Wat voor een 'huis' hebben jou dieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:06

ik weet niet precies hoe groot pride's box is, ik denk iets va 3x3 of 2,5x3 m. verder heb ik geen dieren, nou ja, de hond dat maar die loopt toch overal in huis, maar ze slaapt in een mand van 1x0,6 ofzo onder de trap

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:35

Mijn paarden staan in boxen van 3.5 bij 3.5 1 box is 3.5 bij 4 das de kraamstal.
wel staan ze van 7 tot 20 ongeveer buiten in de wei.
Ik heb 1.5 hectare weiland.

De geit woont in een hok van 3 bij 6 en loopt overdag in de tuin aan een ketting.
De kippen zitten met z'n 2tjes in een hok van 3 bij 1.5 met een ren van 3bij 1.5.

mijn 2 konijntjes zitten in een hok van 3 bij 1.5 en daar zitten ook 3 cavia's in.

De honden lopen de hele dag los in huis en op het erf.

en op mijn slaapkamer wonen nog 3 cavia's in een hok van 1.20 bij 50

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:46

Nowshera staat in een stal van 2,5 bij 3 op een manege, de poes loopt overal en nergens en slaapt op bed of in zijn mandje aan de verwarming.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:15

Zo te lezen hebben de honden van de bokkers het toch het beste er aan toe hoor Tong uitsteken Allemaal hebben ze het (hele) huis ter beschikking en daarbij nog een tuin Haha! Lucky dogs... Schijnheilig

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:39

mijn hond heeft ook het 'hele huis' ter beschikking Haha! behalve boven maar daar kan hij niet komen door de gladde trap.
En de tuin natuurlijk, kan Tibbe lekker rondcrossen
De cavia heeft na de vogelpest het hele kippenhok in haar uppie tot haar beschikking, geluksbal. maar dat is tijdelijk. want ze moet al bijna plaats nemen voor 4 schattige Zijdehoenkrielkuikentjes en nog een cavia Haha!
Lekker verwent dus Haha! maar dat mag ook wel

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:15

Pinky:
heeft een stal van 2 x 2.5 meter waar hij in de winter snachts staat (afgelopen jaar, ditjaar wrs niet eens). Verder staat hij op het padock (20 x 30?) en mag hij geregeld zijn benen strekken op de weide.

Fellow:
Staat op de weide. heeft evt een stal van 2 x 2.5

Honden:
Lopen los in de huiskamer/tuin en gaan uiteraard 4 maal per dag uit.

Konijnen:
maximaal 2 per hok en de rest loopt in de konijnenren met klimgebeuren, rengebeuren, schuilgebeuren enz enz.

Ratten:
Met 2e in een grote hoge kooi.

Eenden:
Lopen los

Katten:
Lopen los

dat was het wel volgensmij Haha!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:20

MIjn pony heeft een box van 4,5 bij 4,5, en mijn ratjes hebben een voliere van 45(L)x45(B)x1,48(H).

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:11

Tos heeft een stal van ruim 3x3, en elke dag van 9 tot 5 aar buiten.
EN op stal altijd zijn bovenluik open, en recht uitzicht op de spuitplaats, kan bedelen bij iedereen die de zadelkamer uit komt, en heeft zicht op alle 10 andere boxen in die gang, en kan door de trailies heen met zijn maatje langs hem spelen.

Hond heeft hele huis (bungalow) op de slaapkamers na, tot zijn beschikking en de tuin *en die is groot Knipoog *

E konijn heeft een ren van 20 m2 meter, en daar graaft en rent ze zich suf, en wordt regelmatig bezocht door wilde konijnen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:05

Ivanka heeft een in- en uitloopstal van 3x3m, in de winter gaat het deurtje hiervan dicht, zodat ze lekker binnen staat Lachen
Voor de rest staat ze buiten (met mogelijkheid om naar binnen te gaan) dr wei is zo ongeveer 1 hectare groot en in de winter mag ze ook in de wei van de koeien rondlopen omdat die dan binnen staan en dan is dr wei ik-weet-niet-hoeveel-keer groter als die van haarzelf Knipoog

De kat heeft de beneden verdieping van het huis en de tuin (+de buurt Tong uitsteken) tot dr beschikking Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:29

De paarden hebben een box van 3x3 meter maar lopen eigenlijk altijd buiten, we hebben bijna 2 hectare land (deels eigen/deels bruikleen) voor de Tinker en de Fries, de Welsh a-pony loopt de hele dag in de bak omdat ze hoefbevangen is geweest en niet meer het land op mag Scheve mond

De 3 honden mogen in huis beneden overal komen, we hebben een hoekhuis met een grote tuin waar ze kunnen graven en ravotten.

De konijnen (2) zitten in een ruim hok van 1x2 m.

De grasparkieten (2) zitten in een grote papegaaienkooi en mogen er vaak uit Lachen

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:41

coco staat op een volpension met buitenbak + binnenbak met een box van 3 bij 3 meter.
zomers 6.00 uur naar de wei en 20.00 weer op stal .
zwinters staan ze op stal en worden ze elke dag losgegooit.

Heb verders nog 3 katten die lekker binnen mogen komen maar zijn zelf baas want we hebben een electronisch kattenluikje dus dag en nacht kunnen ze naar buiten.

ze zijn zelf baas.

Heb nog ong 30 vissen die zwemmen in een grote vijver van ong 100liter.

dat was het

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:02

Ik heb Prisca's stal eigenlijk nog nooit opgemeten, ik zou het dus niet weten Verward . Vanavond eens doen als ik eraan denk. Hij is in ieder geval ruim genoeg om te draaien, liggen, tegen de muur te trappen op behoorlijke hoogte...

Mijn 2 konijnen hebben ieder hun eigen kooi van 1 m bij 0,5 m. Ze lopen los als wij thuis zijn. Ze kunnen dan door de huiskamer, keuken en als de buitendeur open staat de tuin. Soms gaan ze mee naar de 'studeerkamer' als ik ga leren, werken, bokken... Maar dan mogen ze niet verder dan deze kamer en de gang. Indi loopt zelf trappen, Max niet.