Vraagje over paard op proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:49

Ik zie niks meer als een super leuk paard! en een super mooie combinatie (eventjes gespiekt bij ITP)
Wanneer jij een goed gevoel hebt bij het paard, en je instructice ook zou ik deze beste man lekker laten praten.
Wel eventjes goed laten kijken naar de been stand e.d. van het paard ook tijdens het rijden misschien doelt hij daarop.
Verder is het JOUW keuze JOUW paard, en moeten JULLIE de combinatie worden niet iemand naast de zijlijn.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 13:52

Thanxx voor alle berichtjes weer!

@Jojootje84: Jaa dat is zeker zo! En de klik is inderdaad het alles belangrijkst, ik denk dat je dan die wedstrijden wel even laat gaan! Ja dat lijkt mij ook super! dat je kan bereiken wat je wilt en dat je er beide hard voor hebt gewerkt!
Dus dat zie je helemaal goed als niet wedstrijdruiter haha :D

@Unicorn_kiss: Ja het blijft iets raars, daarom schrok ik er ook van! er zijn wel meer mensen die roddelen maar dat hij helemaal mijn instructeur opbelt en de vriend van mn moeder >;) ze zeggen allemaal dat hij het goed bedoelt heeft hmmm heb mn twijfels!

@herhalen: zeker mensen hebben allemaal een mening klaarliggen, ik ga zeker mijn gevoel volgen! ik moet dit weekend beslissen pff..

@Franciska15: De klik, ik weet niet of ik die heb meer omdat het gister helemaal fout ging! Hij wilde ze bit niet in! dat wilde die na 3 dagen al niet meer, dus ik mijn instructrice gebeld en die heeft mij geholpen door middel van brokjes.. en dat werkte!! :D 4 dagen ging dat super maar gister wil die het dus ook niet met brokjes |o ik heb wel tig keer geprobeerd maar zonder resultaat.. ik hem m afgezadelt (slechte keus misschien) en ben naar huis gegaan... was er even helemaal klaar mee!! (wil zo graag dat het allemaal een keer gewoon lukt)
Dus nu zit ik me af te vragen of het wel allemaal zo leuk is samen! maargoed poging 2 ga ik vandaag proberen.(niet meteen opgeven natuurlijk).ik denk dat het een spelletje voor hem is.
Jaa als je paard ineens presteerd zijn ze geweldig voor iedereen! maar het gaat er natuurlijk om wat jij met je paard hebt!!

@maradhja: Ik ga vandaag met mn instructrice ook even praten van hoe en wat en dat bit weer proberen natuurlijk en dan moet ik toch een keus gaan maken!
Hij dacht ook dat het een paard was, die van trekkers en al zou schrikken (wat niet zo is, ben langs de weg naar de manege gegaan dus heb al wat bewezen dat hij niet te snel moet oordelen)

Johanna59

Re: Vraagje over paard op proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:59

Zelf zou ik luisteren naar iemand met meer verstand van zaken.
Je zegt immers, dat je geen klik had met je vorige paard? Misschien had die persoon die je paard op proef afwijst, dit dan ook wel gezien.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:17

Waar ik me dus enorm aan erger is dat iemand achter jouw rug om probeert jou het paard niet te laten kopen. Ik zie een "hidden agenda"... Ik vertrouw dat soort mensen niet. Als hij naar jou toe was gekomen, zou het voor mij een ander verhaal zijn. Dan nog is het jouw persoonlijke keus, maar het wordt wel aanneemlijker als hij met argumenten was gekomen.

Het gaat inderdaad om wat JIJ wil en de klik die jij hebt met het paard. Het kan het lelijkste paard van de wereld zijn, als dat is wat jij wil, dan is dat toch prachtig!! (overigens vind ik het dus een prachtig paard!!). Laat je ook niet misleiden door dat het op het moment even niet lukt. Het is voor het paard ook even anders en ook wennen.

Dat "Het is een Houston" vind ik zoooooo'n onzin... Je moest eens weten wat ik allemaal niet te horen heb gekregen van mijn "Goodtimes"... Ik was letterlijk niet welkom op een stal "omdat het een Goodtimes is" en een potentiële instructrice die mij meldde "Nou, succes ermee hoor!!!". Ik kan me geen liever en nuchterder paard voorstellen...

