Dillema

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:48

Hee meid je hebt een paard van de maand!niet opgeven hoor echt na regen komt zonneschijn!Hij is nog jong hij moet veel leren.
Vergelijk je hem niet teveel met je oude pony???

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 11:50

Daar is hij niet mee te vergelijken. die was liever lui dan moe Haha!

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:51

Hoi,

Ik krijg het idee dat ik op bokt steeds vaker lees dat mensen er sterk over denken om hun paard "weg" te doen, omdat het niet meer klikt, maar als er dan een paar reacties van andere bokkers komen, zien ze het al weer zitten.

De ene dag lees je nog dat ze het paard nooit meer kwijt willen en de volgende dag klikt het "ineens" niet meer. Ik vraag me echt af hoe dat kan. Het is toch geen fiets die je even inruilt? Om echt tot een band voor het leven te komen, moet er van allebei de kanten in worden geinvesteerd en zul je ook moeten accepteren dat een jong paard ook zo zijn vervelende fases heeft en dat het niet altijd even makkelijk zal zijn.

Sorry, maar zo makkelijk (zo komt het over iig) als mensen hun paard lijken weg te willen doen, daar kan ik echt niet bij hoor. Voor mij is het niet alleen een hobby, het is een deel van mijn leven en Voice en Taliesin zijn mijn maatjes voor het leven, die horen er echt bij en die ruil ik niet in, omdat ze toevallig hun dag even niet hebben of omdat ik een keer op een paard gezeten heb wat het toevallig net allemaal even makkelijker voor me doet ofzo.

Dit wou IK even kwijt.

Ik hoop echt dat je goed nadenkt voor je Redwood te koop zet, want tot zover ik kan inschatten zijn jullie een harstikke leuke combi en kunnen jullie samen nog veel plezier hebben.

Succes!

Judith

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 11:52

hoi judith.

het is echt geen makkelijke beslissing. Ben al maanden aan het twijfele. Zet het alleen niet zo snel op bokt.

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:58

Hoi,

Ik geloof ook wel dat het niet makkelijk is, maar misschien is het voor je zelf ook goed om de voors en tegens eens op een rijtje te zetten en te kijken naar wat voor paard je dan wel op zoek bent. Over het algemeen kun je een paard geen maanden op proef krijgen, dus het risico dat je straks weer met een paard zit waar het niet mee klikt, lijkt mij redelijk groot. Ik denk dat het dan (relatief) makkelijker is om toch met Redwood door te gaan (verder klikt het wel toch?) dan om aan een nieuw paard te beginnen. Met elk paard heb je (denk ik) wel eens een periode dat het iets minder lekker gaat, maar des te blijer ben je daarna weer als je weer lekker aan het rijden bent.

Ik heb zelf ook wel eens een pony verkocht (nou ja, mijn ouders dan), omdat ik hem gewoon echt niet aankon, het werd gevaarlijk en dan kan ik me er wel iets makkelijker iets bij voorstellen dat ie weg moet.

Groeten,
Judith

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:03

Hoeveel ervaring heb je met jonge paarden?
Want die reageren ook anders, en 3 kilo brok is wel veel, bij ons krijgt een paard een kilo per dag, een 4 jarige.
Die word klaargemaakt voor spring wedstrijden.
Ze krijgen s'avonds kuil en overdag in het land.
Als ze meer krijgt word ze veels te idioot.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 12:14

Heb redelijk wat ervaring met jonge paarden. Dat is het probleem niet. Het karakter ligt me gewoon niet zo. Helaas heb ik niet de mogenlijkheid om hem op het land te zetten en met voer moet ik ook riemen met de roeien die ik hem.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:31

Leonie_M schreef:
Hij staat nu op drie kilo basisbrok en een keer kuilgras. Ja ik heb 2 keer in de week les. Zij zegt dat ik gewoon door moet rijden als of er niks gebeurd. Namelijk als je woody afstraft dan raakt hij totaal in paniek en dan kan je de ontspanning het komende uur wel vergeten.
Ik wordt er zo moedeloos van dat ik eigenlijk niks kan doen. Maar bedankt voor al jullie reacties. We gaan er gewoon weer tegen aan. Hopen dat het ooit wat wordt en dat hij voor me wil gaan werken.

Erg bekend verhaal (helaas). Regina was in het begin helemaal niets mee te beginnen, in de omgang is ze zo veel vooruit gegaan en is het echt een geweldig paard nu (net wat jij omschrijft). Maar onder het zadel heb ik nog steeds (de laatste tijd weer vaker) conflicten met haar. Ze blijft me uit proberen en proberen onder het werk uit te komen. Is van zich zelf ook behoorlijk nerveus en het heeft ook echt geen zin om haar te straffen (hoewel dat soms erg moeilijk is). Ook ik moet idd doen of ik gek ben en gewoon iets anders gaan doen en later de oefening onverwacht weer even oppakken.
Succes, ik weet hoe moeilijk het is.
Blijft het nou zo'n ramp, moet je misschien toch de knoop doorhakken en haar verkopen.

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:37

Ik denk dat jouw paard gewoon niet genoeg beweging krijgt. Daarmee bedoel ik niet dat jij te weinig rijdt, maar dat hij de rest van de dag niet genoeg loopt. Kun je hem niet van stal wisselen, desnoods om te kijken hoe het gaat? Waar hij wel de wei in kan en waar hij minder brok en meer hooi krijgt? Ik krijg het idee dat hij zo dwars is omdat hij veel te veel energie heeft. Zo;n jong beestje moet eigenlijk de mogelijkheid hebben om de hele dag te spelen in de wei met zijn maatjes. Ik durf bijna met je te wedden dat hij na een paar weken ander voer en weidegang veel rustiger geworden is. (jammer dat je niet in de buurt woont, want dan had ik nog wel een leuke stal geweten, desnoods om het een paar maanden uit te proberen)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 18:40

helaas zit ik midden in de randstad en daar vind je niet zo snel een stal met weidegang. De stal waar ik nu sta mag het alleen in de zomermaanden.
Maar we krijgen binnenkort hulp van neeltje van de klei, dus kijken hoe dat gaat.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:08

Hè wat vervelend! Ook ik vind jullie echt heel leuk bij elkaar staan, maar ik begrijp je wel. Ik hoop dat het beter gaat als de hulp krijgt van Neeltje (ken haar overigens niet). Woodie is natuurlijk nog jong en het kan zijn dat hij pubbert.

Maar goed denk heel goed na voor je een beslissing maakt!
sterkte ermee

oja moest wel even lachen:
Leonie_M schreef:
Helaas heb ik niet de mogenlijkheid om hem op het land te zetten en met voer moet ik ook riemen met de roeien die ik hem.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 19:24

ha ha. had ik helemaal niet door. Nu begrijp je zeker wel waarom ik zo slecht ben in nederlands Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:36

Leonie_M schreef:
ha ha. had ik helemaal niet door. Nu begrijp je zeker wel waarom ik zo slecht ben in nederlands Haha!

Troost je, ik had er ook gewoon overheen gelezen Haha!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 19:38

gelukkig maar. hoop dat de meesten dat doen Bloos! Bloos Haha!