ik kan mn ongeneeslijk zieke paard niet meer betalen wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: ik kan mn ongeneeslijk zieke paard niet meer betalen wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:11

heeft die ziekte die hij heeft een naam?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:23

wegdoen is iid geen optie de kans dat hij het slechter gaat krijgen is iid vele malen groter.

Is link om te zeggen maar als je dus principe heb dan neem je de verzorging nu gewoon op je.. hem weg doen of af laten maken is IMO de weg van de minste weerstand

Ik weet niet wat je doel is met dit topic maar je zal toch anders moeten gaan leven of iets gaan zoeken op de zaterdag...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:29

Tjonge..wat zijn jullie eigenlijk hard zeg!
TS heeft al 4 jaar betaald voor een paard dat niet kan worden gereden! Tel eens op hoeveel geld dat is, er gaan elke dag gezonde paarden naar de slacht, deze heeft dan in elk geval nog een heel mooi leven gehad!
Gaan jullie ook al de manege's langs waar paarden die langer dan een maand kreupel staan worden weggebracht naar de slager omdat het anders niet rendabel is?
En dat zijn dan meestal paarden die met wat zorg en rust weer gewoon kunnen werken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:31

es ff denken ik betaal nu al 10 jaar voor een sportloze pwoon alla 300 das toch 36000 euro dan had je maar geen paard moeten houden

ts deed het super en nu het moeilijk wordt, moet je op een houtje bijten anders naar de slacht brengen en dat op je geweten hebben om een vrolijk "gezond" paard te willen wegbrengen maar ga niet de zorgen bij een ander onderbrengen

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 16:36

ik had de reactie zeker wel verwacht hoor, dat ik nog meer op een houtje moet gaan bijten. Het is een mening die ik zeker in mn overweging meeneem! Ik doe dit echt niet zomaar

@ Aerdenhout1, dankjewel, het lijkt niets 4 jaar lang maar het is ook echt moeilijk om iedere keer weer naar hem toe te gaan en te zien dat hij niet helemaal zuiver loopt, wanneer hak je de knoop door? De vrouw van het rusthuis zegt dat hij echt nog goed genoeg is.

ik heb in ieder geval zojuist de hele vragenlijst van paard in nood beantwoord. Misschien dat ik via die weg geholpen kan worden!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:40

Ik vind sommige reacties behoorlijk hard. TS geeft aan dat ze meer dan 40 uur niet trekt vanwege haar gezondheid. Lijkt me niet dat ze haar eigen gezondheid op zij moet zetten voor een paard.
Respect voor de TS dat ze dit paard al 4 jaar een mooi leven gunt. Dit paard is nog vrij jong en kost nog jaren geld als je 'm laat staan. Ik zou zelf proberen of er boeren in de omgeving zijn waar het paard goedkoper kan staan of anders een oproep op internet.(maar afstaan blijft een risico) Als dat niet lukt zou ik voor inslapen of slacht kiezen. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen, je hebt je paard al meer gegeven dan een hoop andere mensen zouden hebben gedaan. Bovendien gaat het zo snel voor je paard dat hij daar niet onder hoeft te lijden.
Sterkte ermee.

daffiehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:45

je hebt toch ook nog stichting het afdankertje.. dat is toch voor paarden waar niks meer mee kan? of heb ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:47

Dan denk ik dat er maar 1 optie overblijft....... inslapen/slacht. Hoe pijnlijk het ook is, ik zie ook geen andere optie. Je werkt je al een slag in de rondte, nog meer werken gaat dus niet. Je paard is ongeneeslijk ziek, verkopen is dus geen optie.
Je zou nog je paard als weidemaatje kunnen uitlenen aan iemand, maar dan wel iemand die je goed kent en vertrouwt, anders is het idd niet aan te raden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:48

moskaichamp schreef:
ik had de reactie zeker wel verwacht hoor, dat ik nog meer op een houtje moet gaan bijten. Het is een mening die ik zeker in mn overweging meeneem! Ik doe dit echt niet zomaar