Ik had met mijn paard ook moeite met bit in doen. Is helemaal goed gekomen! Zonder snoepjes of lekkers. Gewoon geduld en belonen als ze het aangenomen had.

Het feit dat je het toch nog wil proberen vandaag, zou voor mij genoeg zeggen, je wil hem eigenlijk liever niet opgeven zo 1, 2, 3!

Ik weet zeker dat je de beste keuze maakt! Houd je ons op de hoogte?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:28

Bit niet in willen,dat ook andere oorzaken hebben..mischien is het met rijden niet prettig voor hem? Ik denk wel dat je goed moet kijken of je dit dier ook echt kan en wil opleiden omdat hij nog niet zoveel kent.Dan moet je echt gaan nadenken over de training en zijn gedrag en {met hulp} kun je dan samen met je paardje een hele fijne combinatie worden.
Als je denkt dat je het niet kan of wil,kun je beter een paard kopen wat al verder opgeleid is en waar je "makkelijk" mee weg rijd.
Maar als je het met dit paardje wilt,en het voelt goed dan zou ik hiervoor gaan.Het is een ontzettend leuk dier en Houston's zijn hele goede dressuurpaarden.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 19:28

@Johanna59: Hij heeft me wel zien rijden met mn vorige paard, maar die is totaal anders..

@Agossie: Jaa als hij mij had gebeld is het al helemaal anders! via via hou ik niet zo van!
Vandaag lukte het weer niet.. (op de 1 of andere manier ga ik al naar stal toe met een zwaar gevoel in me maag, waarom precies weet ik niet) Nou wij wat zoets op het bit gesmeert.. ook geen resultaat.. dus me instructrice gebeld.. maar dat ging helemaal mis.. het was in een flits maar ze lag op de grond (uitgegleden zei ze) en zijn benen bijna vol in haar gezicht #) Mijn god wat schrok ik! en het paard ook, hij zal het niet express gedaan hebben maar dat blijkt dat ie niet heel gemakkelijk doet! uiteindelijk het bit erin (hij was geloof ik zo geschrokken dus vrij mak) hoofdstel stuk.. naja beetje in elkaar geflanst (mn frontriem was gebroken) want het bit zat er in dus moest er in blijven!
Met rijden in het begin spanning en ik zag het toaal niet zitten, maar ook wat er voor was gebeurd enzo.. na 15 min begin hij uiteindelijk te ontspannen...dus einde was goed zei me instructrice maar ik heb er geen goed gevoel meer bij.. waarom weet ik niet precies... ik wil gewoon geen gedoe en gezeur meer ivm het afscheid van mn vorige paard en daarvoor een afgekeurd paard..Het blijft moeilijk pff soms denk ik nu ff geen paard meer!

Maar hoe lastig was jou paard met het bit? want ken wel paarden die hun tanden lekker op elkaar houden maar meestal met wat geduld en je duim er tussen gaat het prima. Maar dit is weer een verhaal apart het ik het idee..

Gelukkig is het allemaal goed gekomen met jou paardje!! en die afstammelingen zal me altijd een worst wezen! Ik ben daar nooit zo mee bezig, als het maar een fijn paardje is waar je een klik mee hebt! maar er zijn idd aardig wat mensen die zeggen oh dat is die of die afstamming, dat moet je niet doen!

Ik hou jullie op de hoogte!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:03

De beste man heeft jou waarschijnlijk toch meer geraakt dan je denkt? Dit "probleem" komt waarschijnlijk voort uit jou (onbewuste) onzekerheid, sommige paarden kunnen hier extreem gevoelig voor zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:17

Ik heb je foto's nog eens bekeken,maar daar lijk je hem zelf aardig aan het bit te zitten.{hij heeft z'n mond ook open}
Het bit niet in willen nemen kan dus komen omdat hij dat als zeer onprettig ervaart.Kijk eens goed of je wel vriendelijk genoeg bent met je hand want ik vind het iets te makkelijk om het paard hier van de schuld te geven.Bedenk dat paarden alleen maar kunnen reageren op de situaties die gecreeerd worden door de mensen om hun heen.
En als je paard al spanning heeft van zoiets,dan kun je beter eerst even longeren zodat je hem ook de kans gunt om wat spanning kwijt te raken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:47

