Nieuwe paard klinisch niet goed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:26

Ben ik niet geheel met je eens Zep. Tuurlijk moet een beestje uit het land keihard zijn. Maar een beestje wat de hoefsmid nooit gezien heeft, en misschien zich verstapt heeft. Vind ik dat hij wel een tweede kans mag krijgen.

En ik denk niet dat jij andere eisen stelt. Iedereen wil een goed gezond paard hebben.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 14:35

Tuurlijk wil ik een gezond paard hebben.
Maar het zou gewoon kunnen (in theorie én praktijk) dat hij idd alleen maar last heeft van zijn lange tenen en dat er voor de rest niets aan de hand is. Tuurlijk kan het ook zo zijn dat hij idd wél wat mankeert, maar daar kom ik dan wel snel genoeg achter. Ik denk en vind dat ikzelf dat in eerste instantie best kan beoordelen en daarna vraag ik sowieso de DA om bevestiging van het e.e.a.
Ik denk dat ik dan niet verkeerd bezig ben, toch?
NAtuurlijk moeten zijn voeten hard zijn en aan van alles gewend, maar en zijn grenzen qua lengte van de tenen, zeker als je daarbij in ogenschouw neemt, wat ik eerder vertelde: dat hij een soort 'dubbele'' zool heeft gekregen (door de lengte) waar troep tussen zit. Ik denk dat dit gewoon heel pijnlijk is!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:38

Je hebt groot gelijk. En nogmaals niet geschoten is altijd mis.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 14:47

Thanx Beppies!!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 14:48

By the way: kan me eigenlijk niets schelen wat anderen zeggen: ik verander niet van mening, alhoewel ik de tips en meningen van anderen hier in Bokt wel in mijn (achter)hoofd hou.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:08

Heel slim

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:12

goed zo. en laat het weten he hoe het is gegaan.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 08:31

Nou, gisteren is hij bekapt. Ik heb het zelf nog niet gezien, maar het schijnt dat hij nu wel even moet wennen, maar al een stuk beter loopt. Een stalgenootje heeft hem gezien en zien lopen. Ze zei dat hij nog wel gevoelig is, maar niet meer kreupel loopt. Dit weekend ga ik even bij hem kijken en zijn hoeven controleren. Verder ga ik vanavond de smid bellen om te vragen hoe zijn hoeven eruit zagen en of er reden is om me zorgen de maken over de (toe)stand van zijn hoeven.
Ik ga van het weekend heen en kijken of een beetje teer of juist vet hem wat kan helpen; maar goed, dat zal de hoefsmid dan ook wel melden.
Ik hou jullie op de hoogte!