De Grand Prix paarden van 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:19

In plaats van Voice, is Sisther de Jeu ook een kanshebber lijkt me...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:01

Vudress schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt of hij zonder stok net zo loopt? :o

Voice stond echt super aan zijn been en aan de hulpen....hij gebruikt de zweep niets eens ;)
Ik ben er live bij geweest en dan praat je wel anders :j

Voice komt er wel samen met EG, al had ik als jong paard ook mijn bedenkingen,
dat achterbeen bleef toen net iets te ver achter de massa naar mijn zin...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:04

wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic?
moeten we een soort voorspelling gaan maken welke 4 wij mee verwachten naar de Olympische spelen?

ik gok:

Adelinde met Parcival
Anky met Upido
Edward Gal met Sisther de Jeu
Hans Peter Minderhoud met Tango

(dit is naar mijn verwachtingspatroon, ik sluit verder helemaal geen combinaties uit)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:07

Vudress schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt of hij zonder stok net zo loopt? :o

Waarom denk je dat?
Edward liet juist zien hoe ze in 1 keer snel aan je been moeten zijn, hij heeft de zweep niet nodig gehad hoor. Voice reageerde heel snel. Hij moet zeker nog verder door ontwikkelt worden maar ik was aangenaam verrast met de vooruitgang. Zo heeft Voice nog nooit bij Imke gelopen.

adnil35

Re: De Grand Prix paarden van 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:17

Ik was ook zeer onder de indruk van hoe Voice onder Edward liep. Ik vind het ook een werklustig paard, maar dat is het altijd al geweest. Paard heeft ook een hele nette opleiding gehad en daar kan Edward nu fijn op verder borduren.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:42

Ik denk dat Anky tijdens Indoor Brabant start.
Ze heeft in elk geval een aanvraag lopen bij de KNHS om te starten.

Dat zal met Upido worden, omdat ze nog wat kilometers moeten maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:13

listiglistje schreef:

Dat was idd destijds mijn gedachte ook, te weinig achterbeen voor net dat laatste.
Mooi dat Gal het er wel uit weet te krijgen, ik ga zo even het filmpje bekijken van de vorige pagina.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:33

Urielle schreef:
listiglistje schreef:

Dat was idd destijds mijn gedachte ook, te weinig achterbeen voor net dat laatste.
Mooi dat Gal het er wel uit weet te krijgen, ik ga zo even het filmpje bekijken van de vorige pagina.

Samen met de opmerking van de stok.

Denk dat de basis van dit gedrag bij de paarden van HP en Edje daarvoor ligt in hun trainingsaanpak.
Kijk eens naar de jonge paarden. 1 keer wat knijpen met hun benen en die achterbenen schieten er onder.
Dat gebeurt mijns inziens niet door een aai over hun neus. Maar meer een aai met die stok in de training.
Dat verklaart misschien ook dat er jonge paarden zijn die daar op training gestaan hebben. En nu als niet handelbaar bekent staan. Tussen de oren kapot gemaakt noem ik dat. "Buigen of breken".

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:41

Ik denk dat dat een beetje ouwe koeien uit de sloot halen is cjb >;)

tegenwoordig krijgen ze een heel ander soort paarden qua kwaliteit aangeboden
en zijn beide heren ook enorm gegroeid qau ervaring en rijderij!
Tuurlijk hebben lange heren stelten meer impact en kracht als mijn korte worstenpootjes...
maar ook dan kun je ze zo scherp aan het been krijgen! Kijk naar Jeanette Haazen!
Maar neem van mij aan ze hebben ze superscherp aan het been en de hulpen staan!

Ik heb al veel trainingen en clinics van beide heren gezien en bijgewoond en daarin staat het scherp maken ver bovenaan op het lijstje,
echt niet alleen veel zweep en spoor, want dan stompen ze mi gegarandeerd af en is heel het effect van scherp maken aan je been foetsie....

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 15:12

Ik heb het over paarden die op het moment Lichte Tour lopen en veel kwaliteit lijken te hebben voor het zware werk. Ik heb een paard als Salo nog nooit zien piafferen en ben heel benieuwd of hij dat goed kan of juist helemaal niet. Het verschil tussen een goed LT-paard en een goed GP-paard zit hem natuurlijk in die mogelijkheid tot sluiten.

