Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
coshin schreef:Maarre mede Bokkertjes, Hoop dat jullie het ermee eens zijn, dat paarden geen dingen zijn , het zijn levende wezens met gevoel en karakter, die verdienen het respect en vooral eerlijkheid .wees eerlijk naar je paard toe en probeer de tijd te nemen voor het dier, alleen dan denk ik dat je echt een band opbouwt met hem/haar. Vertrouwen dat moet groeien, en ben van mening dat je dat moet verdienen.
Als ik dit terug lees denk ik bij me zelf wat een zeikerd, maar zo denk ik echt over mn dieren... sorry
anneliesdj schreef:PercyLeen schreef:Herman Koorman is 1 vd bekendste hier
Een van de 2 bekendste![]()
Ik snap niet hoe hij en Gert zo naast elkaar bedrijf kunnen voeren, of ze zijn de bekendheid al voorbij en trekken volk uit het hele land, dan maakt het weer niet uit of je buurman het ook doet
als je er zo eens over gaat denken is de situatie best wel hilarisch.
coshin schreef:Je kan hem beter naar iemand brengen die voor zichzelf werkt en die niet commercieel is. die doet het met gevoel en niet met dominantie je hebt paarden mensen en mensen met paarden ..Degene die zoveel geld vragen denken niet aan het paard maar aan het geld.
Of ben ik nu heel negatief??

mistid schreef:Ik heb 1 vast adres voor wie ik beleer, en die betaald mij 150 euro pm voor een pony en 175 voor een paard. Hiervan gaat 50 euro naar mij en de rest betaal ik aan mijn ouders voor stalling, omdat ik dan ook gewoon een pensionklant ben. Echter kan ik het haast niet voor dit geld doen dus ik ga, wanneer de eigenaar met een nieuwe komt, toch voorzichtig brengen dat ik omhoog ga met de prijs

Onder zadelmak maken valt bij mij de gehele basis van een paard, dus ook verkeersmak (incl spoorwegovergang, industrieterrein, etc.) en bosmak met een klein beginnetje van het springen, zodat je in het bos in nood ook een in de weg liggend boomstammetje kan springen. _Lorette_ schreef:De prijs die ik vaak tegenkom voor het trainen / inrijden is 600 euro per maand. Voor het zadelmak maken (eerste weken) gelden vaan hogere tarieven, in verband met het risico. Zelf zit ik op de helft als iemand een paard bij mij stalt voor het zadelmak maken en inrijden. Dat is inclusief alles. Ruim in het voer, buiten, naast gras ook altijd hooi. Ik heb ze alleen niet klaar in drie weken.Onder zadelmak maken valt bij mij de gehele basis van een paard, dus ook verkeersmak (incl spoorwegovergang, industrieterrein, etc.) en bosmak met een klein beginnetje van het springen, zodat je in het bos in nood ook een in de weg liggend boomstammetje kan springen.
anneliesdj schreef:_Lorette_ schreef:De prijs die ik vaak tegenkom voor het trainen / inrijden is 600 euro per maand. Voor het zadelmak maken (eerste weken) gelden vaan hogere tarieven, in verband met het risico. Zelf zit ik op de helft als iemand een paard bij mij stalt voor het zadelmak maken en inrijden. Dat is inclusief alles. Ruim in het voer, buiten, naast gras ook altijd hooi. Ik heb ze alleen niet klaar in drie weken.Onder zadelmak maken valt bij mij de gehele basis van een paard, dus ook verkeersmak (incl spoorwegovergang, industrieterrein, etc.) en bosmak met een klein beginnetje van het springen, zodat je in het bos in nood ook een in de weg liggend boomstammetje kan springen.
Dat is ook hoe ik ze het liefst aflever; klaar voor een recreatieve ruiter.
Spoorwegovergangen en industrieterreinen heb ik hier niet maar ik zoek wel de rare situatie's op en een sprongetje is standaard, ook bij dressuurpaarden, een sprongetje op zijn tijd houd de geest wakker

anneliesdj schreef:mistid schreef:Ik heb 1 vast adres voor wie ik beleer, en die betaald mij 150 euro pm voor een pony en 175 voor een paard. Hiervan gaat 50 euro naar mij en de rest betaal ik aan mijn ouders voor stalling, omdat ik dan ook gewoon een pensionklant ben. Echter kan ik het haast niet voor dit geld doen dus ik ga, wanneer de eigenaar met een nieuwe komt, toch voorzichtig brengen dat ik omhoog ga met de prijs
Bij de meeste pensionstallen ben je al meer kwijt en dan wordt je paard nog niet eens buiten gezet![]()
Als je 5x per week, incl verzorging ben je zeker een uur bezig, dan verdien je dus 2,50 per uur, das best goedkoop![]()
coshin schreef:maar als je wilt weten waarom ik van mening ben dat alle paarden op een vreedzame en eerlijke manier zadelmak gemaakt moeten worden ... is dit mijn onderbouwing : er zijn teveel mensen die de paarden op een heel dieronvriendelijke manier proberen te breken(psychisch) en ik denk, wanneer er meer mensen zijn die zoals gert of herman te werk gaan.. de tak van zadelmak maken een beter imago krijgt.