Van één paard naar twee paarden gaan, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 12:30

Bedankt allemaal :) En het is echt een toppaard :)

Qua gezondheid weet ik dat het een sukkeltje is, maar tot nu toe heb ik goede hoop dat het met frisse buitenlucht al sterk zal verbeteren, en zo niet, dan kunnen we er dan over nadenken... Het is ook een chronische aandoening, dat maakt de keuze dan alvast simpeler (maar niet gemakkelijker). Maar daar ga ik nu nog niet te veel aan denken :) (al is het wel goed het in het achterhoofd te houden)

Ik denk ook dat ik snel een nieuw ritme zal vinden. Aandacht verdelen zal nog niet simpel zijn, haha, maar mijn ene paard is wel echt het rijpaard en hij het frutselpaard, wie weet kan ik hem nog eens meenemen als handpaard ook?

Ik kijk er steeds meer naar uit :D Het komt ineens wel snel na 8 jaar dromen en hopen.

edit: en als iemand een idee heeft: [SV] Regendeken nodig?

MickeyenVici

Re: Van één paard naar twee paarden gaan, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:18

Gefeliciteerd!

Paperboy

Re: Van één paard naar twee paarden gaan, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:33

Ik heb vorig jaar een tweede paard aangeschaft. Mijn eerste paard 14 jarige ruin is met pensioen en sinds vorig jaar een 4 jarige ruin erbij gekocht. Ik sta op een pensionstal daar staat mijn 4 jarige s'nachts op stal, mijn pensioenpaard staat daar in een buitengroep met schuilstal. Beide hebben op de pensionstal dus hun eigen maatjes en leven. Ik zie ze beide dus elke dag. Kosten zijn dubbel alhoewel mijn pensioenpaard in de buitengroep goedkoper staat.... Tsja hoefsmid dubbel (beide elke 7 weken), twee in de verzekering, 2x tandarts. Maar ook twee keer zoveel plezier. kwa tijd krijgt de jongste misschien meer, maar die word dan ook gereden en daar gaat toch wat meer tijd in zitten.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:37

Paperboy schreef:
Ik heb vorig jaar een tweede paard aangeschaft. Mijn eerste paard 14 jarige ruin is met pensioen en sinds vorig jaar een 4 jarige ruin erbij gekocht. Ik sta op een pensionstal daar staat mijn 4 jarige s'nachts op stal, mijn pensioenpaard staat daar in een buitengroep met schuilstal. Beide hebben op de pensionstal dus hun eigen maatjes en leven. Ik zie ze beide dus elke dag. Kosten zijn dubbel alhoewel mijn pensioenpaard in de buitengroep goedkoper staat.... Tsja hoefsmid dubbel (beide elke 7 weken), twee in de verzekering, 2x tandarts. Maar ook twee keer zoveel plezier. kwa tijd krijgt de jongste misschien meer, maar die word dan ook gereden en daar gaat toch wat meer tijd in zitten.

Wat is je 14 jarige Moos een ontzettend gaaf paard zeg! <3
Zag hem in je profiel.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:43

DeesLis schreef:
Hier dan een negatieve reactie.

Enkele jaren geleden heb ik er een tweede paard bijgekocht toen mijn andere paard het rustiger aan moest gaan doen. Je kosten verdubbelen, maar ook de tijd die je eraan kwijt bent. Vooral qua tijd vond ik het tegenvallen. Wat ik erg moeilijk vond was om de aandacht te verdelen, ik wilde ze beiden iedere dag aandacht en beweging geven en als dat eens niet lukte, zat ik met een schuldgevoel. Inmiddels ben ik weer terug gegaan naar 1 paard en voor mij voorlopig geen tweede meer, ik vind het veel fijner zo, kan al mijn tijd aan haar besteden, hoef mijn aandacht niet te verdelen en het is financieel ook gemakkelijker.

Het blijft natuurlijk een heel persoonlijke keuze.

dat had ik toen ik er drie had. Dacht dat het wel mee zou vallen. Want van 2 naar 3 is geen verdubbeling.. maar zo voelde het wel! dubbel en dwars. Aan mesten kwam geen einde! Uiteindelijk zijn het er 2 geworden. Heerlijk. Wel wat meer werk. Maar 1 houden is geen optie in mijn ogen!

Had toen die tijd bedacht voor de 3e een verzorger/ruiter te regelen. Maar dat was wel even van een koude kermis thuiskomen. Jeetje of ze willen dat ik ze betaal!!! of ze zijn er bang voor of ze willen niets doen.

Nee ik zeg twee is prima te doen. Maar heb ze ook aan huis staan. En ik voer ontzettend veel hooi dus kan ook rustig uren wegblijven.

voor mijn gevoel is het hier overzichtelijker omdat 1jte een pony betreft. Eet en poept minder.. staat ook minder snel in de weg.. :D }:0

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:06

MickeyenVici; Dankjewel, het is ondanks dat hij met pensioen is een enorme druktemaker!
Maarja dat houd hem wel lekker in conditie :D