wat moet je kunnen om bij de gevorderderden te rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: wat moet je kunnen om bij de gevorderderden te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:27

Zonde :n

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 17:31

Vickz schreef:
phormicola schreef:
Het gaat meer om het plaatje dan om specifieke dingen, maar goed, hier een paar punten.

Je kan wat mij betreft naar de 'gevorderden' als je :
Tenminste een beetje fatsoenlijk een paar meter kunt wijken.
Zo'n beetje alle figuren hebt geleerd, met uitzondering van volte 15 meter, ed.
Het lichtrijden, doorzitten en de verlichte zit meester bent.
Je geen angst hebt voor 1 van onze paarden/pony's.
Zelf kunt op- en afzadelen, opstijgen en je eigen beugels kunt doen.
Je volledig voor jezelf kunt rijden.
Je netjes een laag sprongetje/balkje kunt rijden in drie gangen.
En natuurlijk de drie gangen meester bent, inclusief de midden-variant.
Je een stoere ruiter bent, die niet snel huilt en gewoon weer verder gaat als het eens mis gaat, onbevangen met de paarden omgaat, een algeheel 'klaar zijn' voor de volgende stap. :)

Als je 1 van deze puntjes mist ga je bij mij nog niet door :)

Amai, als je dit bij ons op de manege kan, ben je meer dan gevorderd :P Dan ben je al een topruiter ;)

Bij ons in de gevorderde lessen zijn er sommige die dit alles wel kunnen, maar die vervelen zich steendood in de les, de meesten kunnen helemaal niet wijken (weten zelf nieteens wat het is) Zijn doodsbang, kunnen niet zelfstandig opzadelen, poetsen, opstijgen,...
Voor jezelf rijden word ookal een probleem, om nog maar te zwijgen over springen :P De meesten beginnen pas met galop in een gevorderde les.

Je zou echt lachen met het niveau bij ons! Ik moet zeggen, vroeger was het anders! Dan waren ze veel strenger en mocht je niet zomaar over naar de gevorderde lessen, toen moest je echt wel wat kunnen. Maar nu rijd iedereen gewoon waar hij wil, genoeg ervaring of niet.

amai

ik heb alles gwn thuis geleerd en verder in de manege wij moesten bij ed beginners stap en draf kunnen en wie al gallop kon deed dat ook en dan zat ik bij de half gevorderde 1 en nu bij de halfgevorderde 2
want ik kan al een beetje wijkn ^^

maar het is wel anders in belgie dan in nederland hé

en we zijn aan het kijkn voor een nieuwe trailer zodat ik les kan gaan volgen in manege het gouden bit :p

gr

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:44

ER zijn ook heel veel maneges waar je niet eens meer leert springen. Of bijvoorbeeld maar 1 keer per kwartaal een springles krijgt. Dat is ook veel te weinig om gevorderd te worden. Want een goede balans moet je ook ontwikkelen. En springen, hoeft niet hoog, hoort daar wel bij.

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:35

germie schreef:
ER zijn ook heel veel maneges waar je niet eens meer leert springen. Of bijvoorbeeld maar 1 keer per kwartaal een springles krijgt. Dat is ook veel te weinig om gevorderd te worden. Want een goede balans moet je ook ontwikkelen. En springen, hoeft niet hoog, hoort daar wel bij.

springen doe ik al een paar jaar => 5 jaar ofzo
en doe dit tussendoor this maar we zijn nu aan het kijken voor een trailer voor lessen te kunnen gaan volgen eh

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:41

Als je zelf een pony hebt, snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je persé met je pony op een manege wilt gaan lessen... Als je zelf een rijbak hebt, waarom laat je dan geen instructeur bij je thuis komen of ga je bij de ponyclub van je dorp?

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 17:17

PriscaZ schreef:
Als je zelf een pony hebt, snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je persé met je pony op een manege wilt gaan lessen... Als je zelf een rijbak hebt, waarom laat je dan geen instructeur bij je thuis komen of ga je bij de ponyclub van je dorp?

ik ga bij de ponyclub van men dorp ja
er zijn 2 manege maar ik kies voor het gouden bit.
en ik wil men pony ook op verschillende terreinen kunnne rijden omdat ik heb wedstrijdproof wil maken....
en ik wil in een groep les volgen zodat hij achteraf niet verschiet van anderer paarden,mensen, kinderen die roepen, paarden die langs hem galloperen,... want het is een die rap schrikt (maar dat is meestal gwn met je voeten rammelen)

...
maar dat snapppen jullie denk ik niet

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:25

kijk dat snap ik nou prima. Die manege heeft dus een ponyclub vanuit waar je wedstrijden kan rijden?

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 11:14

PriscaZ schreef:
kijk dat snap ik nou prima. Die manege heeft dus een ponyclub vanuit waar je wedstrijden kan rijden?

ja in de zomer zijn er wedstrijden.
nu ook al elke zondag