DeesLis schreef:Hier dan een negatieve reactie.
Enkele jaren geleden heb ik er een tweede paard bijgekocht toen mijn andere paard het rustiger aan moest gaan doen. Je kosten verdubbelen, maar ook de tijd die je eraan kwijt bent. Vooral qua tijd vond ik het tegenvallen. Wat ik erg moeilijk vond was om de aandacht te verdelen, ik wilde ze beiden iedere dag aandacht en beweging geven en als dat eens niet lukte, zat ik met een schuldgevoel. Inmiddels ben ik weer terug gegaan naar 1 paard en voor mij voorlopig geen tweede meer, ik vind het veel fijner zo, kan al mijn tijd aan haar besteden, hoef mijn aandacht niet te verdelen en het is financieel ook gemakkelijker.
Het blijft natuurlijk een heel persoonlijke keuze.
dat had ik toen ik er drie had. Dacht dat het wel mee zou vallen. Want van 2 naar 3 is geen verdubbeling.. maar zo voelde het wel! dubbel en dwars. Aan mesten kwam geen einde! Uiteindelijk zijn het er 2 geworden. Heerlijk. Wel wat meer werk. Maar 1 houden is geen optie in mijn ogen!
Had toen die tijd bedacht voor de 3e een verzorger/ruiter te regelen. Maar dat was wel even van een koude kermis thuiskomen. Jeetje of ze willen dat ik ze betaal!!! of ze zijn er bang voor of ze willen niets doen.
Nee ik zeg twee is prima te doen. Maar heb ze ook aan huis staan. En ik voer ontzettend veel hooi dus kan ook rustig uren wegblijven.
voor mijn gevoel is het hier overzichtelijker omdat 1jte een pony betreft. Eet en poept minder.. staat ook minder snel in de weg..