Ik vraag me af of je al een beslissing hebt gemaakt.
Moet eerlijk zeggen dat ik denk dat je het beter niet kunt doen. (ongeacht het varhaal van die man)
Je moet nu gaan voor een makkelijker paard en daar staan er nog genoeg van te koop!
Dat je het paard heb afgezadeld en naar huis bent gegaan is imo echt een groot signaal. Niks verkeerds aan, als jij geen zin hebt in een gevecht en dan liever naar huis gaat. Echter is dit blijkbaar wel een paard waar veel werk in zit aangezien hij nog weinig heeft gedaan. Ik vind het zelf niet gek dat hij op deze leeftijd nog niet veel heeft gedaan, dan kan gewoon voorkomen. Ik heb ook nog een 6 jarige staan die nog héél veel moet leren. Alleen die gaat niet weg ;)
Hopelijk straks meer tijd voor hem om hem op te pakken en anders heeft hij het nog lekker makkelijk zo :P .

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:15

@Superwoman: De beslissing is gemaakt.. hij gaat toch terug.. ik wil er 100% voor kunnen gaan en dat ga ik niet meer.. en dat is niet alleen om het bit dat is gewoon de klik die heb met het paard moet hebben. En het is zeker niet omdat die man dat heeft gezegd.. ik zou juist het tegendeel willen bewijzen..
Er zal vast een leuk paard te koop staan zonder te veel gedoe er bij. en dat ik lekker kan gaan rijden!

@Elisa: Ja klopt maar dat doet hij ook als ik er niet opzit.. hij kouwt heel erg op het bit en doet snel zn mond open.. (misschien ben ik op die ene foto wel net te streng)
En ik geef absoluut het paard de schuld niet.. het eerste wat ik denk is waarom? is zijn gebit wel in orde? of ligt het aan het bit..? en rij alleen als mn instructrice dr bij is.
Hij is snel gespannen en ik ook en hij voelt heel goed aan dat ik onzeker ben als ik met het hoofdstel aan kom lopen..
En ik longeer hem altijd voordat ik ga rijden....

@ Santie: Het is nooit leuk om zulkde dingen te horen, maar wil dan eerder het tegendeel bewijzen aan iemand die zo bot kan zijn en denken dat hij alles maar weet!
Ik ben zeker onzeker en dat voelt hij aan, hij is gevoelig dus voelt idd die dingen goed aan..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:07

Goed besluit! Succes met je zoektocht!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:17

eens met superwoman! Goed besluit! Je had duidelijk niet een klik als je met tegenzin ernaartoe gaat. Ik wist het met mijn paardje ook niet meteen. De eerste keer dat ik haar zag vond ik het een leuk paard, veel te dik en een eigenaar die haar niet te pakken kreeg in het land en daarna ging lopen opjagen... :')

Tweede keer daarentegen, was de eigenaar er niet bij (had toestemming) en daar was de klik... had nog niet eens gereden, maar ze kwam naar me toe, in het land, niets "vangen" of "lokken met voer"... nee hoor, ze kwam gewoon naar me toe... "Die is van mij!" dacht ik toen. En ik had gelijk!

Succes met je zoektocht! Er is vast een leuk paard voor je!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:10

[quote="Merrr@ Santie: Het is nooit leuk om zulkde dingen te horen, maar wil dan eerder het tegendeel bewijzen aan iemand die zo bot kan zijn en denken dat hij alles maar weet!
Ik ben zeker onzeker en dat voelt hij aan, hij is gevoelig dus voelt idd die dingen goed aan..[/quote]

Zolang jij jezelf maar goed kent en weet wat je doet, moet je niet teveel aandacht aan zulke mensen schenken hoor. Zulke mensen weten alles beter en die kom je echt overal tegen. Maar het is idd erg banketstaaf, om dat zo achter je rug om te moeten horen. Ik denk ook dat dit een juiste beslissing is, jou droompaard staat ergens op jou te wachten, met klik en al :j
Succes met je verdere zoektocht.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 22:14

Bedankt allemaal!

