Gekke gewoontes van je paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:07

Ik moet zeggen dat aardig wat van de dingen die ik hier lees voor mij niet gelden als 'grappige rare gewoonte' maar als onopgevoed/onbeleefd gedrag...

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:38

ArwenLune schreef:
Ik moet zeggen dat aardig wat van de dingen die ik hier lees voor mij niet gelden als 'grappige rare gewoonte' maar als onopgevoed/onbeleefd gedrag...

Verward Ik moest er wel heel erg om lachen eigelijk toen ik alles las!

Die van mij doet als ik haar aan het borstelen ben mijn trui/shirt omhoog en dan gaat ze met haar bovenlip kriebelen op mijn blote rug , of als ik voor haar sta dan besnuffelt ze me van top tot teen , net een hond *LOL*
Of als ik met iemand sta te kletsen en ik sta met haar rug naar haar toe dan legt ze haar hoofd te rusten op mijn hoofd en ogen half dicht...dat ziet er best idioot uit en het is ook best zwaar voor je nek hahahaha
Flemen doet ze ook heeeeeel vaak lijkt net mister ed, en heel soms heeft ze een bui en dan likt ze mijn gezicht to het schuim erop staat...*blech* maar ik laat haar ik vind het wel lief!! Lovers

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:48

Vroeger hadden we een zeer eigenwijze pony.

Op de club stond hij in een stand vast met kettingen. Wanneer hij zich verveelde pakte hij die ketting vast en begon er keihard mee rammelen. Zo'n ontzettend paasei maakte dat!
Ook vond hij het leuk om een afgevallen tak in zijn bek te nemen en er keihard mee achter zijn maatje aan te rennen.

En wij hebben thuis ook nog wat fruitbomen, dus alle paarden kunnen moeiteloos pruimen eten en de pit wordt netjes schoon uitgespuugd.
Geoefende paarden gaf je er een stuk of 4/5 tegelijk en daarna er bij staan tellen. "Ja daar is nummer 5, dus hij heeft ze allemaal uitgespuugd"
Haha!

Mijn vorige paard trok de haarelastiekjes uit mijn haar.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:53

Stan gaat net als een hond slapen, eerst rondjes lopen en dan in het midden liggen. Niet handig als je een vloer van betonklinkers hebt Scheve mond
Maar nu heeft hij een mat Haha!

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:56

Ze knikt altijd met haar hoofd als ze iets lekker vind wat ze nog nooit eerder heeft geproefd. Verder kijkt ze altijd mee op buitenritten met uitkijken op kruispunten Haha!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:58

wat een gekke beesten allemaal..... Haha!
Die van mij kan er ook wat van:
-bij Marco in de buurt van de stal (overal waar hij met zijn neus bijkan) mag niets, maar dan ook echt niets rechtop staan. Meneer gooit alles omver. Dus als er een kruiwagen of een schep of bezem of emmer etc. staan moet hij gewoon even met zijn neus die omver duwen. Verward Zelfs de ton met water in wei moet goed vastgemaakt worden, anders kiept hij het om en hebben ze geen water....

-Als we in de bak aan het rijden zijn en er liggen balkjes, vind meneer het nodig om erop te gaan staan met beide voorbenen (doet hij trouwens ook bij stoepranden etc.) Misschien had hij graag wat groter willen zijn? Tong uitsteken

-Als Marco aan de trailer vaststaat, zijn de dopjes die op de bouten zitten niet veilig bij hem. Je kunt ze keer op keer uit zijn mond halen(dus nu zitten er geen dopjes meer op). En ook de rubber bovenaan bij de kap haalt hij keer op keer eruit. Kleine terrorist dat ie is }>

-Aangezien we geen verharde plaats hebben om te wassen moet hij altijd gewassen worden buiten op het gras. Na een tijdje wordt het een behoorlijke modderzooi en dat is toch leuk om dat rond te trappen.... (vooral als ik achter hem doorloop)

Hij heeft nog wel een paar van die maffe gewoontes, maar die komen nu even niet in me op Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:24

Kevin rekt zich uit net als een hond. Dus voorbenen naar voor, kont omhoog en uitrekken maar Haha! .

Verder wordt er altijd uitgebreid gerold met veel gekreun en gezucht (en voordat hij gaat liggen worden en minstens 3 rondjes gedraaid).

