Ik en Harlov at work op de British Racing School

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:44

Sneeuw88 schreef:
Wat bijzonder om te zien. Op die een-na laatste foto lijkt het wel alsof het bit gewoon wat te groot is of zo?
Wat ik me afvroeg (al een tijdje maar nu zie ik die foto's), waarom heeft die martingaal een stukje leer (?) tussen de riempjes die naar de teugels lopen?

Die laatste foto is wel mooi trouwens!

om te voorkomen dat ie met zijn been/voet erin kan komen. Zo'n renpaard strekt natuurlijk enorm. En als ie dan met hoofd omlaag komt....

ook in de springsport te zien hoor.
bitten in draverij en rensport is soms net een andere paardenwereld.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:47

:D

Jeetje hoe groot is die EV? of ben jij zo klein ? }>

Wat zijn nou eigenlijk de max gewichten van jockey's?

Marlou_

Re: Ik en Harlov at work op de British Racing School

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:53

Ja maar ik hoop ook niet dat mijn posts als negatief worden gezien hoor want zo bedoel ik het niet. Zoals ik al zei ik weet niets van deze tak en heb ook meeeega respect voor het uithoudingsvermogen inderdaad wat hiervoor nodig is. Ik vind het echt heel gaaf en spannend om te zien :j Vind het alleen altijd zo jammer dat het vaak meer een gok bedoeling is..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:54

Wat bijzonder om het te zien zeg! diepe respect!

Ik ga hier geen tips voor geven want ik ken deze sport niet :')

idd jammer van de mond maar iets anders lijkt me ook geen oplossing.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:36

Maar wat ik nou niet snap hè..
Jij zegt dat jullie je paarden moeten inhouden en daarom de teugels zo kort hebben.
Maar zelfs op de foto's dat je 'racet' (waarbij het gaat om zo hard mogelijk gaan?), heb je de teugels zo strak en heeft ie z'n mond open?

Dit is tevens geen kritiek, ik vraag het me alleen af.
Wel inderdaad respect voor het uithoudingsvermogen, ga soms met mn pony in het bos racen en dan lange stukken galop doen, maar dan ben ik helemaal kapot daarna :P

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:09

momo_lover schreef:
wat ze mij wel eens verteld hebben is druk in de mond betekend gas lange teugel rust. Is wel een tijdje geleden.

Maar mooi om te zien deze foto's. Zeker dat hij maar half geschoren is, Je zal er ook een goede leermeester aan hebben.

Ik heb een ex-renpaard gehad, kwam uit Engeland.
En zij sloeg juist nog harder op hol, op het moment dat gek werd, er vandoor ging en je probeerde haar dan door druk op de teugels terug te laten komen, dan ging ze nog harder, tegen mij is toen ook verteld dat druk op het bit = gas. En teugels los en ver naar achter zitten is remmen. Weet dus niet of het klopt....

Sjieke foto's! En een super ervaring lijkt me het.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:10

Stomme vraag :D maar is het niet zo, dat je onbewust sowieso je een beetje aan de teugel 'staande' moet houden? Je krijgt een behoorlijke tegenwind tegen je aan en je dan toch staande zien te houden, mij lijkt dat je dan toch een beetje steun neemt aan de teugels, of denk ik nu echt de verkeerde richting uit? :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:14

Het is eerder andersom: het paard zoekt steun op de teugels/hand. Een renpaard loopt op de voorhand, móet op de voorhand lopen. Druk op de teugels betekent inderdaad: harder, harder, harder.
Kijk maar eens na een ren wat er gebeurt: jockey laat de teugels los, en paard gaat langzamer. En da's echt niet omdat-ie moe is.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:09

Bruintje_87 schreef:
Stomme vraag :D maar is het niet zo, dat je onbewust sowieso je een beetje aan de teugel 'staande' moet houden? Je krijgt een behoorlijke tegenwind tegen je aan en je dan toch staande zien te houden, mij lijkt dat je dan toch een beetje steun neemt aan de teugels, of denk ik nu echt de verkeerde richting uit? :+

Beenwerk, als je het goed doet steun je heel erg op je beenspieren.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:10

Je hoeft trouwens niet alleen om jockey te worden naar de British Racing School,
Je kunt ook trainer worden, of iets anders in de rensport.
Er is vanalles te zien, lange mensen, kleine mensen.

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:11

Wat leuk om hier een beeld van te krijgen! :))

Vindt je dat niet eng? Ik zou echt in mijn broek poepen van angst haha! :=

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:21

Wat gaaf dat je dit doet! En wat een uithoudingsvermogen moet je hebben om zo te blijven staan in het zadel.
Waar zit je balans, puur op je stijbeugels of ook een beetje aan de teugels? Lijkt mij best eng hoor, 1 verkeerde sprong opzij en je ligt ernaast!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 19:42

girlyggirl schreef:
leuk om eens fotos te zien! alleen vraag ik me af ( hoop zonder je te kwetsen :o ) ik dacht altijd dat jockeys van die suuuuper slanke mensjes waren? wil absoluut niet zeggen dat je te dik bent maar meer dat hun altijd zo mager lijken :o

Dat klopt hoor.
Ik zou geen professioneel jockey kunnen zijn daar ben ik te zwaar voor.
Maar ik kan wel workrider worden of bijvoorbeels steeple jockey of amateur jockey.
En je kunt nog veel meer kanten op in de rensport.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 19:44

Sneeuw88 schreef:
Wat bijzonder om te zien. Op die een-na laatste foto lijkt het wel alsof het bit gewoon wat te groot is of zo?
Wat ik me afvroeg (al een tijdje maar nu zie ik die foto's), waarom heeft die martingaal een stukje leer (?) tussen de riempjes die naar de teugels lopen?

