hebben jullie dat ook?..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:56

hoi Mobick, lianne en love bonny...ik denk idd aan een tijdje vakantie voor allebij....vindt het alleen zo zonde he want zo'n beessie kost gewoon erg veel geld, en dan ga ik er zo mee om...kijk als ie bij je achter huis staat, is het gewoon anders, kan je hem veel zien, knuffelen op zn tijd en wat losgooien...
Zo ken ik iemand die rijdt pertinent niet in de winter, de maanden december t/m maart rijdt ze gewoon totaal niet. Ik heb gelukkig een verzorger en er komt er in januari nog een bij......
Want helemaal stil staan , kunnen ze zo van achteruit gaan he....

Ik zit ook te denken aan lesnemen, mss dat ik dan meer motivatie kan krijgen, maar zelfs...dat vindt ik zwaar........

Sorrie!

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:52

ik heb dat ook, daarom heb ik me pony verkocht, die heeft het nu heel erg goed in noorwegen, en wordt helemaal vertroeteld en ze zijn er heel blij mee.
ik heb nog 2 paarden op stal, die ene is nog maar 2, en de ander is drachtig, me moeder gata er meestal heen om te voeren en uit te mesten, maar ik ga ook wel eens mee, want ik vind het ook nog wel weer leuk. maar ik wil graag een pony om alleen maar me ebuiten te rijden of voor de kar, want wedstrijdpony's vragen teveel aandacht in de training.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:53

hey chiqa,ik vindt dat je het eerst zo al goed geregeld hebt,en nu ook wat meer tijd voor jezelf neemt,het is inderdaad lastiger als je paard niet bij huis staat,maar ik vindt absoluut niet dat jij er "verkeerd" ofzo mee omgaat...integendeel: jij zoekt naar een goede oplossing!,je paard wordt hardstikke goed verzorgt,aandacht van 2 personen wat wil hij nog meer Tong uitsteken,er zijn zelfs mensen die er geeneens moeite voor doen om een oplossing te zoeken...,En je kunt altijd eerst een paar proeflessen nemen,meestal krijg je dan wel motivatie,om een doel te bereiken...geniet tot die tijd maar lekker van jullie "vakantie" Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:29

Lianne007 schreef:
jij zoekt naar een goede oplossing!,je paard wordt hardstikke goed verzorgt,aandacht van 2 personen wat wil hij nog meer :

dankje Lianne, wat aardig van je....jullie allemaal trouwens. Weet je vandaag wilde ik eigenlijk niet rijden maar ben toch gegaan, en het voelde zo relaxed! Ik kan het nu los laten, want ik dacht echt dat ik slecht bezig was!

En over les nemen, ik ga de knoop doorhakken, want ik sta op dat punt ook stil en het is geen lol aan als je paard ook nog eens niet helemaal loopt zoals het hoort...

Ik wil jullie echt bedanken, ik heb er echt wat aan gehad, en ik hoop dat de anderen, bij wie het ook even zwaar is, ook snel beter gaat of een oplossing voor komt, want een paard op de marktplaats zetten doe je niet voor de lol...

Ik zie het als een ongeslaagde missie........en het kàn heel mooi zijn, je heb alleen de tijd en het geduld ervoor nodig...en natuurlijk de nodige zin.... Knipoog tuurlijk ben ik er nog lang niet.............................maar het voelt stukken beter!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:51

keb t de laatste tijd ook heel erg.. ik verzorg samen met lovebonney de paarden heb helemala geen zinmeer en in de winter word t allemaal veels te druk.. ik weet t niet meer hoor... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:43

bonney4evver schreef:
keb t de laatste tijd ook heel erg.. ik verzorg samen met lovebonney de paarden heb helemala geen zinmeer en in de winter word t allemaal veels te druk.. ik weet t niet meer hoor... Scheve mond

heuy als we nu eens afspreken dat ik mn paard bij jullie stal, als dat zou kunnen, dan werd het volgens mij juist erg gezellig, kunnen we elkaar oppeppen!

Ideetje? Ik zoek nl nog wel een goede stalling inde buurt...............

pollyfunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:50

hi!
wat jammer dat je je zo voelt!
Ik zou het eerst nog even proberen met een bijrijdster zodat je niet iedere dag hoeft en zo dus ook even kunt relaxen als je zelf relaxed en uitgerut bent krijg je misschien wel wer zin in je paard anders heb je er spijt van als je hem erkocht hebt en terug kopen kan niet maar je kunt hem later alsnog verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:58

ik heb al een bijrijder gelukkig! Haha! Haha!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:20

Ik krijg nou weer een eigen paardje..ik zie alleen er tegenop om te beginnen op een nieuwe stal waar ik nog niet zoveel mensen ken...
En ik moet ee stuk langer fietsen..ook een groot stuk door het donker en daar zie ik wel een beetje tegenop..maar dat gaat vast helemaal goed komen...gewoon m'n discman mee op de fiets en dan ben ik er zo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:39

hoi Jordy, kom ik je weer tegen Knipoog

veel succes op jenieuwe stal en je zult wel snel weer vrienden daar maken! Ach gut

