De inmiddels al aardig besproken grijze tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kikkervis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 19:14

Toch kan ik het wel zien, net als de avaters die bij julie berichtjes staat

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:19

Hoi
Heb je de foto ook in het groot??
zo ja zet dan een nieuw bericht en zet er dan de url bij dus
[img]......de url van de foto{/img]
als de foto op je computer staat dan moet je hem op het net zetten.
stuur hem anders even dan zet ik het erop
email is jannick1@zeelandnet.nl
ik ben wel zo naar m'n paard
groetjes
Annick

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:44

Sterrin schreef:
Dank je wel, ik heb op papier staan dat ze uit Engeland komt en ik weet ook wel dat handelaren niet altijd even eerlijk zijn, maar deze handelaar, verhandelt alleen maar tinkers en ik kreeg daarbij een video uit Engeland vandaan.
Het klopt dat zij staat geregistreerd als crossbred, maar in feite is een tinker ook een mix van verschillende paardensoorten.
Waar het mij om gaat is de manier hoe het is gegaan, het had ook op een andere manier gekund.
Ik ben heel blij met Sterrin, het is een schat met een eigen wil en veel potentie.
Je bent zo lang met zo'n keuring bezig en ik had haar graag zien lopen, we hadden er nl hard aan gewerkt en als ze daarna hadden gezegd dat ze haar niet geschikt vonden prima, maar niet de hele dag wachten en dan pas horen dat het niet goed is, dat is jammer.

het woordje video deed me meteen denken; ja hoor, dat moet Mollema zijn! Snowdon komt er idd ook vandaan. Wat een toeval!

Ik heb je merrie alleen uit de verte een paar keer gezien en ik vind het een mooi paardje en idd best op een tinker lijken.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:02

ik snap je boosheid ook wel. en ik vind ook dat ze je dat wel even wat eerder hadden kunnen melden... en ik heb nie zo heel veel verstand van tinkers maar heb tinkers gezien die ik veel minder tinker vond kijken dan jou sterre..

kikkervis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 11:03

Dank je wel, ik ben blij dat ik niet de enige ben, die vindt dat mijn Sterrin toch een tinker is en dat er zo veel leuke en lieve reacties op zijn!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:59

je mag de foto's die je hebt ook wel naar mij sturen, dan load ik ze op
en zet ze hier wel neer, je avater zien we wel, maar niet heel duidelijk, ik heb dr wel van heel dichtbij gezien,
heb al in pb gereageerd,
mn email is roosenking@hotmail.com
ik zie wel of ik ze krijg

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:21

ik heb je paardje niet gezien, maar het stamboek en de ICS hanteren inderdaad wat nadere richtlijnen voor tinkers.
zelf heb ik de alleeerste keuringen van het stamboek meegemaakt en met de stal waar ik toen stond ook wat problemen gehad. maar ja ze zaten nog wel in het beginfase ven het stamboek en hadden absoluut nog geen vastomlijnde ideeen van een tinker.

mijn pony quinto is als veulentje goedgekeurd voor het stamboek, ondaks dat ie weer wat meer weg had van een welsh (als ik andere mensen moet geloven die dat toen zeiden) en ondanks enkelkleurig uiterlijk.
inmiddels word hij ook schimmel.

P.S de reden van 2 stamboeken is dat het ned. stamboek voor tinkers ruzie heeft gehad met de tinkervereniging. de tinkervereniging hebben toen samen met engelse juryleden het irisch cob society opgericht.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:53

Ben echt heel benieuwd naar de foto! Maar voor jou is Sterrin de allermooiste! Vergeet dat niet!
groetjes Cindy en SPetter

kikkervis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 08:52

Sterrin is voor mij ook de allermooiste, simpel zat, maar vond de manier waarop gewoonweg bot en vreemd.
Ze heeft gister voor het eerst een tuig op gehad ( ze gaat binnenkort ook voor de kar) en dat ging helemaal super, ze vond het zelfs leuk!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:28

Sterrin schreef:
Ze heeft gister voor het eerst een tuig op gehad ( ze gaat binnenkort ook voor de kar) en dat ging helemaal super, ze vond het zelfs leuk!

Leuk is dat he! Spetter staat nu ook voor de kar, erg leuk! Zie foto in mijn profiel.
groetjes Cindy en SPetter

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:31

Ik ben even zo vrij om de foto van de ICS keuring erop te zetten
Afbeelding
Leuk paardje trouwens! Ik heb paarden gezien die Tinker genoemd worden die veel minder bouw, sok en uitstraling hebben!! Beetje raar dat ze haar niet Tinkertypisch genoeg vinden. Ze moet toch wel ergens in al die types die ze hebben passen?!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:37

Ik denk dat ze haar bij het NST te Welsh-Cob achtig vonden. Is vorig jaar ook eentje om afgewezen. Was ook een plaatje om te zien, zawrt, 4 witte sokken, bles. Maar die leek qua bouw ook wel wat op jouw Sterrin. Denk dus dat dat het probleem was. Verder vind ik de schimmelkleur geweldig Lachen Schimmelbont is zo mogelijk nog leuker! *Zag trouwens laatst onderweg ook een schimmeltinker, maar die was alweer een stuk witter, ook al zo'n beauty