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:36

Als ik Nadiene slobber geeft, zuigt ze eerst al het vocht eruit, en daarna begint ze de rest los te knagen.
Als ze zich verveelt, gaat ze op haar achterbenen staan en leunt met haar voorbenen tegen de muur (3m), zo kan ze door de hele gang kijken.
Als je haar poetst op de schoft, gaat ze heel raar staan, voorbenen naar voren, achterbenen naar achteren, hals gestrekt, en zelfs haar bovenlip helemaal naar voren gestoken! (net een kameel).
Als je ergens anders wil poetsen beweegt ze helemaal mee naar voren en achteren, dus moet je daar wel even blijven poetsen.
Ze krabt nog met haar achterbeen aan haar oor, ook als je ernaast staat, dan vouwt ze haar been om je heen en sta je dus tussen buik en been in, heel vreemde gewaarwording. (gelukkig doet ze dat wel heel voorzichtig)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:45

onopgevoed gedrag, dat klopt wel, ik heb er nu zelfs hulp bij ingeroepen van iemand die verstand van zaken heeft:

Hij zet expres zijn voet op die van mij, kijkt eerst ff en plant hem er dan op (nu heb ik het door, maar moest eerst wel mijn voet breken....)

Verder speelt ie met water als ik hem uit een emmer laat drinken, ook met de tuinslang

In het bijzijn van vreemden gedraagt ie zich altijd perfect, net een klein kind......tot ze weer weg zijn!

Hij heeft het Klein-Duimpje-syndroom: hij mest de hele heenweg met buiten rijden, zodat ie de terugweg weer kan vinden, is bang dat ie verdwaalt!!!!

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:00

smurf schreef:

In het bijzijn van vreemden gedraagt ie zich altijd perfect, net een klein kind......tot ze weer weg zijn!

Hij heeft het Klein-Duimpje-syndroom: hij mest de hele heenweg met buiten rijden, zodat ie de terugweg weer kan vinden, is bang dat ie verdwaalt!!!!

WHAHHAHAHAHAHAHAA!!! OK dan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:03

Mijn paard Orlando heeft altijd de gewoonte om als ie wat te eten krijgt alles af te gaan lebberen.En niet heel even,nee alles moet meteen schoon!! Hij likt zijn benen,zijn box,zijn voerbak,waterbak,jou,alles wat ie tegen komt,en houdt dat ook een uur vol.De dierenarts heeft het al over een stereotypische stalondeugd.voor de rest heb ik er geen last van en hij ook niet.Ik krijg altijd wel de vraag naar mijn hoofd geslingerd of ie geen liksteen moet.Nou,die geef ik hem af en toe want ik heb zo'n hele grote en die heeft ie binnen een week op.Dat kan dus bniet gezond zijn!! Verward Verward *LOL*

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:04

ArwenLune schreef:

Zoals? Lachen

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:21

Achter zijn oren krabben met zijn achterbeen... Dat beest is echt gruwelijk lenig...

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:23

en heeft een hele korte rug, en hele lange benen, haha

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:28

Mwoah, lange benen niet echt... Hij is vrij kort & compact

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:33

Foto vertekend, ze komt dan met haar achterbeen tot haar voorbeen (in de lucht dan he)

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:59

Okkie1 schreef:
Zoals? Lachen

Ik las het topic even opnieuw door om aantekeningen te maken, en het zijn er behoorlijk wat. Ik zet hier alleen de ergste 'overtredingen' (in mijn ogen) neer, maar er zijn er wel meer die ik Rowan nooit zou laten doen.

Citaat:
* hij is klaar met drinken, pakt ie de rand vast en gooit ie de hele emmer over mij heen.
* het tussenstukje van m'n bh vastpakken (heb ik hem niet aangeleerd )
* m'n sigaretten in m'n jaszak kapotbijten (zijn ook slecht voor je)
* Eerst even lekker aan je haar eten, elastiekje eruit trekken.
* Poetskist leeggooien.
* Veters doorkauwen.
* Poetskist kapot trappen
* Niet stilstaan bij het aansingelen.
* Als je een buitenrit maakt loopt ze altijd het liefst door de brandnetels of heel dicht langs prikkelstruiken.
* Als hij op de poetsplaats staat en hij krijgt de kans, gooit hij mijn poetskist om. Als hij dan bij het hoofdstel kan komen, pakt hij die in zn mond en gooit het weg. De zadelbok (met zadel) belandt ook op de grond
* Hij gooit altijd alles om
* hij alles doet om mij het poetsen en opzadelen moeilijk te maken: de hele tijd heen en weer lopen, buik opblazen met aansingelen, bit niet aannemen
* Als ik dan wil gaan poetsen pakt hij mijn borstel af, die gooit hij op de grond
* Als ik zijn hoeven ga krabben is het wel zo verleidend om in mijn staart te bijten en dan aan mijn haren te gaan trekken
* En als hij jeuk heeft aan zijn achterste draait hij zich gewoon daarmee naar mij toe *hint* zodat ik bijna omkiep.

