Oscar en Helion maken eerste crash (en goed ook !)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 16:46

Renske, ontzettend bedankt voor je verhaal !
Als ik dit zo lees, dan herken ik er heel erg veel in.
Ik heb gisteren bij de stal opgezadeld, en daarna ca. 50 meter gelopen (naar de bak toe) en een gaatje aangesingeld.
Helion is altijd een beetje kribbig met aansingelen (schijnt bij de aard van het beestje te horen), en zo ook gisteren.
Geen aandacht aan geschonken omdat ie altijd nogal chagrijnig kijkt bij het aansingelen, daar ben ik in de loop der jaren aan gewend geraakt.

Toen ik opstapte begon hij te piepen en ging in een soort spreidstand staan (net of z'n rug doorzakte en benen ver uit elkaar, heel gespannen), na ca. 10 seconden ging ie "zitten" en daarna zijn we samen omgekieperd.
Nadat hij gekeken had hoe hij het beste op kon staan, stond ie weer op en toen leek hij weer helemaal normaal.
Hij is dus (gelukkig) niet knock-out geweest en na het opstaan heb ik ook geen vreemde ademhaling meer gehoord (voor zover je dat meekrijgt als je zelf op dat moment helemaal overhoop ligt Haha! ).

Ik heb ook m'n mannetje even mee laten lezen, hij stond er tenslotte bij toen het gebeurde en heeft het hele gedoe gezien.
Ook hij zegt meteen "ja, dit is precies wat er met Helion gebeurde" na het lezen van jouw verhaal.

Ook ontzettend bedankt voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen !

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:56

graag gedaan hoor Lachen

veel succes verder!hoop dat je snel weer bent opgeknapt!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:44

wat een toestand zeg....

gaat het al wat beter met jezelf???
doe maar kalm aan en beterschap......

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:07

He gatsie, heel veel beterschap. Hoop echt dat je weer snel te paard zit!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:23

Beterschap, het lijkt me geen pretje, onder een paard liggen...
Het eerste waar ik ook aan dacht was de singel, wel een aparte reactie, maar het kan. Toen ik Nacino net had heb ik door vakantie eens 4 weken niet gereden. Ik zadelde op, hij was super rustig, ik stap op, super rustig, hij zet 1 stap en ontploft! Rodeo en ja, ik ernaast...
Succes hoor!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:48

je vertelde het al gisteren maar het klinkt nog steeds heel eng. Het zou idd best aan het aansingelen kunnen liggen, toch een vorm van zadeldwang. Dan is het iig iets dat makkelijk te verhelpen valt! Sterkte met de beurse plekken Lovers

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:01

Jeetje meid, wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent! Als ik het zo lees, heeft het inderdaad iets met het aansingelen te maken. Je kan natuurlijk nog altijd even je verhaal doen aan de veearts en eens kijken wat die zegt.
Veel beterschap en hopelijk ben je snel weer te paard!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:58

Jeetje mo wat laat jij mij schrikken.
Zit ik hier in Kenia heel even een kijkje op Bokt te nemen, lees ik dit.

Heel veel beterschap en zodra ik thuis ben bel ik je even.