Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
svdijk86 schreef:Hmm.. wat betreft klassering blijft het toch lastig.. veel paarden worden op eigen terrein
gestart... en als de vorige eigenaar Z+ winst is geweest mag ze met het volgende paard L1
starten en als ze 2x Z is geweest zelfs M of Z naar mijn weten? Haalt het een winstpunt denkt
de volgende koper oooh.. die heeft de B en L al helemaal doorgelopen.. dus dat is niet helemaal
waar..
svdijk86 schreef:Anneliesdj om het weekend wordt hier B tm Z gestart.
Als het een talentje is moeten 3 winstpunten (over twee
Proeven) makkelijk haalbaar zijn. 6 winst per maand is
al snel bij voldoende winst over naar de volgende cat.
Ik heb altijd een voorkeur voor 6+ mijn paard
heeft totaal geen wedstrijdervaring, is slecht
verkeersmak en er sensibel.. ik vind het een
uitdaging..
(Maar ik begrijp wel wat je bedoeld hoor)

Evony schreef:voor een eerste paard zal ik het zeker niet aanraden, ook mede doordat je dochter van 8 er op wil gaan rijden.
Je weet gewoon nog niet wat je aan zo'n jong paard hebt, pubertijd kan ook later komen.
yvonne1408 schreef:Ik vind het allemaal kort door de bocht![]()
Ik zou zeggen ga op het paardje af, zelf het ik sinds aug. een 3 jarige gekocht ook mijn eerste eigen.
En ja ik had ook twijfels maar het karakter sprak mij aan, en tot nu toe heb ik een super paardje. Hij is zo cool in zijn
hoofd en ik kan zelfs mijn zoontje van 5 erop zetten ook in het bos zonder zadel. Hij schrikt van niks.
Tuurlijk heeft hij zijn jollige momenten, maar welk paard niet, ook een ouder paard kan hier last van hebben.
Zolang ze maar niet gemeen zijn denk ik dan maar![]()
Ga op je gevoel af vaak is dit juist
.
. Knoesje schreef:Goede verstandige raad, hoor, van jullie.
Wat ik nog niet had gezegd, maar wel van belang denk ik, dat ik wel ervaring heb met groene paarden.
Ik lease een Haflinger, nu 11 jaar en begon met hem toen ie net 5 was.
En net ingereden. De eerste tijd heb ik alle hoeken van de bak van dichtbij gezien en nu is ie een vreselijk braaf paard. Het leuke van een jong paard vind ik ook wel weer dat je de vooruitgang ziet, is mijn ervaring.
Je leert als het ware samen.