Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cinny1 schreef:Ik snap je achterliggende gedachte voor dit topic niet. Wat wil je nou bereiken of van ons horen?
ALs je het niet naar je zin hebt op een manege of vind dat ze niet goed genoeg zijn voor de paarden, ga dan ergens anders rijden.
shan schreef:2 a 3 uur per dag is niets mis mee, zoals andere al zeggen, ze hebben het qua beweging beter dan menig prive paard.
4 x per jaar 1 week 7 uur per dag over de hele dag verdeeld vind ik ook niet zo'n probleem.
Kreupele paarden in de les heb ik wel een probleem mee maar het is me niet helemaal duidelijk of dat daar idd gebeurd.
Het lijkt me bedrijfsmatig gezien onmogelijk om 8 paarden te hebben en alle lessen gevuld te hebben met 8 personen, dus ik weet niet helemaal wat ik van het verhaal moet geloven.
Eveliien_ schreef:ik wil gewoon weten of dit wel mag dat een manege maar 8 paarden ter beschikking heeft
En dat is het duidelijk niet.Eveliien_ schreef:cinny1 schreef:Ik snap je achterliggende gedachte voor dit topic niet. Wat wil je nou bereiken of van ons horen?
ALs je het niet naar je zin hebt op een manege of vind dat ze niet goed genoeg zijn voor de paarden, ga dan ergens anders rijden.
ik wil gewoon weten of dit wel mag dat een manege maar 8 paarden ter beschikking heeft
Eveliien_ schreef:shan schreef:2 a 3 uur per dag is niets mis mee, zoals andere al zeggen, ze hebben het qua beweging beter dan menig prive paard.
4 x per jaar 1 week 7 uur per dag over de hele dag verdeeld vind ik ook niet zo'n probleem.
Kreupele paarden in de les heb ik wel een probleem mee maar het is me niet helemaal duidelijk of dat daar idd gebeurd.
Het lijkt me bedrijfsmatig gezien onmogelijk om 8 paarden te hebben en alle lessen gevuld te hebben met 8 personen, dus ik weet niet helemaal wat ik van het verhaal moet geloven.
alles wat ik zeg is jammer genoeg echt waar

. Maar 7 uur vind ik echt te gek. Wij hebben ook een kleine manege (voor mensen met én zonder beperking) met max 11 paarden (op dit moment 10, we zoeken nog een paard). Bij ons lopen ze hooguit 3,5 uur per dag, en dat is dan ook een uitzondering. Gemiddeld houden we het op 2,5 uur. Mochten er een kreupel paard zijn waardoor de andere paarden te veel moeten werken, worden er poetslessen of theorielessen en bij gevorderden longeer of "free-style" lessen gehouden. Sommige ruiters (en ouders) vinden dit minder leuk. Jammer dan! Wij willen onze paarden behouden. Maar de meeste ruiters vinden de afwisseling wel leuk en vragen er zelfs om.