wat maakt dat jij op een paard 'valt' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 21:16

leuk om te zien hoe iedereen er een beetje anders over denkt,thnx voor de reacties Lachen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:34

ik heb altijd gewoon: ik zie zo`n paardje en ik vind hem leuk of niet. Is niet te beschrijven.......

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:41

spoekie schreef:
ik heb altijd gewoon: ik zie zo`n paardje en ik vind hem leuk of niet. Is niet te beschrijven.......

blijkbaar wel, want ik snap wat je bedoelt Knipoog ik heb het zelf namelijk ook... het spreekt me aan of het spreekt me niet aan. en het verandert ook niet gauw Lachen

eerst wel, toen ik voor het eerst bij de verzorgpaarden kwam vond ik Daisy maar eng, maar nu is het de liefde van mn leven Lovers Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:50

gijsenkim schreef:
Uitstraling, daar ga ik voor.

Vaak krijgt een paard onder het zadel pas echt uitstraling.
Zo ben ik ooit op een concours bij Bonfire op stal geweest. Ik dacht dat ze een grapje maakten en dat ze me voor de gek probeerden te houden. Er stond een heel eenvoudig bruintje dat maar een beetje alles over zich heen liet komen. Dat was Bonfire niet hoor. Bonfire is een imponerend paard dat je zo maar niet voorbij loopt. Nou, wel dus Lachen Toen ik eenmaal op de tribune zat kreeg ik weer kippenvel en tranen in mijn ogen tegelijk. Wat een geweldig paard. Maar uitstraling? alleen in het werk.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:52

de eigenwijze blik Knipoog

staverej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:54

Een mooie kop zegt nog weinig. Ik zie graag paarden met een sprekend hoofd en een sprekend oog. Voor mijn part is die kop dan enorm groot en heeft hij heel veel wit op zijn hoofd. Maar pas als ik paarden zie bewegen word ik warm of koud van paarden, en die paarden zijn er weinig.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:03

Bij Baduh viel ik op zijn kont, dat was het eerste wat ik zag, hihi. Ik vind ogen heel belangrijk, omdat die veel zeggen over wat er in het koppie omgaat. Gangen boeien me dan al niet meer. Een mustang heeft achterlijke gangen, maar heeft hét wel vind ik.

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 00:59

Ik wilde helemaal geen paard, kende Arsen al een tijdje en was gevallen op zijn karakter. Toen ik hoorde dat hij te koop was kon ik hem niet laten staan. Weet alleen niet of je dit in een oogopslag kunt zien.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:40

Idd ... uitstraling! Waar ik bij mijn merrie op ben gevallen was de rust, de vriendelijkheid en het zelfvertrouwen dat ze uitstraalt. En die dikke billen natuurlijk Vingers aflikken !

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:33

Geen idee eigenlijk...
Heb voordat ik Simba kocht echt veel paarden gezien maar dan kwam ik zo'n stal binnen en dan kon ik bijna meteen weer naar huis (deed ik niet want vond ik banketstaaf voor de verkoper/eigenaar).
Maar dan zag ik wat paarden staan en dan dacht ik "tja leuk maar dat is hem niet" hoe mooi schattig of goed ze ook waren.
En toen ik bij Simba binnen kwam stond hij in de paddock en toen dacht ik alleen maar " die moet ik hebben ".
Was na de eerste keer kijken ook heel bang dat hij al verkocht zou zijn voordat ik met me instuctrice was langs geweest.
En toen moest ik nog heel lang wachten tot hij gekeurd kon worden (van vrijdag tot donderdag 6 dagen dus maar voor me gevoel duurde het eeuwen)...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:14

Tja, is elke keer een beetje anders, leuk koppie en een mooie bouw zijn het belagrijkste qua uiterlijk. Maar hij moet zoieso te vertrouwen zijn. is ie dat niet, dan hoef ik hem niet ook al is ie nog o zo mooi.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:24

Ik val eerst op een sprekend hoofd met een mooi groot oog. Ik zie liever geen varkensoogjes, hoewel ik hem dat kan vergeven als hij het goedmaakt met zijn bewegingen.