Die laatste foto is wel mooi trouwens!

Dit stukje leer zit er eigenlijk tussen dat de ringetjes altijd op dezelfde afstand van elkaar zijn, maar de hoofdreden dat ze de martingaal niet zo snel vast kunnen grijpen.
Een losse martingaal kunnen ze eerder vastgrijpen met hun tanden en dan raken ze in paniek en dan wordt het gevaarlijk.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 19:46

mltex schreef:
:D

Jeetje hoe groot is die EV? of ben jij zo klein ? }>

Wat zijn nou eigenlijk de max gewichten van jockey's?

Beide ik ben nog geen 1,60 en is ook een enorm paard zowel in de breedte als de hoogte.
Je moet hier onder de 57 kilo zijn met kleren om naar een flat yard te gaan ben je daarboven moet je naar een steeple yard.
Wil je professioneel flat jockey worden moet je rond de 50 kilo met kleren aan wegen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:50

Interessant zeg!

Jeetje, 50 kilo met kleren aan, da's ook niks :=

Veel succes met de doelen die je voor ogen hebt! +:)+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 19:52

Je balans zit in principe 100% in je benen zeker niet in de teugels.
Je kunt wel iets steunen op de hals als je moe wordt.
Over teugels los strak is moeilijk uit te leggen.
Het is vooral de hand change wat ze harder doet gaan.
Daar bedoel ik mee als je met lange teugels rijdt en hij gaat er vandoor en je pakt dan de teugels korter.
Je moet vanaf het begin je teugels al " kort" hebben en dan een constante druk in de mond hebben.
Al als hij zijn passen iets verlengt zet jij tegendruk.
Pullt hij heel hard steek je je voeten naar voren en ga jij tegenhangen.
Als ik push heb ik de teugels niet heel kort, maar dit paard loopt eigenlijk altijd met mond open, waarom hij vindt het gewoon fijner.
Anderen houden de kaken weer stijf op elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:52

Heel leuk om hier eens een topic over te zien :j
Ik weet er niks van, maar op deze manier wat meekrijgen van andere takken van sport is altijd interessant :j Veel succes nog verder, en blijf vooral foto's en info plaatsen!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:57

Super interessant om te zien en te lezen !Diep respect!
De bit- discussie ga ik niet aan, komt toch geen einde aan. Geniet van wat je doet, het is eens iets heel anders om over te lezen!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:50

Dit lijkt mij dus zo gaaf! Veel succes ermee! :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:54

Wauw, vind het echt heel erg gaaf om te zien! Moet echt een geweldige ervaring zijn om daar te kunnen rondlopen en zulke paarden te rijden.
Leuk trouwens dat je overal uitleg geeft bij iedereens vragen, zo kom je eens wat te weten over een hele andere tak van de sport =)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:01

Wat gaaf! Ik ben ooit een weekje te gast geweest op de school dus heb er ook het nodige van gezien!
Vond de trainingen aardig pittig, het gebeurde regelmatig dat iemand van zijn paard af slingerde :=
Weet nog wel in de kantine, wij mochten pakken wat we wilden maar de cursisten hadden toch een aardig dieet. Vond het zo sneu, 1 meisje was wat dikker dan de rest en die had echt super weinig gekregen en geen toetje. Die zat er zo sneu bij :(:)
Lijkt me wel echt gaaf om op zo'n veteraan te mogen rijden! En het komt echt enorm aan op je beenspieren! Ik mocht ook op zo'n simulator, nou een paar minuten en je kon me wegdragen!

Wel een grote stap om in Engeland te gaan werken! Geen heimwee naar huis? Hoe ben je tot deze beslissing gekomen?

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:20

Jeetje wat een ervaring zeg. Over het rijden ga ik niks zeggen, ik weet er niks van.
Ik ben veel te schijterig om zoiets te doen, ervaren paard of niet.
Enig idee hoe hard je ging?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:26

Jeetje wat leuk!Is dat een korte cursus van een paar weken of moet je al een bewezen vooropleiding hebben?
Ik zou er met 1 beweging zijwaarts al naast donderen....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 21:26

uhm ik ging in een work canter dus dat is gewoon een stevige galop zeg een uitgestrekte galop.
En het zijn inderdaad allemaal ex-renpaarden op de school.
Is dus niks van waar dat ze allemaal kapot zijn.
Is misschien wel leuk om eens te kijken op http://www.brs.org.uk en dan bij paarden.
Dan zie je hoe oud sommige paarden zijn en hoeveel koersen ze al gelopen hebben.
Ze gaan hier met pensioen als ze 27 zijn tenzij het eerder moet natuurlijk.
Maar we hebben hier ook piper een pony van 29 en die loopt nog steeds mee want hij vond er niks aan dat niks doen.
En gister geloof het of niet reed DE Frankie Dettori met die pony rond.