Streng he? Ja hoor, ik ben bikkelhard voor m'n darling, maar hij is dan wel ook de best opgevoedde van de stal, en gek op me...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:05

ik vergeet Tos zijn drankverslaving te melden...
wat ik eet is interesant maar wat ik drink nog veel erger. Flesjes zijn echt helemaal geweldig, en een slokje drinken zijn bak wordt dan ook met veel gesmak opgelebberd.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:05

Net als bij steffi steekt maartje ook haar tong uit als ze net gegeten heeft Tong uitsteken En als ze zin heeft schopt ze de bak vol met water om op zn kop....

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:15

Matti bouwt regelmatig een nestje in de stal..we hebben haar nu knuffelbeestjes gegeven zodat ze daar voor kan zorgen..verder heeft ze een zwak voor zwepen..want als ik in de manegebak rij en er rijden andere ruiters bij..en we passeren toevallig dan pskt ze gewoon de zwepen lekker af..

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:18

ja perry pakt ook zwepen van de grond als je die laat vallen. En als hij het rijden leuk vindt gaat ie knorren!!

Desiru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:46

Kentucky heeft ook van die rare dingen:
* als je der gaat afspuiten en ze heeft er geen zin in zet ze haar lippen tegen de slang en ben ik dus nat Scheve mond
* als ze wat hoort ritselen als ik bij de kast sta dan tilt ze haar voorbeen zo hoog mogelijk op totdat ie te zwaar wordt, en dan zet ze m neer en dan het andere been. totdat ze wat krijgt, of door heeft dat er niks voor haar bij zit
* Ze gaat ook nog wel eens in der waterbak staan (lekker verkoelend haha)
* en toen ik vandaag jeuk aan mijn rug had, kwam ik er niet bij, en heeft ze me heerlijk even een handje(lipje dan in dit geval) geholpen hahaha echt heel erg lief, en waarschijnlijk toevallig *LOL*

Mijn vorige verzorgpaard ging er altijd met blikjes vandoor.
Als je dus een blikje ergens neerzetten en hij kon er bij pakte hij deze tussen zijn tanden en kop omhoog, leeg was je blikje ! Vingers aflikken

En er staat bij ons een paard op stal zodra hij wilt eten gaat hij 'happen' met zijn lippen, hoor je dus de hele tijd een dof dreunend geluid (HAP HAP HAP)

hahaha rare beesten die paardjes

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:07

Forrest praat tegen de waterslang Haha!. Zodra ik hem aanzet kijkt ie ontzettend verontwaardigd: Sjee dat ding durft wel een geluid te maken zeg! en dan gaat ie dus terug "Snuiven". Volgens mij voeren ze hele discussies Haha!. en nee hij is er niet bang voor, dat was ie wel, maar nu niet meer...nu issie alleen nog boos Haha! (hij vind die waterslang maar verwaand geloof ik)!
Het klein-duimpje-syndroom heeft ie ook gehad Haha! Zelfs in de bak! jaja hij is erg bang om de weg kwijt te raken
Dingen als niet stilstaan en het hoofdstel afpakken heb ik hem maar snel afgeleerd...erg leuk allemaal, maar niet goed voor mijn spullen .

Lucas vind het ook erg leuk om uit de slang te drinken...hou je hem een emmer water voor zijn neus dan hoeft ie niet meer...nee nee meneer wil het rechtstreeks uit de slang als die er ligt...uit de bak drinken doet ie wel in de wei Haha!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:29

Mijn paardje begint altijd spontaan te gapen als je het hoofdstel om doet, en dus bit in d'r mond. Ik heb geen idee wat het betekend, maar mensen zeggen dat haar moeder het ook doet Verward

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:19

Jhonny heeft de rare gewoonte om op het beton te gaan rollen Verward Maakt niet uit waar , thuis maar ook als hij een beetje gestresst is.

Logan wil altijd heel graag met de slang spelen tijdens het afspuiten , wassen. En duikt ook graag overal met z'n neus in.

Shay is gek op spullen omgooien (vooral je poetskist) , duwt graag overal d'r neus in waar ze denkt dat eten in zit (emmers , tonnen maakt niet uit)
En ze staat ook altijd het kuilplastic om te gooien met d'r neus of hoef om te zien of daar nog wat lekkers in/ onder / op ligt.