Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alice13 schreef:(op ons oude topic zegt een monitor dat we helemaal geen nieuw topic hadden hoeven openen!?!?! waarom hebben we dat dan gedaan?)
Oke gelijk maar weer serieus, wie kan me helpen met verzekeren wie weet daar meer van af?

Wat voor iets is het?

Merel___ schreef:Een vos, ruin van 1.65 groot. Braaf dier, maar mag (helaas) niet vaak springen. Vooral dressuur dus, eigenlijk ook wel fijn, wat daarin kan ik nog een hoop leren. Vereniging (+binnenbak) zit op 3 min. stappen, en verder alle vrijheden mbt op wedstrijden enz. Lijkt me erg leuk, en pluspunt is dat het dicht bij is, dus binnenkort een keer gaan kijken dan
Lioony, ja, het mag in principe wel, maar ik twijfel nog steeds. Ik ga eerst even kijken hoe dat bijrijdpaard is en dan kijk ik verder
Lioony schreef:Merel___ schreef:Een vos, ruin van 1.65 groot. Braaf dier, maar mag (helaas) niet vaak springen. Vooral dressuur dus, eigenlijk ook wel fijn, wat daarin kan ik nog een hoop leren. Vereniging (+binnenbak) zit op 3 min. stappen, en verder alle vrijheden mbt op wedstrijden enz. Lijkt me erg leuk, en pluspunt is dat het dicht bij is, dus binnenkort een keer gaan kijken dan
Lioony, ja, het mag in principe wel, maar ik twijfel nog steeds. Ik ga eerst even kijken hoe dat bijrijdpaard is en dan kijk ik verder
Dat is wel heel leuk om ervaring mee op te doen! Wat voor niveau met dressuur?
, dat weet ik eigenlijk niet precies, volgens mij L/M zoiets. Lioony schreef:Merel___ schreef:
Dat is wel heel leuk om ervaring mee op te doen! Wat voor niveau met dressuur?
Ja, klopt, dat weet ik eigenlijk niet precies, volgens mij L/M zoiets.
) Vind het zelf niet echt een probleem! Heb geen springtuig en wil in de toekomst met m'n eigen aanwinst wel springlessen gaan volgen etc, waarschijnlijk. Maar voor nu vind ik het niet nodig. Het is nu wel handig om vertrouwen te krijgen in het springen, want de merrie die ik rijd kan wel erg goed springen en kon wel de paal springen (is ongeveer even hoog als haar eigen schofthoogte). En met een jong ding moet je natuurlijk wel enige ervaring in het springen hebben.
Gelukkig heeft ie dat al wel eens gedaan en ging die er meteen overheen haha!
Lioony schreef:Is wel fijn om van te leren! En springen dat is toch best veel werk, ligt er natuurlijk vooral aan hoe de springmaterialen zijn en waar die liggen, maar ik vind het altijd maar veel werk, balken slepen, palen slepen..![]()
Ik kan ook niet echt veel en vaak, en vooral niet hoog springen met m'n bijrijdpaard vanwege artrose. Heb nu afgesproken dat ik zo ongeveer 1 keer in de 2 weken ga springen en dan niet te vaak er over heen en niet te hoog. (Durf ik toch niet) Vind het zelf niet echt een probleem! Heb geen springtuig en wil in de toekomst met m'n eigen aanwinst wel springlessen gaan volgen etc, waarschijnlijk. Maar voor nu vind ik het niet nodig. Het is nu wel handig om vertrouwen te krijgen in het springen, want de merrie die ik rijd kan wel erg goed springen en kon wel de paal springen (is ongeveer even hoog als haar eigen schofthoogte). En met een jong ding moet je natuurlijk wel enige ervaring in het springen hebben.
Gelukkig heeft ie dat al wel eens gedaan en ging die er meteen overheen haha!
. Ach naja, we zullen zien