@ Aerdenhout1, dankjewel, het lijkt niets 4 jaar lang maar het is ook echt moeilijk om iedere keer weer naar hem toe te gaan en te zien dat hij niet helemaal zuiver loopt, wanneer hak je de knoop door? De vrouw van het rusthuis zegt dat hij echt nog goed genoeg is.

ik heb in ieder geval zojuist de hele vragenlijst van paard in nood beantwoord. Misschien dat ik via die weg geholpen kan worden!

Helemaal goed, ben benieuwd wat er uit komt!

Voor de rest..situatie 's veranderen, ik moet over een aantal jaren ook weg van mijn plek, en heb ook nog div. paarden lopen waar je niets mee kunt.
Natuurlijk probeer je van alles, maar als het echt niet meer kan dan moet je toch een keus maken!

pompidou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:56

Heb respect voor de TS dat ze al 4 jaar voor haar paard betaald waar ze niet meer mee kan rijden.
Ik weet dat ik daar natuurlijk helemaal niks mee te maken heb..., Maar ik vraag me af waarom je die 145 in de maand niet kan betalen als je een 40 urige werkweek maakt..? Zijn er geen andere dingen waar je op kan bezuinigen als je het echt niet over je hart verkrijgt hem weg te brengen? Aan de andere kant is het de vraag wat je prioriteiten zijn, ik kan me voorstellen dat je niet alles in wilt leveren voor een ongeneeslijk ziek dier..

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:10

Hoi Kim

Ik ken jou en ik ken Moskai, ik weet hoe moeilijk je het hebt met hem en hoe zwaar de financiële lasten voor je zijn. Er is nog een andere mogelijkheid voor Moskai hier is de link http://www.stichtingtrueillusion.com/default.php?p=4

Ik heb het even gelezen en het klinkt mij goed in de oren, lees het eens en denk erover na. Ik weet niet of het een goed idee is maar misschien zijn er mensen hier op bokt met ervaring hiermee. Op deze manier kan je Moskai nog een goed alternatief bieden ipv een spuitje, zo blijft er controle op hem en je kan nog contact met hem houden en misschien bijdrage in de kosten voor een veel lager bedrag dan wat je nu voor hem betaald

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:12

heeel veel sterkte!!!!!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:42

Ik begrijp de situatie TS, naar wat ik versta sukkel je zelf met je gezondheid?
Ik vind 145 euro niet zo heel veel geld, maar ik weet niet wat je situatie is en als je alleen valt zoals jij nu, dan kan het inderdaad heel erg moeilijk zijn om de eindjes aan elkaar te knopen, dus ik begrijp je beslissing.
Ik begrijp ook dat mensen zeggen dat je hem niet mag weg doen als weidemaatje, je weet niet waar hij beland. Maar anderzijds kan het best zijn dat ie ergens anders nog 4 mooie jaren heeft en dat ze hem dan laten inslapen als ie echt pijn krijgt.

Ik heb een 5 jarige merrie die in september mank geworden is, het bleek ataxie. Ik betaal nu een stal voor der met weide gang en maatjes en in de zomermaanden kan ze bij mij op de weide komen.
(naja nu blijkt dat het misschien toch geen ataxie is dus misschien kan ik wel nog met der rijden)
Maar ik vind het wel erg hier dat mensen het raar vinden dat je nog geld steekt in een paard waar je niet mee kan rijden! Is een paard dan niets anders dan een beest om een zadel op te gooien? Hebben de mensen dan alleen een band met hun paard als ze ermee kunnen rijden?

Of mijn merrie nu ataxie heeft of niet, ik blijf geld in der steken.. En ik zal der pas laten inslapen als ze pijn krijgt..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:48

fanci_mike schreef:
Je geeft het zelf al aan: een nieuw plekje is erg moeilijk te vinden voor zo'n paardje. Hoe spijtig ook, ik denk dat ik hem dan toch zou laten inslapen. Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe in dit dilemma.

