Dit topic is inmiddels oud. Ik weet het. Vlak nadat ik hem plaatste ging ik op vakantie, en ik wilde even een keer antwoorden als ik echt de tijd had.
Nu dus.
Allereerst ontzettend bedankt voor alle lieve, leuke, eerlijk en analyserende reacties.
Citaat:
Kijk eens hoe je je voelt als Tiko een tijd door iemand anders verzorgt en bereden wordt en ga er dan ook niet heen. En kijk eens of je hem in dit weekje vakantie niet mist. Ik mis connor op vakantie altijd en denk nogal vaak aan hem. Mis je hem niet dan zegt dit al wat meer over je vragen in je hoofd. Succes.
Als ik op vakantie ben, ja, dan denk ik natuurlijk veel aan hem. Ik zit me te verheugen om hem weer te zien, je gaat je afvragen of je verzorger alles wel goed doet, ondanks dat je haar door en door vertrouwt. Dat soort dingen.
Ik ben ook altijd bang dat, en dit is niet waar en klinkt heel Aso, maar dat niemand goed genoeg voor Tiek kan zorgen. Ik kan gek doen met hem, maar weet hoever ik moet gaan, ik ben altijd bang dat als ik hem verkoop dat diegeen er nooit achterkomt.
Citaat:
Goh, wat apart. Op mij kwam je hier altijd over als iemand die echt helemaal gek op zijn paard is, en dat jullie ook een hele goede band hebben. Maar ook heb ik nu een paar keer gehoord dat je twijfelt, toen dat topic over studeren, of je hem zou verkopen of niet. Best wel moeilijk eigenlijk, in de ene hand het gevoel van liefde, de goede band, enz. in de andere hand het zakelijke gevoel van verkopen enz.
Is het niet zo dat je je verveelt met hem? Het leventje met hem is misschien een sleur geworden, hij is lief, en hij rijdt lekker enzo, maar je vindt het saai geworden? Je zoekt meer een uitdaging? Een nieuw moeilijk paard ofzo? Of denk ik nu helemaal verkeerd?
Tja, zo probeer ik ook over te komen, en zo voel ik het misschien wel. Misschien is jou analyse van het gevoel van liefde en het zakelijke gevoel niet eens zo slecht. Het is wel iets in die geest iig.
Uitdaging, of dat het is, ik weet het niet. Het is gewoon zo raar, dat je eigenlijk niet weet wat je nou zelf vind en denkt. Natuurlijk lijkt me super om op zoek te gaan naar een nieuw paard, die aan al je eisen voldoet. Lekker overal gaan kijken en gaan hobbelen. De spanning van het nieuwe. Maarja, zoals iemand als zijn over "het gras aan de overkant" Ik denk dat zo'n paard ook tegen gaat vallen.
Ik denk dat ik het ook veel leuker zou vinden als ik wedstrijd zou rijden. Ik train nu heel fanatiek, maar waarvoor? Ik red het financieel gezien niet, en heb bovendien geen chauffeur. En aan de ene kant ga ik dus lekker door met trainen, maar ik zou zo graag wedstrijd gaan rijden om het ook te laten zien, als nieuwe motivatie.
Citaat:
ik zou zeggen, ga eens naar een goede psychotherapeut. ik meen het echt! hoe jij met tiko omgaat, je relatie met hem is, wat er in je hoofd omgaat en ons verteld zegt meer over hoe jij in deze wereld staat dan over je twijfel of je hem nu wel of niet moet houden.
Misschien moet ik zoiets een keer proberen, dat ik voormezel iig weet wat ik wil.
Harstikke bedankt voor het meedenken allemaal!