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:43

Leuk paardje!!!! Dat zie je niet zo vaak! Jammer dat ze haar niet wilden keuren. Heb verder geen verstand van stamboeken enzo, dus daar kan ik niet over oordelen. In ieder geval is het een schoonheid!
groetjes Cindy

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:50

Wat een schitterend paardje. Ik vind haar ook meer weghebben van een Tinker dan bijvoorbeeld dat vosjaarlingetje wat ook ergens op een foto hier op Bokt te bewonderen is. Jammer dat ze niet gekeurd kon worden joh!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:56

ja, ik blijf drbij, ik vind dr prachtig, maar ken de eigenschappen van een tinker niet goed, waar ze aan moeten voldoen enzo, dus daar kan ik niet over discussieren, die bruine was trouwens wel heel schattig, echt zo'n dropje, en dan ook nog die lieve kindjes erbij... ahhhhhh

kikkervis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 08:25

Bedankt!, Ik wist niet dat dat ook kon, die foto is nu bijna een jaar oud en ze is nu een stuk lichter en wat afgevallen, want ze was daar wel wat te dik en haar manen zijn nu een heeeel stuk langer.

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:43

Wat leuk deze topic

Ik heb eeb merrie jaarling en dat is een kruising.
En wel van een Fries Tinker
Haar opa is Garish van de Vrijdheidshoeve en oma een KWPN Merrie
deze dochter is dus een tinker. Deze hebben ze laten dekken door een fries.
en het resultaat een grijze bijna zwarte tinker
officieel gesproken is het dus een tinker en volgens mensen van het stamboek kan ik haar zelfs nog laten keuren voor het stamboek
grappig
Ze wordt volgens mij dus ook helemaal schimmel

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:59

organisator schreef:
Wat leuk deze topic

Ik heb eeb merrie jaarling en dat is een kruising.
En wel van een Fries Tinker
Haar opa is Garish van de Vrijdheidshoeve en oma een KWPN Merrie
deze dochter is dus een tinker. Deze hebben ze laten dekken door een fries.
en het resultaat een grijze bijna zwarte tinker
officieel gesproken is het dus een tinker en volgens mensen van het stamboek kan ik haar zelfs nog laten keuren voor het stamboek
grappig
Ze wordt volgens mij dus ook helemaal schimmel

Heb je daar ook een recente foto van? Heb haar vorig jaar wel gezien, maar eerlijk gezegd vond ik haar toen kwa bouw niet op een tinker lijken. Maar ik vind dat altijd moeilijk bij een veulen dus ben wel benieuwd hoe ze er nu uitziet.
groetjes Cindy

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:14

Hey ik heb jou paardje ook gezien in houten dan!
Jullie stonden een paar trailers Haha! verder dan Flanagan!
Ik vind heteen leuk paardje, erg apart!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:19

Tjee, ging het om dit paardje?
Ik vind haar prachtig!!!!!!!!!!!!!!!
Jammer dat ik haar niet bewust gezien heb op de keuring, het is een plaatje!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:25

Hai
Ik vind haar ook mooi, valt me trouwens wel op dat iedereen zegt, wat een mooi paardje, mooi beestje, maar niemand zegt Mooie TINKER.
in ieder geval denk ik dat je er zelf heel gelukkig mee bent en dat is het belangrijkste
maar waarom denk je zelf dat ze afgekeurd is???iemand heeft toch wel wat tegen je gezegd??
en wie waren de keurmeester in Houten?
jeetje wat vraag ik weer veel op de vroege morgen *LOL*

Annick

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:54

Annick schreef:
Hai
Ik vind haar ook mooi, valt me trouwens wel op dat iedereen zegt, wat een mooi paardje, mooi beestje, maar niemand zegt Mooie TINKER.
in ieder geval denk ik dat je er zelf heel gelukkig mee bent en dat is het belangrijkste
maar waarom denk je zelf dat ze afgekeurd is???iemand heeft toch wel wat tegen je gezegd??
en wie waren de keurmeester in Houten?
jeetje wat vraag ik weer veel op de vroege morgen *LOL*

Annick

Ben voornamelijk erg nieuwsgierig naar de mannen/vrouwen van de foktechnische comissie
Wie dat zijn geweest. Van 1 persoon die ik goed ken, weet ik het. En dan kan ik navraag doen over hoe en wat
Je kan het ook op de pb zetten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:43

een welsh cob? oh leuk zeg, zit daar zo weinig verschil tussen? nee toch? leuk item om nog een topic over te maken... Haha!

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:11

zo dat is een gaaf paardje

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:18

Nou hier een foto
Ik hoop dat deze het doen, om een of andere duistere reden doen nm andere foto's het nu niet meer die ik gisteren geplaats heb
Afbeelding

Op dit moment ziet ze er niet uit. Een jaarling is een naarling zeggen ze
Nou hier het voorbeeld er van. Hoop dat het een mooie word maar dat zien we dan wel. Vindt haar zelf niet op een tinker lijken. En dat hoeft ook niet van mij hoor.
Maar ja haar opa is toch echt Garish en haar moeder is toch echt een tinker als je er ziet
Dus wie weet wat de toekomst brengt. Dat het en schimmel wordt is een ding wat zeker is