Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:48

vrijdag gaan we een laatste keer kijken, misschien nog even rijden (dat hoop ik althans), afspraken maken voor vervoer en keuring. Dan volgende week keuren en dan komt ze op haar nieuwe stal.
Vrijdag zal ik foto's plaatsen! * aan het stuiterballen *

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:55

Gefeliciteerd :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:56

(op ons oude topic zegt een monitor dat we helemaal geen nieuw topic hadden hoeven openen!?!?! waarom hebben we dat dan gedaan?)

Oke gelijk maar weer serieus, wie kan me helpen met verzekeren wie weet daar meer van af?

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:58

Gefeliciteerd!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:58

Aaah wat leuk Alice!! Alvast gefeliciteerd! :D

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:01

gefeliciteerd alice en over die verzekeringen kun je niet een soort van offerte aanvragen met daarbij de voorwaarden enz.
zou vooral de voorwaarden goed met elkaar vergelijken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:06

Ja ik heb Equine en Equine Risk bekeken, denk nog steeds ergens dat het gewoon het zelfde is btw
Maar dan is bij de tweede toch meer verzekerd! Op deze site stond ook wat je kreeg uitgekeerd en dat was ook niet mis. (meestal gewoon 100%)
Ik vind dat wel een prettig idee! Jammer genoeg een hoop geld.(wat ik hoop weg te gooien) Maar mocht er toch echt wat zijn, vind ik het wel een fijn idee dat ik haar vergoed krijg (tegen minder het paard kan houden) en een nieuw paard er weer bij zou kunnen kopen!
Maar zoals ik al zei (afkloppen) hoop ik dat het allemaal weggegooid geld is!:D

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:15

Alice13 schreef:
(op ons oude topic zegt een monitor dat we helemaal geen nieuw topic hadden hoeven openen!?!?! waarom hebben we dat dan gedaan?)

Oke gelijk maar weer serieus, wie kan me helpen met verzekeren wie weet daar meer van af?

oke maar het was toch geen HK topic?????? daar heeft ze het wel over. nou ja maakt niets.
weer verder met onze zoek tocht.
wij zitten bij paardenverzekering wierden en omstreken (die omstreken is heel nederland volgens mij want wij wonen erg ver van wierden) we zijn er tevreden over.
Eerder waren we bij een verzekering hier in de buurt dat was een hele kleine maar toen ze hier een paard kwamen schatten was er maar 1 man.
toen ons paard een poosje later koliek kreeg en daardoor dood ging betaalde ze haar ineens niet uit omdat hij volgens hem had gezegt dat ze niet in de verzekening mocht omdat ze mok aan haar benen had (het was een trekpaard) er was verder niemand bij en we hadden ook nog geen polis.
wat ik dus eigenlijk wil zeggen zorg dat je zo snel mogelijk zwart op wit krijgt dat je paard verzekerd is en kijk goed na dat de gemaakte afspraken op papier staan.
verder is het risico bij kleine (ondelinge) verzekeringen dat als er ergens al een paard is uitgekeerd dat het geld op is als jou paard wat overkomt kijk dus in de polis wat er in zo'n geval gebeurd.

edit: even wat t tjes toegevoegd die deed het blijkbaar niet

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:29

Ja het scheelt toch een hoop met zorgen zeg. :)
Denk dat mijn ma het loodje had gelegd als ze er ooit achter zou komen. :')

Hoe ik het doe? Eh heel nederland en belgie door reizen? Maar ik ben ook gewend om veel verschillende paarden te rijden, dus pas me snel aan. Kval gewoon op alles dat echt karakter heeft. :P

Huh tita maar dat is toch hetzelfde als bespreken of ben ik nu gek? Of heb jij gewoon een maas gevonden? :')

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:53

Er is mij een bijrijdpaard aangeboden, dicht bij mij in de buurt. Hopelijk is het wat :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:54

Leuk merel :) Wat voor iets is het?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:59

Goed nieuws Alice!!

En fijn dat het vervoer geregeld is Gypsy!

Heb je je ouders nog gesproken Merel?

Ik ga volgende week weer even richting daar om te rijden! :)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:06

Een vos, ruin van 1.65 groot. Braaf dier, maar mag (helaas) niet vaak springen. Vooral dressuur dus, eigenlijk ook wel fijn, wat daarin kan ik nog een hoop leren. Vereniging (+binnenbak) zit op 3 min. stappen, en verder alle vrijheden mbt op wedstrijden enz. Lijkt me erg leuk, en pluspunt is dat het dicht bij is, dus binnenkort een keer gaan kijken dan :)

Lioony, ja, het mag in principe wel, maar ik twijfel nog steeds. Ik ga eerst even kijken hoe dat bijrijdpaard is en dan kijk ik verder :)

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:15

Ik zoek op mijn gemakje ook nog even door dus blijf dit topic ook volgen :D
Hier moet eerst het een en ander op orde worden gebracht, maar hey... dromen mag alvast he?
Wij zoeken dus een leuke pony voor onze 9 jarige dochter!!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:17

He, nog een twentenaar haha :)

Ik ga dinsdag avond kijken bij dat paard, ben erg benieuwd :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:23

Gefeliciteerd alice! :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:29

Merel___ schreef:
Een vos, ruin van 1.65 groot. Braaf dier, maar mag (helaas) niet vaak springen. Vooral dressuur dus, eigenlijk ook wel fijn, wat daarin kan ik nog een hoop leren. Vereniging (+binnenbak) zit op 3 min. stappen, en verder alle vrijheden mbt op wedstrijden enz. Lijkt me erg leuk, en pluspunt is dat het dicht bij is, dus binnenkort een keer gaan kijken dan :)

Lioony, ja, het mag in principe wel, maar ik twijfel nog steeds. Ik ga eerst even kijken hoe dat bijrijdpaard is en dan kijk ik verder :)

Dat is wel heel leuk om ervaring mee op te doen! Wat voor niveau met dressuur?

