Ik mis het rijden niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:15

Ik ben ook al een tijdje gestopt op de manege,
Ga nog wel mee naar andermans paarden om mee te helpen, hetzij rijden, longeren, poetsen het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit,
Het contact met het paard zelf vind ik ook leuk, ik hoef er niet meer per se op te zitten.

Sinds kort zelf een veulen gekocht, speciaal voor een wat tammer 'ras' gekozen zodat er in de toekomst heerlijke buitenritten kunnen worden gemaakt, hetzij onder de man, of voor de kar.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:11

Ik loop al bijna 10 jaar met mijn rug te kloten en sinds 2006 is het rijden eigenlijk zo goed als over. Een kort ritje met veel stappen en een beetje draven gaat nog net. Ik heb echt heel veel geprobeerd kwa therapie maar alles is maar van hele korte duur dat het goed gaat.
En ik mis het verschrikkelijk want was een hele actieve ruiter! geen duinritten meer, geen strandritten meer, niet meer op vakantie , geen ruitervakanties meer.
Ik ben nooit een wedstrijd ruiter geweest maar toen ik vorig jaar mee was met een stalgenoot(ga vaker mee) wou ik ook wedstrijd rijden en het maakt me niet uit wat springen , dressuur, samengesteld als ik maar mee kon doen.
Maar als ik echt moet kiezen word het weer westernrijden, daar was ik vrij fanatiek mee bezig en ging ook heel lekker. Ik was ook nog van alles van plan , teampenning, cutting dagje en nu heb je dan ook nog die trec en farmers field wedstrijden...geweldig.

Nu mijn haflinger bijna 20 is heb ik het gevoel zoveel gemist te hebben. Ik had nog zoveel willen doen en paard barst nog van de energie.
Als mijn stalgenoten blij komen vertellen dat ze naar het strand gaan draait mijn maag 3x om. Vorig jaar heb ik nog wel een goede periode gehad en kon ik mee naar texel met de haf maar ben bang dat dit toch wel echt het laatste was.

Inmiddels kan ik wel gewoon naar anderen kijken, voorheen ging ik 9 van de 10x met mijn rug naar de bak zitten.
Ik heb nog een fjord waar ik mee men. Ben ik ook een tijdje mee gestopt omdat ik er o.a geen voldoening uit kreeg en 9 van de 10x alleen op de bok zat. Na een tussen stop ben ik sinds dec. weer terug op mijn oude stal. Nu is er ook iemand die fanatiek ment en dat maakt het een stuk leuker. Fjord staat nu af en toe voor hun wagen (onwijse lekkere geveerde 2 wieler :P )en ik ben zelf ook weer zoekende.
De haf kan niet voor de kar en dat is zo jammer, die staat dus al jaren met pensioen en soms dus een kort ritje , wandelingetje of wat NH.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:17

Ik heb tussendoor ongeveer een jaar nauwelijks interesse gehad in het rijden. Deed wel de verzorging met plezier. Daarna is het weer terug gekomen en ben zelfs een lange periode heel fanatiek geweest met wedstrijden... Nu wegens zwangerschap weer een poos niet gereden, maar mis ik het wel ;)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:28

Ik mis het van de ene kant niet en van de andere kant wel.
heb vreselijk pech gehad met mijn vorige paard waardoor ik en bang werd, en er geen plezier meer in had.

Heb na verkoop van mijn paard nog op een manege gereden maar dat trok me niet.
Toch mis ik het echt wel om te rijden, en dan vooral als ik mensen in de bak zie rijden.

Maar de rest mis ik nog veel meer dan rijden zoals verzorgen, toileteren, wassen, longeren enz.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:40

Negerzoen schreef:
Ben trouwens op deze manier wel een verzorgster van een heel zeldzaam ras, hier in de omgeving. Ik denk dat ik een van de weinige verzorgsters ben hier die niet wil rijden!

Dat heb ik ook heel vaak gehoord :)

Dit topic motiveerd me trouwens wel weer een beetje, want het klinkt altijd alsof het heel raar is als je niet wilt rijden en je je paard echt te kort komt als je het niet doet!

LadyMadonna

Re: Ik mis het rijden niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 14:47

Nouja, ik heb momenteel dan niks om te rijden, maar er staat hier zat wat ik zo mag pakken. Maar het trekt me allemaal niet :? Misschien ook omdat dat niet "eigen" is?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:23

Het is wel een beetje herkenbaar..

stef schreef:
Nouja, ik heb momenteel dan niks om te rijden, maar er staat hier zat wat ik zo mag pakken. Maar het trekt me allemaal niet :? Misschien ook omdat dat niet "eigen" is?

