Miss_Malfoy schreef:Jezus bokt op zijn best.
Jullie zijn zeker nog nooit op een dressuurwedstrijd geweest??? Dat mag dan al helemaal afgeschaft worden, eigenlijk de hele paardensport wel als je het zo bekijkt.
Ok here we go.
1: Die gans heeft een prima leven gehad(kan het stukkie kip op jullie bord niet zeggen), is vervolgens snel en deskundig gedood. Als 'ie dood is merkt ie er toch niks meer van.
2: De meeste belgen staan lekker op het land te niksen en moeten idd een paar keer per jaar voor een of ander traditioneel evenement (dan wel strao, danwel dit) eventjes 3 uur werken. Nou jeetje wat erg. Als ik een buitenrit ga maken heeft paardlief ook wel eens 3 uur niks te eten hoor. En deze paarden mogen de helft van de tijd stilstaan, zijn stevige beesten zelfs als de ruiter blijft zitten hebben die daar heus geen last van.
3: Naar jullie mening is het walgelijk om aan een dode gans te trekken. Prima, niemand verplicht jullie om mee te doen. Maar dwing andere mensen dan niet om te stoppen. Ze vallen er toch niemand mee lastig?
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Echter, ik zag laatst een programma over dezelfde 'sport' in het buitenland. Daar doen ze het standaard met levende ganzen.
De repo die vorige week op tv was ging over de sport in Nederland, en hier is het nog niet zo lang verboden om het met levende ganzen te doen.
Ik vind het met al eerder gedode dieren wel oke (maar wel morbide). Maar wie heeft in godsnaam bedacht om deze sport uit te vinden?