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:43

Merel___ schreef:
He, nog een twentenaar haha :)

Ik ga dinsdag avond kijken bij dat paard, ben erg benieuwd :j

Spannend! Ja, Vjenne hier :)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:50

Lioony schreef:
Merel___ schreef:

Ja, klopt :j , dat weet ik eigenlijk niet precies, volgens mij L/M zoiets.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:55

Lioony schreef:
Merel___ schreef:

Ja, klopt :j , dat weet ik eigenlijk niet precies, volgens mij L/M zoiets.

Is wel fijn om van te leren! En springen dat is toch best veel werk, ligt er natuurlijk vooral aan hoe de springmaterialen zijn en waar die liggen, maar ik vind het altijd maar veel werk, balken slepen, palen slepen.. :z
Ik kan ook niet echt veel en vaak, en vooral niet hoog springen met m'n bijrijdpaard vanwege artrose. Heb nu afgesproken dat ik zo ongeveer 1 keer in de 2 weken ga springen en dan niet te vaak er over heen en niet te hoog. (Durf ik toch niet _O- ) Vind het zelf niet echt een probleem! Heb geen springtuig en wil in de toekomst met m'n eigen aanwinst wel springlessen gaan volgen etc, waarschijnlijk. Maar voor nu vind ik het niet nodig. Het is nu wel handig om vertrouwen te krijgen in het springen, want de merrie die ik rijd kan wel erg goed springen en kon wel de paal springen (is ongeveer even hoog als haar eigen schofthoogte). En met een jong ding moet je natuurlijk wel enige ervaring in het springen hebben. :) Gelukkig heeft ie dat al wel eens gedaan en ging die er meteen overheen haha!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:03

gezocht leuke naam met een DDDDDD ze heet Diana, maar dat vind ik niet echt bij dr passen. This echt een dame met een heel mooi hoofdje! Mocht ik niks leuks vinden wordt het diana op z'n engels! :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:07

Trouwens een vraagje, hoe denken de mensen hier over een verzorger?
Ik speel met het plan om bv 2 keer in de week zo'n leuk pennymeisje te laten komen. Onder mijn begeleiding echt wat leren en niet de onzin die ze op sommige manege's verkondigen... Poetsen, grondwerk, en als ze het verdienen ook wel rijden.
Maar juist omdat ik zelf altijd verzorgd heb denk ik oeiii nee noooooit als ik er niet bij ben hoor. Over mijn vzpony's bv was ik al heel bazig, mocht er van de eigenaar een vriendinnetje op dan was het altijd oké je mag erop maar lange teugel en niet aan de knopjes komen.
Ik dacht STEL er komt een 2e paard bij, dan kan het leuk zijn om samen op buitenrit te gaan. Kijk natuurlijk is het totaal niet nodig, ik kan prima met een handpaard rijden, maar juist omdat ik zelf zo dankbaar was voor die kans om zoveel te leren...
Wat denken jullie? (Oké hangt ook van het paard af, maar van modena weet ik zeker dat het wel zou kunnen.)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:13

Lioony schreef:
Is wel fijn om van te leren! En springen dat is toch best veel werk, ligt er natuurlijk vooral aan hoe de springmaterialen zijn en waar die liggen, maar ik vind het altijd maar veel werk, balken slepen, palen slepen.. :z
Ik kan ook niet echt veel en vaak, en vooral niet hoog springen met m'n bijrijdpaard vanwege artrose. Heb nu afgesproken dat ik zo ongeveer 1 keer in de 2 weken ga springen en dan niet te vaak er over heen en niet te hoog. (Durf ik toch niet _O- ) Vind het zelf niet echt een probleem! Heb geen springtuig en wil in de toekomst met m'n eigen aanwinst wel springlessen gaan volgen etc, waarschijnlijk. Maar voor nu vind ik het niet nodig. Het is nu wel handig om vertrouwen te krijgen in het springen, want de merrie die ik rijd kan wel erg goed springen en kon wel de paal springen (is ongeveer even hoog als haar eigen schofthoogte). En met een jong ding moet je natuurlijk wel enige ervaring in het springen hebben. :) Gelukkig heeft ie dat al wel eens gedaan en ging die er meteen overheen haha!

Ja klopt haha :P. Ach naja, we zullen zien

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:15

Ik zou het zelf ook wel willen heel ver in de toekomst, omdat ik die kans ook gehad heb :j
Maneges zijn inderdaad zwaar waardeloos en zo kun je een echt gemotiveerd iemand ook de kans bieden om echt te leren rijden.
Maar omdat ik naturlijk voor een jong ding ga, gaat dat nog heeeeeeeel lang duren voordat daar een echt onervaren iemand op komt, het is niet de bedoeling dat ik steeds weer iets moet recht breien wat iemand anders er op zet..
Nog hele jonge kinderen gewoon steeds als je er zelf bij bent, maar vanaf een jaar of 13/14 vind ik wel dat het ook wel alleen kan als de persoon verantwoordelijkheids gevoel genoeg heeft en het rijden ook aardig gaat. In het begin sowieso dan in de verre toekomst steeds rijden onder begeleiding van mijn instructrice.
Maar goed, voor mij ligt dat echt nog héél ver in de toekomst! :P
Maar ik zou het dus wel doen!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:29

Ah oké, ben toch niet de enige die zo gek is. :P