Ik val op lossigheid en schoudervrijheid, hij moet kunnen swingen.
Het moet allemaal makkelijk gaan. Een lang voorbeen en geen zware hoofdhals verbinding. Een welvende hals, zeker geen onderhals en ik hou er ook niet van als een hals diep uit de borst komt.
Ik heb dus idd een paar paarden laten staan, die andere wel zouden aanspreken. Het waren mooie modellen, typische dressuurpaarden, maar hadden niet de vanzelfsprekendheid in het bewegen.

Ik heb nog wel wat andere eisen, maar hier let ik op en het valt me gelijk op.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:27

ik weet niet waar ik op val, weet ook niet precies te vertellen wat mijn ideale paard zou zijn. Ja starlight natuurlijk Haha!, maar om het zo op te noemen waar ik op val kan ik niet zeggen.
starlight zag er namelijk niet echt supermooi en netjes uit, beetje paniekerig, heel afstandelijk, maar toch was ik verliefd geworden

Als ik een paard zie weet ik het, heeft verder niks met kleur ras of iets te maken.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:55

Een lekker eigenwijs koppie en uitstraling! En als ze nog lekker ontdeugend zijn, is hij/zij het helemaal ...Avalon was bijvoorbeeld het type paard waar ik op val Lovers

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:33

Een brutale of juist aandoenlijke blik.
Verder hou ik van compacte paarden. Liefst 2 (achter) of 4 witte benen en een kol of bles.

Mijn expaard (Leganko, zie profiel) was echt een paard waar ik direct op viel, al toen hij veulen was. Hij keek zo ontzettend brutaal om zich heen, alsof hij alles aankon. 3 jaar later was ik nog steeds helemaal wild van hem en heb ik hem gekocht.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:30

Ik vind pony's mooi met veel aftekeningen. Mooie bles, veel wit aan de benen, liefst nog tot over de knieen voor (wel voskleurig dan). Maar ik vind het karakter het belangrijkste. Lekker nieuwsgierig, oortjes naar voren, geinteresseerd...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:55

Leuk kopje, als mijn Tosca en verder is de band die je hebt met het paard belangrijk! Maar het hoofd en de rest van de bouw vind ik belangrijk.

You never get a first impression the second time!!!!!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:56

LuvdaTossa schreef:
You never get a first impression the second time!!!!!

maar de 2e is beter

mijn eerste indruk was over starlight een lelijke slome knol Bloos! toen ik erop had gereden was dat slome weg ( *LOL* ) en toen ik haar een tijdje had ook het lelijke, dr manen zijn aangegroeit, net als dr staart, dr grasbuik is weg, ze glanst weer en is dus helemaal opgeknapt.

De indruk die ik nu van haar heb zal ik nooit met een ander paard hebben, het is echt speciaal Lovers

maar die 1e indruk was echt gewoon fout, het is een mooie pony, maar ze zag er gewoon niet uit toen.

dus je hebt wel gelijk dat het de 1e indruk is, maar hij hoeft niet altijd waar te zijn... Lachen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:17

Ja, leuk koppie. En een beetje bot, als ik zie wat we op stal staan hebben zijn het allemaal robuuste types, is vast geen toeval. En ze moeten natuurlijk kunnen bewegen, het moet er lekker makkelijk uitzien.
En ze moeten een beetje brutaal zijn - in ieder geval open. Ik kies niet voor het paard dat bang achter in de stal staat te kijken omdat er een vreemd mens aan komt.

Mancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:52

Als het paard een sprekend hoofdje heeft Lovers

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:55

Het hoofd, moet "lieve" ogen hebben... En ik hou ook wel van een iets-breder paard Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:43

Op zijn koppie en de blik in zijn ogen. (wordt afgezaagd maar zie avatar en profiel voor grotere foto)