Cassidy schreef:Omdat een paard de M aanbiedt op zijn vijfde, moet je dat er maar meteen uitpersen? Een vijfjarige is nog een puppie hoor!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Anky van Grunsven en Imke Schellekens ook, en ook gewoon vriendinnen die hoger dressuur rijden.
. Dit gaat echt over de opvatting.
MelanieB schreef:Oh, dus als het paard minder dan een vermogen waard is mag je er wel mee jakkeren en lomp mee rijden?
Elk paard moet gewoon kunnen rijden, of ie nou 5,000, of 50,000 waard is.
Citaat:Nee, ook een vermogenpaard moet het leren, en wil je absoluut geen risico nemen, start het paard dan gewoon lekker helemaal niet in het springen oid, want ook in het normale parcour kan je een foutje maken waardoor je niet goed voor de hindernis kan komen door bijv struikelen en dan een fikse fout kan maken.
Citaat:Verder ga ik gewoon mee met Mirte, grootste onzin vind ik het, het paard is een vermogen waard als ie ook echt zich bewezen heeft en dat gaat niet lukken als je geen barrages rijd want dan win je ook nooit.
5 jaar is nog redelijk jong. 
JPS schreef:Het paard is nog jong en zoals Cassidy al schreef, nog een puppy en in ontwikkeling! Zo zie ik dat ook en zowel fysiek als mentaal zie ik graag een doordachte en rustige opbouw in de algehele training!
Als hij werkelijk de potentie heeft, zal hij nog lang genoeg in de barrages kunnen gaan..
Ik zou er op deze leeftijd ook nog voorzichtig mee zijn. Je ziet imo te vaak ruiters die over-enthousiast, juist de getalenteerde, jonge paarden overvragen.. en dat loopt niet altijd goed af voor het paard.
Waves schreef:Paard is pas 5. Lijkt me nergens voor nodig om hem op scherp te rijden. Twee vragen:
Waarom zou die dame het voor jou acceptabel moeten uitleggen? Waarom heb jij gelijk je mening klaar over wat een ander doet met z'n paard? Het is precies die houding waardoor er vaak zo'n slechte sfeer hangt op stallen.
Leven en laten leven zou ik zeggen.