goede instructeur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shetjessweet

Re: goede instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:14

Ja heel erg, maar mijn eerste manege-instructrice was dus super. Aan een stuk door aanwijzingen, dan zette ze bijvoorbeeld de hele groep op de volte, ging zelf bij X staan en gaf elke ruiter die voor d'r neus langsreed een aanwijzing (opmerkingen over houding en zit, de been- en teugelhulpen, complimentje), en als het nodig was begeleidde ze iemand wat langer door een oefening heen. En dat in een groepsles van zo'n 7 man, ze was echt vrijwel aan een stuk aan het praten, maar dat moet ook wel als je een hele groep aan het lesgeven bent. Ze bestaan dus wél.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 10:26

kennelijk wel, ik moet er alleen nog 1 vinden....

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:45

Ik heb een goeie :D
Momenteel toch ... Die kan enerzijds heel goed dingen uitleggen, maar die laat me ook domme dingen doen als "doe je ogen dicht en zet maar in galop". Omdat ik erg angstig ben en soms daardoor mijn paard enorm de stress in rij, zijn dat soort dingen erg goed voor mijn vertrouwen!

De vorige heeft me in de laatste les die ik bij haar reed 6 keer in galop laten aanspringen, verkeerd zonder dat ik daar ook maar 1 opmerking over kreeg. Toen was voor mij de maat vol. Ok ik weet waarom hij dat doet en op zich ook wat ik eraan moet doen, maar ik neem les om daar geen zes keer over te doen, maar dat direct te kunnen corrigeren. Het is bij het corrigeren van mezelf dat ik nl. hulp nodig heb.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 11:05

daar neem je ook les voor, om te leren omgaan met je paard en hem de juiste hulpen te leren geven en te leren hem aan te voelen. Tenminste, dat is mijn idee.

Die oefeningen voor het vertrouwen vind ik op zich wel goed, maar ze moet er toch wat van zeggen als hij in de verkeerde galop aanspringt...