D een fjord van een manege.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:30

De eerste lessen heb ik op Okkie, een zwarte ondeugende shet gereden :P
En daar was ik ook een keer van af gevallen xD

Me eerste galopje was op cupido, maar dat was 'per ongeluk'
me eeerste echte galop was op Sandor :D