Dat is het bij mij vooral :)

Ik heb ook een flink aantal jaren niet meer "echt" gereden, ik denk zo'n 6 jaar, omdat dat niet meer goed was voor mijn hafje haar lichaam. Met haar had ik de grootste lol, lekker aangespannen op pad, hele stukken wandelen, grondwerk, dubbele longe, soms een stapritje, gewoon lekker bij de wei zitten, etc. Vorig jaar is ze overleden. De eerste maanden hoefde ik sowieso geen paard te zien, later ging ik het bij de paarden zijn toch wel missen.. maar een bijrijdpaard is echt niks voor mij, inderdaad omdat het niet "eigen" is. Alleen rijden om te rijden is niks voor mij. Uiteindelijk heb ik een onbeleerde 7jarige arabische merrie gekocht, ik heb haar wel ingereden, maar ben ook net zo graag bezig met het verkeersmak maken, grondwerken, etc. Momenteel heeft ze een blessure, maar echt missen doe ik het rijden niet. Ik vind het wel jammer, maar vermaak me zo ook prima met haar. Misschien is het ook wel dat ik er aan gewend ben om niet te kunnen rijden.
Als ik zin heb mag ik ook zo een paard van een stalgenoot pakken om mee naar buiten te gaan, leuk voor af en toe, maar ik heb ook niet de behoefte om daar bijvoorbeeld 2 keer per week op te klimmen. Zelfs al zou ik alle tijd hebben..

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:42

stef schreef:

Dat is het bij mij wel vooral, als je altijd een eigen paard gewend bent, is het zo raar om ineens op een manege te moeten rijden, of af en toe op een paard van iemand anders.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:14

Citaat:
Nouja, ik heb momenteel dan niks om te rijden, maar er staat hier zat wat ik zo mag pakken. Maar het trekt me allemaal niet Misschien ook omdat dat niet "eigen" is?

Bij mij werkte het heel dubbel. Heb tijdje op twee paarden van de stalhouderij gereden. Kon super hoor, als ik wilde rijden stond er altijd wel eentje klaar. Mocht ik lekkere buitenritjes mee maken. En als ik meer zou willen zou dat ook wel hebben gekund.

En toch voelde het niet echt fijn :o
Noem me een zeur, een meut, ik weet niet wat maar ik miste dat gevoel die verbinding met je eigen paard.
Kon het ook niet zo goed hebben als ik dan kwam en het bleek dat ze toch voor het werk moesten worden gebruikt.
Ben gewoon slecht in het delen van 'een' paard. Heb ook nooit echt met bijrijders kunnen werken, dat werkt bij mij gewoon niet.

Ben nu dus zo blij dat ik weer een eigen paard heb om op te rijden en te mennen en gewoon ermee samen te zijn als ik dat wil.
Dus tjonge, jonge, wat heb ik dat gemist :+

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:31

Ik heb 6 jaar op de manege gereden en 3 jaar lang een haflinger gehad, helemaal gek op het rijden *\o/*
Maar nadat ik haar heb verkocht en toch weer naar een nieuw maatje opzoek wilde ben ik eens rond gaan kijken naar alle rassen. En toen kwam ik de mini paardjes tegen. Ik vind het geweldig om te trainen en te bedenken hoe je je doel bereikt, als dit met een hond ging dan ook met een paard. Ik ben het rijden gaan vergeten en heb nu een 2 jarig amha x shet staan van 84 cm. Rijden zullen we nooit kunnen en soms mis ik het ook wel. Maar altijd heb ik me veel gefocusd op het rijden ipv alles er omheen, ik heb dus zo ook wel gezien dat er meerdere wegen naar rome leiden :D
Rond zijn 4/5 gaan we eens kijken of de kar iets voor ons is.

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:59

ik reed al vanaf mijn 6e. (ben nu nog maar 12 jaar) :o
en vorig jaar kreeg ik een ongeluk onder het zadel. laten we het erop houden dat het de pony (nog een hele jong pony van 4 jaar) te veel werd. ;(
ze pleurde me eraf, kwam net even verkeerd terrecht, en hoepla mijn tijd van het rijden was voorbij. |(
ik rijd nu al een jaar niet meer, en nee, ik mis het echt niet. :D
er zijn gewoon zo veel dingen die je kunt doen met je paard!