Vraagje over bijrijd(st)ers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Vraagje over bijrijd(st)ers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:06

Waarom zou instructie niet zo voor de hand liggend zijn? Ik weet niet anders, dan dat ze aan huis komen. Ik heb ook alleen een weide, met bak en daar krijgen we les, of ze gaat mee op de fiets naar buiten...
zoiets moet bij jou in de buurt ook prima te vinden zijn hoor, die goed bij jouw gedachtengang en wensen past :)
Plaats een oproep op commercieel/diensten (zoiets was het geloof ik) hier en wie weet reageert iemand wel?

Ik heb overigens ook een fijne bijrijdster gehad en die betaalde haar les zelf. Wel hebben we samen gekeken naar wie goed bij mijn paard paste.

Succes.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 13:58

Dankjewel allemaal, maar ik denk niet dat ik voor mijn Shetlander een zelfbetalende ruiter ga vinden of wel?

Girl101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:24

Ik vind dat als je zelf niet veel ervaring hebt met lesgeven of zelf niet op een hoog niveau rijdt, je niet zelf moet gaan lesgeven.
Verkeerde gewoontes/ houding ed. gaan er veel sneller in dan eruit.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:34

Ligt denk ik ook aan het niveau van de bijrijdster of hij/zij überhaubt les nodig heeft.

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:38

Ik ben ook bijrijder, en ik geef het paard gewoon beweging.
krijg er geen les mee ofzo, ik rijdt hem gewoon 2 keer per week ongeveer zodat ie beweging heeft.

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:42

ik was bijrijdster, ik kreeg les op de manege.
ik hoefde niks te betalen voor het 'bijrijdster' zijn, terwijl mij vriendin 100 in de maand aan de eigenaar van haar verzorg pony moest betalen...
xxxx

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:17

Mijn bijrijdster mocht mijn paard doen op 1 voorwaarde: 1x in de week lesnemen bij de club en lid worden van de club. Als ze geen lid werd had ze ook geen binnen of buiten bak om in te rijden en meteen naar buiten sturen met mijn heethoofd paard vond ik ook geen strak plan. Maar zonder problemen deed ze dat en toen kwam er ook nog een voorzichtige vraag of ze niet ook privé les mocht pakken voor erbij.. Tuurlijk mag dat!
Ze hoeft van mij niks te betalen, alleen de extra's die ze graag zelf wilt (ponykamp, concours en spullen) en ik heb er ook veel plezier in dat ze mijn paard doet.

Pinkellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:15

Ik kreeg altijd gewoon les van de eigenaar van mijn verzorgpony. Meestal mocht ik wel alleen rijden omdat hij dan druk was op de boerderij maar 1 keer in de week gaf hij mij les en 1 keer in de week ging ik naar de rijvereniging, voor rest rij ik voor mezelf.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:21

Waar ik tot nu toe bijgereden heb kreeg ik geen les en werd het ook niet van me verlangt. Ik meste 5dagen in de week de stallen, zette voer klaar indien nodig en zette ze op de wei of haalde ze ervanaf indien nodig. (meeste stallen werd het wei stukje door de staleigenaar gedaan mits je niet dan net weg was met paard)

Verder reed ik in de bak en vooral veel buiten met ze. Ik MOCHT les met ze nemen indien ik wou maar hier had ik het geld niet voor.
Eigenlijk heb ik ze tot nu toe altijd enigsins kunnen beschouwen als mn eigen. Vooral eentje, das ook de gene die ik t aller meeste mis, was gewoon mijn mannetje.

Tis dus meer wat je zelf wilt/zoekt en eventueel het vertrouwen dat je hebt in de bijrijder

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:24

Rij zelf 2 paarden bij en op beiden neem ik wekelijks les.
Vanuit de eigenaren is het wel de bedoeling dat ik regelmatig les neem en ik vind dat ook logisch.
Zelf wil ik graag zo vaak mogelijk les.
Zelfs bij een goed nieveau en een goed paard, kan er altijd bijgeleerd worden wat weer beter is voor het paard...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:25

mijn bijrijdsters/verzorgsters lessen bij de zelfde instructrice als ik.
Ik wil graag wel 1 lijn in de omgang met mijn paarden zodoende. Verder helpen we elkaar met tips en adviezen! ;-)
Overigens betalen ze niets, wel dragen ze een steentje bij op stal door bv te mesten of te voeren.

IrisvdBorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:28

Ik heb zelf een verzorgpoon. Ik mag altijd gewoon rijden, poetsen, verzorgen, wandelen, alles wat ik maar wil! Ik krijg 1x in de week les van een instructrice, en die moet ik dan ook zelf betalen. Ik heb dan een uur les met een ander meisje wat daar ook doet rijden