Over Voice: er zijn natuurlijk wel wat paarden die met een stok erbij briljant sluiten. Soms zie je die paarden over het voorterrein gaan en dan denk je dat daar de winnaar loopt, in de ring doen ze het zonder stok niet meer. Heeft niets te maken met scherp zijn, sommige paarden missen die mentaliteit.

Over HP & Edward: discussie over de rijderij lijkt mij niet op zijn plaats. Volgens mij hebben beide heren zich ruimschoots bewezen. Die scherpte heeft niets te maken met sterkte benen, want ik geloof niet dat zij veel kracht in hun benen hebben. Handigheid, consequentie en vooral heel los in balans op je paard kunnen zitten zijn de sleutelwoorden voor scherp maken.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:15

Een paard hebben dat die klik naar voren maakt, dat is een van de belangrijkste zaken.
Ik heb weet van paarden die super aan de hulpen staan die Gal is komen proberen en wat absoluut niet ging, omdat ze zijn manier van rijden mentaal niet konden verwerken.

Dus, als er geen klik is tussen paard en ruiter (of manier van trainen) zal je nooit een paard aan de hulpen krijgen. Sommige paarden zullen ook nooit die klik maken.

Ik denk trouwens wel dat Voice de GP ruimschoots aankan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:34

s0173957 schreef:
Ik denk trouwens wel dat Voice de GP ruimschoots aankan.

Maar GP is nationaal EN internationaal en er zit ook nog een verschil tussen 68% of 88% ;)
Voice wordt nu al veel de nieuwe Totilas genoemd en onder Imke had ik in hem iig geen topper gezien die zich kon meten met de internationale groten a la Salinero, Parzival, etc. Laat staan Totilas II.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:58

Mensen die hier twijfelen aan het achterbeengebruik van Voice.. Ga je eens verdiepen in zijn moederlijn. Deze paarden werden door een bekende fokker weggehaald uit een oude, stinkende boerderij en die paarden waren echt niet in topconditie. Maar waarom dan toch daar een paard kopen? Omdat ze allemaal een kwaliteit hebben waar de hele GP eigenlijk op gebaseerd is. Een super achterbeen en werklust. Gedragenheid krijg je nooit door een achterbeen wat gecreeerd word en werklust kun je al helemaaal niet maken. Daarbij komt ook dat ze allemaal laatbloeiers zijn! Laat uitgegroeid en in het begin is de beweging nog niet bijzonder. So what? Ik heb nog altijd liever een paard dat kwaliteit heeft voor het hogere werk, als een paard dat als 4 jarige de sterren van de hemel loopt in de Pavo cup. En gelukkig denkt Isabel er ook zo over en geeft ze haar paarden de kans om zich te ontwikkelen.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:31

Amen!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:47

De GP paarden voor 2012 en 2013, voor de OS en het EK dus, moet je volgens mij niet in de LT vijver gaan zoeken maar in de GP vijver van nu. Met een score van 68-70% red je het daar dan echt niet mee en ik gok maar zo dat een hoop LT combinaties van nu over 2 jaar blij zullen zijn met die 68-70% in de GP... ;) Daarnaast moeten ze zich internationaal ook nog eens staande kunnen houden en met de druk om kunnen gaan die een dergelijk evenement met zich meebrengt.

Adelinde heeft Parzival dan nog wel als het goed is, Hans Peter heeft aan Tango een goede, Edward krijgt Voice binnen nu en een jaar ook een heel eind die kant uit klaar en Anky zou Anky niet zijn als ze niet alles op alles zou zetten om Upido klaar te krijgen voor Londen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 15:33