Vast en zeker kom ik de juiste een x tegen! en dan plaats ik uiteraard een topic op bokt! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:30

Ik denk ook dat dit de goede beslissing is dan,jullie zijn samen gewoon te groen.Ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan naar een wat ouder en verder doorgereden paard.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:38

Ja vindt ik ook! Ik zocht ook eigenlijk naar een paard vanaf een jaar of 7 die gewoon wel wedstrijd ervaring heeft en gewend is naar de manege te gaan en op buitenrit enz.
kan ik ook weer van leren!

evalinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:20

Ik heb de stukjes hierboven gelezen en ik begrijp dat het hier over mijn vader gaat,
Ik zal even uitleggen hoe hij erover denkt,
Jij komt met een nieuw paard op de manege je gaat opstappen en het paard staat daar met hele grote ogen als een gek rondjes te draaien, en hij reageerd heel erg paniekerig als je je beugel er niet in krijgt.
Hij heeft het beste met je voor en hij weet ook dat je zelf alles moet doen, hij vind dit gewoon gevaarlijk en zou het heel erg banketstaaf vinden als jij verongelukt terwijl hij niet heeft gezegd dat hij hem gevaarlijk vind, ook omdat zijn vader Houston is en dat niet de makkelijkste zijn. En gaat er bij jouw niet een belletje rinkelen als een paard 9 is en nog niks heeft gedaan, en hij heeft ook nog eens ongelijke hoeven!!

Dus even samengevat nee hij wil jou geen paard verkopen maar heeft het beste met je voor en dit lijkt hem niet het geschikte paard voor jou!!!

Hoop dat het zo duidelijk is

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 10:05

Prima dat hij zijn mening wil geven maar doe het dan naar mij direct toe en niet achter mn rug om!
En dan zondag op de manege ook nog dood leuk tegen me zeggen.. ruime dat ding.. nou sorry dat komt niet echt leuk over op mij! het blijft altijd nog mn eigen beslissing! Je kan sommige dingen ook anders brengen en zeggen!

En ik weet heel goed dat hij mij geen paard wil verkopen, (dat hoor je mij ook niet zeggen!!) dat hebben mensen gedacht omdat hij zo via via dingen over dat paard gaat zeggen.

En prima dat hij zn mening zegt maar ga geen dingen zeggen zoals ruime dat ding en zelfs albert opbellen!
Bel mij gewoon zelf op... dat gedoe achter je rug om hoeft van mij niet!!

het was me al meer dan duidelijk!maar bedankt dat hij me wil waarschuwen! volgende x op een andere manier aub!

zelfs met het braafste paard kan je ook ongelukken krijgen ;) het blijven dieren!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:31

Merrr, ik ben het eens met jou. Geen kwaad woord over je vader, Evalinde, maar hij had het misschien wat anders kunnen aanpakken. Als hij gewoon na de les of zo even met Merrr aan een tafel was gaan zitten en even rustig erover praten, was de situatie heel anders geweest.

Maar genoeg daarover! Merrr gaat op zoek naar een leuk en fijn paard en daar kan ze hulp bij gebruiken! Het zijn vaak de paarden waar je het het minst van verwacht, die dan ineens hèt paard voor je blijkt te zijn. Ik zal mijn ogen en oren open houden voor je.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:43

Jammer dat een dergelijke actie van een omstander je plezier in een mogelijk nieuw paard verknalt, maar ik kan er helemaal inkomen dat je het nu niet meer ziet zitten.

Succes met zoeken!

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:00

Thanxx voor de reacties!

@Agossie:Dat maakt de situatie al heel anders inderdaad!
Zeker genoeg er over :D ik ga opzoek naar een leuk paard voor mezelf!
Dankje!!

@Cassidy: Dankje! het gaat vast en zeker een x goedkomen!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:57

als er een klik is dat is het belangrijkst en maakt het toch niet uit wat andere zeggen?

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 18:04

Nee absoluut niet! dan mogen ze lekker zeggen wat ze willen!! als ik er maar happy mee ben!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:05

Merrr schreef:
Nee absoluut niet! dan mogen ze lekker zeggen wat ze willen!! als ik er maar happy mee ben!

inderdaad! en ben je dat? :)

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 18:09

Niet helemaal! dus vandaar dat mn zoektocht verder gaat!