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:47

Ik dacht direct al, misschien is een instructeur die je kan motiveren in het rijden (een deel van) de oplossing? Dan ga je misschien wel weer met veel meer plezier rijden, en dan kost het opeens ook allemaal veel minder moeite.
Volgens mij heeft iedereen weleens een dipje, ik heb ook weleens een tijdje dat ik denk 'ik ga maar Shetlanders fokken' (deze opmerking is uiteraard niet bedoeld om Shetlanderfokkers te beledigen), maar ik kom er ook altijd weer uit. Zonder paarden kan ik ook niet.
En je paard bij huis heeft ook nadelen. Ondanks dat ik dan geen zin heb moet ik toch voeren, binnen/buiten zetten, uitmesten. Kost minstens zoveel tijd als rijden. aan de andere kant heb je wel meer 'contact' met je paard als je hem thuis hebt.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:49

Hoi Rieja...ja ik denk na over les, lijkt me idd een motivatie...ik sta op dressuur gebied ook stil,en in de winter ben je toch meer in de avonden op de bak aangewezen...kan ook longeren natuurlijk, maar is minder leuk..

Ja paarden aan huis, hoor ik ook eens de andere kant van de medaille! En in de winters heb je er meer werk aan dan in de zomers he.........

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:09

Fijn dat het al stukken beter voelt! ga zo door he....lukt je wel Knipoog

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:15

Ik ken dat, ik had ook een baan van (meer dan) 40 uur, daarnaast 3 paarden en een HBO opleiding. Als je uitrekende wat het aan tijd kostte, paste het niet eens allemaal in een dag, als je tenminste 8 uur slaap wil halen. Dit was gewoon niet vol te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:06

en dat allemaal om de liefde van het paard, je kan het ookniet even in een hoek zetten net als een fitnesstoestel he Jura?
Knap van je een paard en een HBO opleiding....ga je het wel blijven doen allemaal?

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:17

Zelf werk ik min. 50 tot 52 uur in de week en heb 2 paarden. Ik moet toegeven dat je slaap er iets onder te lijden heeft Schijnheilig Ik haal de 8 uur slaap zowiezo nooit op een dag, hooguit 5

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:48

Heb ook precies het zelfde gehad als jij hoor!
Drukke baan, huishouden, vriend, vrienden, paard......wist allemaal niet meer waar ik de tijd en zin vandaan moest halen.
Gelukkig ben ik wel weer over het dipje heen; ga 1 middag per week vrij nemen en mijn bijrijdster rijd een dagje extra.

Dus nu ben ik wel weer uit mijn dipje en ben ik blij dat ik hem nog heb.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:18

Ik kan het me hele goed voorstellen dat je er even genoeg van hebt. Zeker als je zelf even geen vooruitgnag ziet. Ik denk ook dat heel veel mensen dat hebben. Denk ook dat het goed is om er even bij stil te staan dat het leven niet alleen uit paardrijden en paarden bestaat. Ik heb ook een eigen paard. Afgelopen (school)jaar heb ik stage moeten lopen hierdoor heb ik minder kunnen rijden en ik was ook een beetje ingekakt. Nu ik klaar ben met stage merk ik dat ik het rijden heel erg gemist heb. Misschien is het goed om wat meer afstand te nemen. Je heb al een bijrijdster en dat scheelt... Ik kan niet voor jou zeggen of je je paard moetn houden of verkopen. Ik weet wel dat bijna iedereen wel een keer een periode heeft dat hij of zij het niet meer ziet zitten, er geen zin meer in heeft en geen vooruitgang ziet. Ik geloof ook dat je deze moment nodig hebt om eens te kijken waar je stat, maar vooral ook om er later misschien wel weer vele meer van te genieten. Je zei zelf dat een eigen paard hebben altijd je droom was (van mij ook!) geloof daar dan in neem wat afstand of bekijke nieuwe mogelijk heden, als het over een poosje echt niet is veranderd kun je altijd nog kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:57

hoi Essie, je ziet het goed, we hebben allemaal wel eens zo'n periode, en vooral als je het wat drukkig hebt...maar ik ben blij t elezen dat ik niet de enige was, ik dacht het namelijk van w`wl en voelde me enorm schuldig ik heb er ook veel aan wat hier staat, ik kan het wat loslaten en ik blijf het rijden natuurlijk te gek vinden, het paardebloed heb je of je hebt t niet, alleen nu even wat minder.....maar ik denk dat als er meer regelmaat komt, dat alles wel goed komt..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:06

Je kan natuurlijk ook een bijrijder zoeken

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:19

Heeft ze toch al Sting....is al meerdere keren gemeld! Lachen