Hier sluit ik me bij aan, ondanks dat je hem vast gaat missen, soms moet je gewoon ook aan jezelf denken :(:)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:50

ProudJustify schreef:
Kijk eens op http://www.stalheijink.nl
Misschien hebben ze nog een plekje vrij voor jouw oudje :)

Wat ik zo weet staan ze op het ogenblik vol met rusthuispaardjes :j
Mijn eigen paard staat er in pension :j
Maar je kan er altijd een belletje aan wagen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:54

Wat een reacties zeg, schrik dr van. :=

Als het paard nog plezier in het leven heeft is het zeker de moeite waard om wat verder te kijken. Hier in de buurt (Zuid-Drenthe) is stalling relatief goedkoop. Het is voor jou een stukje rijden maar dan heb je ook wat. Heb nog wel wat adresjes voor je voor 60 euro all in! :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:58

Hoi Kim.

Je kent mij ook en ik denk dat 4 jaar al lang genoeg is geweest.
Misschien moet je nu inderdaad maar aan jezelf gaan denken.
heel eerlijk gezegd zou ik toch gaan voor het in laten slapen.
Met wat Mos heeft is er nu eenmaal geen kans op verbetering en je maakt mij niet wijs dat die pijnloos door het leven gaat [dan zou hij goed lopen] of je moet hem onder de doop zetten. Vind ik ook geen paardwaardig bestaan.
Zeg ook niet dat je dat morgen moet doen en dat je het moet laten doen en ik vind dat je ook je eigen keus moet maken en niet wat ik of anderen zeggen.
Voor mij zou ik na 4 jaar hem zeker laten inslapen.
Ik weet dat je alles voor hem hebt gedaan de afgelopen jaren en hoe rot ook, aan alles zit een eind.
Je mag best eens aan jezelf gaan denken en het is tenslotte ook jou portemonee.
Ikzelf zou liever een gezonde shet als gezelschapspaard kiezen dan een paard wat ziek is en dus zo ie zo veel geld [gaat] kosten.
Denk dat de meeste mensen die een gezelschapspaard zoeken er ook zo over denken.
Meid maak gewoon je eigen keus en laat ik of anderen geen mening aan je opdringen. Zoveel mensen, zoveel verschillende meningen je ook zult krijgen. Sterkte ermee

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:00

Ik vind sommige reacties belachelijk hard....

Voor sommige mensen (incl mezelf) is €145 heel veel geld, en ik denk dat TS er alles aan doet/wil doen om de juiste beslissing te maken.

Ts. ik kan je niet helpen maar heel veel sterkte met deze situatie

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:06

woow wat een reacties!

Ook ik ken de ts en het paard.
Hoop moraal ridders die zeggen dat je to het einde voor een paard kiest , maar situaties veranderen.
Ook typisch als je bekijkt hoeveel paarden er naar de slager gaan of worden teruggekocht door de verzekering, omdat ze niet meer geschikt zijn voor de sport.
Je komt er alleen voor te staan met een modaal salaris en een paard.
De vaste lasten tegenwoordig zijn niet voor de poes, vind het echt al heel knap dat de ts het al zo'n tijd zichzelf wegcijfert voor het zieke paard.

Een landje in de buuurt klinkt als een goed idee, maar het paard gaat dat niet trekken.
Landjes hier zijn swinters nu eenmaal nat en blub en bijkomen in een droge box lijkt me voor mos niet meer dan paardwaardig.
Idd je kan best kijken, wat er voor mogelijkheden zijn verder, maar hier in de buurt zijn er niet zoveel mogelijkheden.

Ik weet dat er nog ergens een rusthuis zit ( zal je dit nr prive nog eens geven)

ik heb verder even geen tips, ik leef met je mee meis!!
Ik hoop dat jij en mos eruit komen op de een of andere manier!

