Naar aanleiding topic:Paard stierf door Sedalin

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:10

Elke influenza (en andere) enting kan resulteren in een allergische reactie. Het gebeurt dat een paard spontaan aan de naald dood neervalt door een shockreactie op de entstof of het antibioticum.

Gelukkig zijn dit hoge uitzonderingen.

Er zijn andere zaken waar je je druk om zou moeten maken dan een zo klein risico dat je paard zoiets krijgt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 15:18

Hoi!!allemaal heel erg bedankt voor de steunbetuigingen!!

Ik heb natuurlijk altijd nog steeds van die momenten dat ik denk:Had ik haar er maar in laten staan!Maar dat is natuurlijk altijd achteraf gepraat.
Ik heb nog 2 paarden,1 daarvan,Orlando(zie Profiel)had ik toen ook al en dankzij hem rij ik nog.ik was er na dat ongeluk even helemaal klaar mee,maar gelukkig had ik hem nog en moest ik rijden!
Het is nu wel een paar jaar geleden,maar dat beeld van toen ze de trailer uitviel zal ik nooit vergeten!

Aan de andere kant weet ik dat ze nu eindelijk rust heeft.Ze was altijd heel slecht behandeld(voordat ik haar kocht)Er waren zelfs sigarettenpeuken op haar hals uitgedrukt.En rust gun ik haar ook wel weer,maar wel op een andere manier..

andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:43

AAAAA wat erg. Mijn mond valt open van jou verhaal. Wat erg zeg. Ik weet eigenlijk niet wat ik nu verder moet zeggen maare sterkte verder.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:16

wat erg voor je
veel sterkte ermee he!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:58

Een rilling liep gewoon over mn rug bij het lezen van je verhaal... Echt verschrikkelijk zeg! Pfff... wordt er gelijk helemaal sprakeloos van Scheve mond Sterkte hoor Ach gut

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:32

He, wat een ontzettend naar verhaal zeg. heel veel sterkte in ieder geval!
Dat bepaalde stoffel allergische reakties op wekken kan altijd, mijn paard is er ook zo eentje die ergens mega op kan reageren, maar dat het zulke erge gevolgen kan hebben...
brrr, kippenvel...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:02

man wat een naar verhaal! krijg er helemaal een naar gevoel van! Verdrietig en wat gebruiken veel mensen allerlei middelen... zou echt niets voor mij zijn!

tijgeramigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:45

animals schreef:
hallo dat mijn paard nikita heeft vroeger verschrikkelijk veel mee gemaakt wij hebben haar net 2 jaar en toen zijn we er achter gekomen dat ze heel erg mishandelt is nu blijkt dus ook als je met de benen bezig gaat dus hoefbekappen dan was het echt tegen stribbelen van angst dat is gewoon zielig nu hebben we veel liefde gegeven en heeft ze wat vertrouwen in ons ze laat meer gebeuren dan dat we verwacht hadden altijd als de hoefsmid kwam was ze als de dood voor mannen en dan weet je vaak waarom ze bang werd als er een man kwam nu als de hoefsmid haar bekapte ging ze de lucht in en probeerde ze de hoefsmid verrot te trappen toen hebben we sedalin gebruikt de hele tube en ze heeft nergens last van je moet natuurlijk wel oppassen hoe ze reageert tot nu toe heeft ze nergens last van...

tip als je weer zo´n päard hebt kun je altijd proberen een doek voor de ogen te spannen...

sterkte
hey animal ik wil ff zeggen nikita is NOOIT mishandels geweest ik ken haar goed van vroeger en agnes ook maar ik vind het wel raar dat je zegt dat ze heelerg mishandels is geweest ik heb dat nooit met haar meegemaakt!!!maar ze is echt niet mishandeld geweest tenminste niet bij henk! zo is nikita eenmaal er is niet zo veel met haar gedaan daarom dat e zo schrikkerig is!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:43

Hou eens op met commetaar geven dat je weetr niet wat ze in het verleden heeft meegemaakt ik ook niet maar nu wel door flink informeren en door verleden eigenaren van haar.
dat wij wouden het beste en nu weten we dat en kunnen we daaar rekening mee houden!!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:40

Wow, wat een verhaal! ik vind het echt zielig dat zo'n paard daarom dood moet gaan. Ik schrik er gewoon van!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:15

Ik zit nog te rillen. Het is het allerergste wat je als paardeneigenaar kan overkomen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:33

Ik zit hier gewoon met kippevel op mijn armen. Dit lijkt me echt het ergste wat je kan overkomen. Ik vind het een verschrikkelijk verhaal.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:41

Wat erg zeg, ik had ook al gereageerd in je bericht van in memoriam Ceyenne, maar het lijkt me echt vreselijk, dat als je paard zo sterft.HEEL VEEL STERKTE