Als je paard jarig is .....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: Als je paard jarig is .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:54

Ik ook doe ook niks ( meer ) met de verjaardagen van me paarden.
Over 15 dagen wordt me jongste al weer 2.
Het eerste jaar heb ik het wel gevierd , met slingers aan dr staldeur en met de kerst, kerstslinger en een kerstsok opgehangen en vol kerstkaartjes van de stalgenootjes.
Maar nee die periode heb ik gehad om de verjaardag van me paarden uitgebreid te vieren.
Denk alleen wel dat ik er wat meer bij stil sta als me oudste een hogere leeftijd bereik heeft, maar voor als nu, is elke dag een feestje voor ze. Oudste elke dag vertroeteld wordt en de jongste de hele dag kan spelen met dr leeftijdsgenootjes.
Maar daarin tegen vind ik het wel leuk als paardeneigenaren er zo mee bezig zijn en die verjaardag "groots" vieren.

@ tita, das ook al een behoorlijke leeftijd zeg, mijn oudste is dan pas op de helft, hihihi al hoop ik wel dat ze zonder al te veel gebreken ook zo'n mooie leeftijd mag bereiken - de jongste ook hoor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:33

:D ja 30 is geweldig een reden om te vieren toch

joelle1809

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:58

ey, ik ga dan altijd een extratje geven b.v extra lkkrs of een nieuwe spullen voor je paardje(l)
en probeer anders is een poster te maken en daar bij je paard ophangen:p

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:06

heteertse jaar dat ik hem had had ik wel zijn stal versierd een appeltaartje voor hem gebakken en dat soort dingen tweede jaar niet veel en afgelopen jaar had zijn pleegmama (me beste vriendin) een suikervrije cake gemaakt dit omdat hij geen suikers meer mag vanwege zijn artrose en weinig eiwitten!
hij moest er echter niks van weten en vond mijn kruidcake die ik voor de mensen op stal had gemaakt lekkerder!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:08

Ik weet alleen de precieze datum waarop mijn Fries jarig is, de andere datums zitten niet echt in mijn hoofd :o Maar doe er nooit veel aan het gaat eigenlijk ongemerkt aan me voorbij.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:08

Een extra appel ofzo maar dat is ook alles. Beestje moet gewoon aan het werk. Wel had ik een nieuwe frontriem gekocht maar meer voor mezelf haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:50

OPG-->PP

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:28

Ik doe niets speciaals, ze krijgen wel extra veel lekkers :P Bij mijn merrie weet ik de verjaardag, van mijn 2 ponys niet, dus neem ik de dag waarop ik ze kreeg :o

Vroeger toen ik klein was maakte ik wel een paardentaart enzo van die dingen en maakte een tekening voor aan de staldeur :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:24

Mijn haffie is afgelopen zaterdag 20 geworden. Leuk dacht ik ga hem even verwennen met een appeltje.
Maar meneer vond zijn kuil lekkerder en hoefde het appeltje niet. Gelukkig was mijn andere paard er wel blij mee. :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:29

haha ik heb toevallig zondag een feestje van iemand ter gelegenheid van 25e ste verjaardag van d'r paard :+
Hapje en drankje erbij op stal haha
Achja het dier is ook een paard wat iedereen kent en iedereen wel eens op gereden heeft, z'n feestje word dus vast nog wel gezellig met alle oude bekende haha :D

Zelf doe ik er nooit wat aan eigenlijk.
Maar nu je het zegt ... mijn "veulen" is gister naarling geworden (1 juni ). :')

Edit :
Nou vooruit ... ik zal morgen zorgen voor een feestje
Afbeelding
:+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:49

Mijn paard is vandaag jarig, heb haar een extra knuffel gegeven en na het rijden slobber met groenten en fruit. Dat ging er met plezier in. Verder geen toeters, bellen en slingers maar dit vond ik wel leuk om te doen en te geven aangezien ze dol is op eten.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:59

Ik heb bij mijn paardje zijn eerste verjaardag wel een soort van gevierd :P Taart op stal en wat lekkers voor hem en natuurlijk:

Afbeelding

Met dank aan een creatieve moeder :P

Purper_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:21

Die van mij is net 28 geworden,
Heeft een heerlijke appeltaart (natuurlijk zonder suiker etc.) van me gekregen.
Ze heeft gesmuld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:28

Nja Edith! Mooi is dat! :P
Ik heb er niks van gemerkt gister! :P
Haha nja geef In vandaag wel een verjaardags kusje! :D

Toen [***] 3 was had ik een Hema foto taart laten maken :)
foto's staan op mn laptop :P
mja [***] vond die niet zo lekker, haha

edit; foto
Afbeelding

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:34

Volgende week in mijn paard jarig, en 1 ding is zeker ik ga lekker een cadeau voor hem kopen haha.
Feestmuts op hihi, hijword dit jaar 8 jaar haha
En natuurlijk veel lekkers, maar krijgt die elke dag al.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:47

Ik sta wel stil bij de verjaardagen van mijn (verzorg) paarden :) (zolang ik het niet vergeet). Maar Brownie is momenteel net 3 jaar, groeit nog flink en dus heb ik haar cadeautjes later belooft, wanneer ze uitgegroeid is. Tot nu toe krijgt ze ongeveer om het jaar een nieuw halster, maar ook alleen wanneer het nodig is (of dat ik zin heb om een nieuw kleurtje om haar hoofd te hangen :P ) Je hebt ook speciale paardentaarten, maar gezien ze in training staat en aangepaste voeding krijgt, doe ik dit niet zo graag :)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:23

Helaas weet ik niet wanneer mijn paardje jarig dus helaas :o
Bij mijn vorige pony nam ik gewoon lekkere dingetjes mee zoals wortels, appels, etc - kon ze lekker smullen. :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:06

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:11

Onze is helemaal gek op peertjes.
Die krijgt ze dan maar meer doen we er niet aan :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:20

Nu vier ik het eigenlijk niet meer ,weet wel wanneer ze jarig zijn.
Vroeger ging ik slingers en balonnen op, myn shettie kreeg een 'paardentaart' en hij werd de hele dag lekker vertroeteld. Ik nodigde zelfs vriendinnen uit en maakte hapjes :+

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:30

Krijgt ze een paardentaart ja, en een nieuw setje.
mooi excuus :')

Vroeger werd het altijd een ponyfeestje, met al mijn vriendinnen erbij en dan waren er ook overal slingers, heb er nog enorm droge foto's van _O-

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:38

Mijn paard kwam altijd bij ons in de tuin, hadden we de hele tafel bezaaid met wortels en appels en dergelijke en na het eten gingen we via de gang het huis weer uit *\o/* Ze heeft zelfs in de krant gestaan als: " er staat een paard in de gang" Echt geweldig :D :j /3

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:22

Mijn paard is 1mei 22jaar geworden. Normaal doe ik er ook niet veel aan maar dit jaar heb ik een paardentaart laten maken. Mijn paardje vondt het heerlijk... Voor de rest had hij een lekkere vrije dag en mocht hij de hele dag op de weide staan :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:50

Ik heb het al jaren niet gevierd, en ook deze keer was ik er niet bij. Mijn vriendin zou een extra wortel geven ;) (die verzorgde haar vorige week toen e jarig was). Ik vind het niet echt iets boeiends, ik sta wel stil bij de dag dat ik haar al zoveel jaar heb.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:41

Ik heb er gewoon aangedacht , hem een lekkere poetsbeurt gegeven en omdat hij wel wat energie had
gewoon heel rustig gelongeert , maar dan voornamelijk gestapt :') en verwennne natuurlijk :Y)