Xxx

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:08

Eerlijk gezegd zou ik er in zo'n situatie niet lang over nadenken: in laten slapen of de slacht. Paard heeft de laatste 4 jaar, ondanks dat ie ziek was, een lekker leventje gehad dus daar hoef je je in ieder geval niet schuldig over te voelen. Als ie niet zuiver loopt heeft hij pijn, en pijn is not done.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:12

Veel succes met de keuze maken. Ik weet hoe moeilijk is om dat te maken.

Zelf hoe hard het ook zou klinken en uit liefde voor je paard en om hem meer ellende te besparen bij nieuwe eigenaren
(vertrouw nooit iemand op zijn woord, want eenmaal hun eigendom betekend dat ze ermee kunnen doen wat ze willen)
zou ik zelf hem vredig laten inslapen. Je hebt alles gegeven wat je kon, en zo geef je rust en bespaar je ellende.
Je paard zal het je niet kwalijk nemen echt waar niet.

hugz

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:13

Veel succes met de keuze maken. Ik weet hoe moeilijk is om dat te maken.

Zelf hoe hard het ook zou klinken en uit liefde voor je paard en om hem meer ellende te besparen bij nieuwe eigenaren
(vertrouw nooit iemand op zijn woord, want eenmaal hun eigendom betekend dat ze ermee kunnen doen wat ze willen)
zou ik zelf hem vredig laten inslapen. Je hebt alles gegeven wat je kon, en zo geef je rust en bespaar je ellende.
Je paard zal het je niet kwalijk nemen echt waar niet.

hugz

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:06

Nou nou,er zijn ook nog wel mensen die je kunt vertrouwen hoor. Zelf heb ik een afgekeurd paard van iemand overgenomen.Ik kende dit persoon niet,het contact is via via verlopen.Het paard was chronisch kreupel,en de eigenares kon niet meer voor haar zorgen. Dit paard heb ik al 4 jaar,en ik heb haar beloofd dat ik er goed op zou passen,en dit doe ik ook! Ze mag bij mij 100 worden,mits ze pijnvrij is en blij en vrolijk is.Als dit niet het geval is,is er helaas nog maar 1 optie,en dat is inslapen. Ik hoop dat je toch nog een plekje voor je paard kunt vinden,veel sterkte ermee.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:27

Moeilijke keuze, ik zou eerder ook kijken naar een zorgboerderij ofzoiets.
Het lijkt me moeilijk en hartverscheurend...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:21

Lieve Kim en Moskai, wat een prachtige tijd hebben jullie samen mogen beleven! Ik zie jullie nog zo voor me, samen in de polder, onder het zadel, in het tuig. Moskai spelend met zijn vriendjes in de wei. Moskai, de trouwe vriend, metgezel en beschermer van mijn oude Warenko ( die sinds juli in de paardenhemel is). Ik hoor nog Moskai's brullende hinnik, bij de noodgedwongen scheiding van Warenko. Kim, ik weet van al die keren dat je de DA bezocht, dat Mosje weer in de klliniek stond....de onzekerheid, wéér kreupel...je hebt alles voor je paard over, ik ken je niet anders. En nu....het einde van jou mogelijkheden komt heel erg dichtbij. moskai loopt toch weer elke keer kreupel, hij staat nu zo'n 8 maanden in een rusthuis. Daarvoor was er op de pensionstal ( tegen hogere kosten, dames en heren) voor Moskai een plek. Kim, ik ga niet besluiten over jouw Mosje. Ik weet wel, dat er met een paard dat iets mankeert nooit gesleept moet worden. Kim, ik vind het mooi geweest voor Moskai. Wat je ook besluit, doe het weloverwogen, hou het welzijn van Moskai in het oog, hou je eigen mogelijkheden ernaast. Ik zal je steunen. Je weet me te vinden.