Fijne stal ,maar waarvoor zouden jullie verhuizen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 00:59

Pfffff....

Slechte sfeer
Verandering van hoeveelheid/samenstelling voer van je paard zonder overleg
Als ze na een sprint te trekken gelijk een land uit moeten om dat ze anders de grond kapot maken
Je geen les van buitenaf mag nemen
Je extern gaat lessen niet meer in de gratie bent
Veel regels en plichten hebt maar geen rechten
Je je scheel betaalt maar nog niet als klant wordt gezien
Je je wle omdraait en wegloopt en dan dus gefrustreerd bent
Als je dus wel een keer kritiek levert maar dan verrot gescholden wordt.

Dus ging ik weg en ja, ook daarom kreeg ik de huid vol en liep de eigenaar kwaad weg.

Ik snak naar de dag dat ik alles bij huis heb!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:01

bij onze vorige stal zijn we weg gegaan omdat de stalhouder nog niet het fatsoen (of het lef?) had om iets terug te zeggen als wij groetten. Verder lasterde hij over ons en ik hoef geen goede vrienden te zijn met mijn stalbaas maar een normale verstandhouding lijkt me niet zo vreemd.

De stal (manege) ervoor zijn we weggegaan omdat de binnenbakken pas na 10 uur 's avoinds beschikbaar waren voor pensionklanten, verder waren er altijd lessen.

En nu staan we super, het enige wat ontbreekt is een bos voor een buitenrit.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:28

ik zou alleen nog verhuizen als er een stal was waar Evita een grotere box kon hebben en waar ze ook in de winter overdag naar buiten kan. helaas is er nergens in de omgeving hier een stal waar de paarden 's winters een paar uur buiten staan, ik heb al geluk dat ze in de zomer op het land kan!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:54

Ik ben (nouja, Tos) verhuisd omdat de stalhuder zich niet aan de voer afspraken hield, hem constant vergat binnen te halen, Ik voort constant moest blijven zeuren o bepaalde dingen. Hij zou zorgen dat er altijd genoeg hooi in de schuur zou liggen, maar dat was er lang niet altijd.
En ik had daar alleen ene stal, en wei bechikbaar, met tuinslangen elke dag op nieuw uitleggen in terugleggen om af te spuiten. En mijn eigengemaakte longeerring...

Nu sta ik superdeluxe Cool gezellige kleine pensionstalling, 21 pensionpaarden, 20 vol, en maar 14 ruiters.
Een grote binnebak van ruim 20x60, officieel springmateriaal, kantine bij de binenbak. Bij de stallen een kleine kantine voor alleen pensiongasten. Aangezien de kantine in de hal gebruikt wordt swinters als er mensen van buiten af in de binnebak komen lessen, maar dat is allemaal super geregeld.
Stalhouder houdt alle paarden goed in de gaten, is er eits dan regelt hij het allemaal netjes. Per 10 boxen een spuitplaats, ruime zadelkamer, genoeg kasten, allemaal ene dekenrek en shabrak-rekje. Iedere dag van 9 tot 5 naar buiten. Buiten een 20x40 altijd begaanbare bak, erg zwaar. En van mei tot oktober bruikbare 20x60 buitenbak en een 20x40 bak.
Alles is bespreekbaar...
Echt super naar mijn zin

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:26

Mijn redenen om te verhuizen:

- een goede bak die niet verandert in een zwembad/ijsbaan
-bos in de buurt
- ook 's winters weidegang
- een springtuin
- minder druk

Helaas heb ik dit nog niet gevonden bij mij in de buurt. Maar ik blijf dromen (en zoeken).

nerissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:06

ik ga nu ook weg bij mij op stal, ik loop dan wel een ruime binnenbak mis maar ik heb een paar dagen geleden wat oneenigheid gehad en nu doen ze maar half voeren en uitmesten, en dat pik ik niet, ik ga nu lekker verhuizen met een super grote stal (6*4 ongeveer) een eigen weide zoveel stro hooi en eten voor het paard als je zelf wil en dat voor 150 euro.
je hebt alleen geen binnenbak maar tegeover de stal zit manege pullens dus dat maakt niks uit
nu weet ik precies hoeveel eten ze krijgt en hoe schoon haar stal is, dat is veel fijner!!!!
hopelijk krijgt ze het nu veeeeel beter!!! en belangrijk de sfeer is daar gewoon toppie OK dan! en op mijn andere stal dus echt niet

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:21

Cheyenne staat ook prima; volpension op een mini-stal aan huis voor een redelijke prijs. Er staan niet meer dan 5 paarden. Alles wordt gedaan; voeren, mesten, binnen zetten en buiten zetten etc. Dierenarts als buurvrouw en vriendin, errug handig. 2 paddocks en 2 grote rijbakken. Een klein weilandje, waar helaas niet zulk geweldig gras op staat.

Maar wat ik dus WEL erg mis is een bos en uitrijmogelijkheden. Onze stal ligt midden id randstad tussen Schiphol en snelwegen. Het enige waar we kunnen wandelen is over een doodlopende polderweg....maarja...das niet alles. Voor percies zo'n zelfde stal, alleen dan MET bos zou ik wel verhuizen. En meer weidegang zou ik ook wel willen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:44

De sfeef of dat ik stallen bij huis kan krijgen. Dennis verhuist dus ook omdat ik binnenkort stallen en land bij huis krijg.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:16

Tamara wauw wat mooi zeg jeetje!!!!

dan valt tie bij ons in het niet hiihihihihi nee hoor bij ons is het ook leuk, goed en gezellig maar het belangrijkst mijn paard heeft het daar
naar zijn zin hij word goed verzorgt (dat doe ik), krijgt goed te eten, weidegang alleen nu niet omdat het zo droog is en er nix in staat.
3 bakken, 2 binnen en 1 buiten, stapmolen, afspuitplaast, kantine

ik zou alleen vertrekken als ik ruzie met de eigenaar zou krijgen echt niet met een medee stalgenoot dat zal echt niet gebeuren of als het ergens anders beter voor mijn paard is maar anders echt niet wat er gezegd is zeer traumatisch voor een paard al dat verhuis.