Cody aan het werk met de trailer...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Cody aan het werk met de trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:04

Daar zit idd ook verschil in. Die van mij was nog niet zoveel gewend qua vervoert worden. Die van mij raakte in paniek als de stang er achter ging en kroop er ook onderdoor, toen een paar keer zelf voor in gaan zitten en hem naar voren halen en nu vind hij de stang oke. Dus hopelijk kan ik hem binnenkort ook alleen laden, das toch wel zo handig.

Wel leuk om te lezen dat het bij vrijwel alle paarden werkt. Ik was ook nooit zo van de parelli enz,vond het maar zweverig gedoe, maar ik ben nu toch wel aardig om wat betreft het trailer laden :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 16:08

ik ook !!!was ook erg sceptisch over het maar goed....zit al 30 jaar in de paarden, zowel hobbymatig als professioneel en soms weet ik het gewoon even niet. Dit heeft heel goed geholpen en ik zet het zeker voort.
Heb ook een trailer laadcursus bij Emiel Voest gevolgd en ga kijen bij Eddy de 29e.
Ik laad ook veel paarden en help veel mensen, Cissy heeft me weer wat extra ideetjes gegeven en ik zie nu dat het werkt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:57

De trailercursus van Emiel ken ik niet maar mijn nichtje heeft die gevolgd al een paar jaar geleden, ze moet nu nog steeds met de lijnen langs de trailer werken en iemand mee hebben om te laden. Gek genoeg heeft ze mijn hulp blijkbaar niet nodig en werkt het voor haar zo. :\

Tikje met zweepje.... :? mmm, even de 29e aan Eddy vragen wat hij daarmee bedoelt

Heb nog niks van je buurvrouw gehoord overigens... of ga jij dr nu helpen?

hanoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:00

Mooi stukje horsemanship!! Hoop dat meer mensen deze weg gaan volgen!!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 07:14

Cissy : Eddy gaf aan dat ik best wat strenger mocht zijn, de mail heb ik nog, nou, met mijn hand een tikje op zijn billen lukt niet hoor. Ik heb zelf dat zweepje gepakt. Dat komt zeker niet bij Eddy vandaan. Harder tikje boven de staartwortel werkt niet. En met dat lange touw zit ik alleen maar in de knoop !!! Dat werkt averechts als ik dat op het verkeerde moment doe.
Dit werkte prima. Doe het nu met een kort halstertouw gewoon over de hals en hij loopt er los in.

Dit is de tekst van Eddy uit de mail:
"Zorg dat je hem helemaal alleen kunt laden, dus als jij naast de laadklep staat en je paard voor je uit de trailer op loopt. Zodra je ze ook kunt aaien met de stang, kun je de stang sluiten. Tikje boven op de billen is inderdaad voorwaart (net boven de staartwortel). Als een zacht tikje niet helpt mag je dat assertiever doen (harder). Dit kun je niet doen als ze nog angst hebben om in de trailer te zijn. Je kunt ook gewoon wachten tot ze niet meer duwen. Beloon het door de stang direct te verwijderen als ze niet meer duwen."

Groeten,
Eddy

Als je alleen bent helpt "wachten tot ze niet meer duwen" niet, ik heb de stang in mijn hand omdat ik hem nog niet vast wil zetten...dan duwt hij mij gewoon weg... en meteen de stang vastzetten vind ik een risico vanwege het onderdoor kruipen.
Met 2 man is het gewoon geen probleem dus daarom zo opgelost.

Emiel heb ik wel veel van geleerd, niet alles is mijn ding maar je pikt van elke cursus wel íets op.
Ik hou me niet vast aan 1 methode maar kijk wat werkt bij een paard.

Geen idee wat de buurvrouw doet, ik ken die mensen amper en vind ze niet echt handig met hun paard bezig zijn. Ik ga ze echt niet helpen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:02

oh ok duidelijk, als het werkt werkt het :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 17:28

En het is niet zo dat ik hem keihard heb moeten sllan hoor, alleen met mijn hand kan ik niet doordringen..hihi. en het touw lukt niet, stick heb ik niet dus ik verlengde het met een heel kort stokje,