Mosh schreef:
Mensen die hier twijfelen aan het achterbeengebruik van Voice.. Ga je eens verdiepen in zijn moederlijn. Deze paarden werden door een bekende fokker weggehaald uit een oude, stinkende boerderij en die paarden waren echt niet in topconditie. Maar waarom dan toch daar een paard kopen? Omdat ze allemaal een kwaliteit hebben waar de hele GP eigenlijk op gebaseerd is. Een super achterbeen en werklust. Gedragenheid krijg je nooit door een achterbeen wat gecreeerd word en werklust kun je al helemaaal niet maken. Daarbij komt ook dat ze allemaal laatbloeiers zijn! Laat uitgegroeid en in het begin is de beweging nog niet bijzonder. So what? Ik heb nog altijd liever een paard dat kwaliteit heeft voor het hogere werk, als een paard dat als 4 jarige de sterren van de hemel loopt in de Pavo cup. En gelukkig denkt Isabel er ook zo over en geeft ze haar paarden de kans om zich te ontwikkelen.

Dat laatste ben ik met je eens.

Wat is er verder nog aan Grand Prix paarden gekomen uit de stam van Barbria? OO Seven loopt geen GP en de keren dat ik hem heb zien lopen leek het mij geen typisch Grand Prix paard. :=

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:04

Kadans :) De rest (en dat is niet zo veel) is voor de fokkerij ingezet of te jong. Ambria is wel voor de helft in eigendom van Edward, en dat zal denk ik niet voor de handel zijn.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:08

Mosh schreef:
Kadans :) De rest (en dat is niet zo veel) is voor de fokkerij ingezet of te jong. Ambria is wel voor de helft in eigendom van Edward, en dat zal denk ik niet voor de handel zijn.

En Celiton (Z Afrikaner x Vobria).

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:45

Ik dicht Uzzo ook zeker kansen toe :) Ook Vontango wellicht.
Daarnaast ben ik al te benieuwd wat Ubique gaat doen in de GP.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:29

Vudress schreef:
Wat is er verder nog aan Grand Prix paarden gekomen uit de stam van Barbria? OO Seven loopt geen GP en de keren dat ik hem heb zien lopen leek het mij geen typisch Grand Prix paard. :=

OO Seven heeft blessure op blessure gestapeld en is daarom nooit meer GP gestart. Overigens heeft Imke bij OO Seven (ook?) getwijfeld of die het laatste had om een internationale topper te worden. Wel nationaal GP, wel internationaal GP in de middenmoot maar of hij vooraan kon staan betwijfelde ze. Zei ze in elk geval. Het is trouwens wel een heel goed vaderdier, er lopen er diversen nu zeer succesvol LT. Kwestie van afwachten voor de nakomelingen de vader overtreffen.
Als OO Seven zelf nog in de GP moet, mag Joyce wel opschieten ermee, de hengst is inmiddels alweer 15.

Overigens vond ik persoonlijk Voice het betere sportpaard en OO Seven het betere vaderdier, dus wie weet verbetert Voice idd onder Edward Gal dermate dat hij wel een nieuwe topper wordt.
Toch verwacht ik dat er een ander paard uit de bus gaat komen. Uit de Bria-lijn ben ik wel erg benieuwd om Ambria irl te zien, maar dat is nog niks voor de OS natuurlijk.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 23:29

Sjoert schreef:
Ik dicht Uzzo ook zeker kansen toe :) Ook Vontango wellicht.
Daarnaast ben ik al te benieuwd wat Ubique gaat doen in de GP.

Dat zijn al drie realistische namen. :j

Ik ben ook erg benieuwd hoe Spargo zich verder ontwikkelt in de Grand Prix.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:57

Spargo is een heel erg gaaf paard! Ik hoop dat ze nog lang niet aan hun max zitten. Fijne ruiter.

//edit.

Proud zou overigens ook wel eens de GP in kunnen. jammie!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:04

Urielle, volgens mij ben je wat voorbarig met je conclusies. De oudsten van Voice zijn pas 4 dus er kan nog helemaal niet gezegd worden welke een beter vaderdier is. Daar kom je pas achter als ze in de sport lopen, dat is het einddoel en niet de keuringen, dat is slechts een voorspelling.

Uzzo ben ik ook benieuwd naar! Aansprekend paard.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:53

F-AM --> PP

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:56

Uzzo heeft Inter 2 zeer goed gelopen gisteren.
Binnenkort GP debuut.

Spargo had gisteren 71% in de GP. PR. Top dus