Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fien__ schreef:Ik ben ook te lang voor mijn pony,toch ga ik soms nog een keertje met haar wandelen.
Ze ondervindt hier helemaal geen problemen van,en het is zeker niet het geval dat ik elke week met haar erop uit trek,
Dus ik vind dat je zelf moet nadenken of het haalbaar is ipv meteen te zeggen 'beide slecht!'
Maar terug ontopic ;
liever te lang dan te zwaar,
want te zwaar op een kleine pony vind ik er echt nog erger uitzien dan te lang .
Dan zie ik toch liever een te lang iemand op een pony!!!
Tammy_ schreef:ik zie liever iemand die wat te lang is, maar niet teveel weegt, dan iemand die overduidelijk te zwaar is voor zijn/haar pony. Hier op stal is er ook een meisje die écht overduidelijk te zwaar is voor haar pony (D pony maat), ik denk dat ze zeker over de 100+ kilo gaat. Kan natuurlijk zijn door een metabolisme ziekte of iets anders, maar dan nog vind ik het niet eerlijk tegenover de pony.
Hoewel ik ook altijd even boos kan kijken als ik een meisje van mijn lengte, dus 1.70, op een shet van een meter zie rijden, en dan ook echt rijden en niet even op z'n rug naar de wei wandelen
Chasey schreef:Ik kwam dit toevallig tegen op youtube en moest meteen aan dit topic denken.
Heb er geen woorden voor...Dan zie ik toch liever een te lang iemand op een pony!!!
http://www.youtube.com/watch?v=YAbtfifh ... re=related

fl0wer schreef:Ik zeg altijd maar zo, je koopt toch ook geen te grote of te kleine schoenen, dat zit niet lekker en kan zelfs pijnlijk zijn
Als je niet op het paard past en hem daarmee in de weg zit, of het nu je lengte of je gewicht is maakt niet uit, als je hem in de weg zit beter een passend paard/pony zoeken of iets anders doen dan rijden.
Mennen o.i.d. kan ook erg leuk zijn.
Een te zwaar iemand lijkt me overigens meer een probleem dan een te lang iemand, Als een te lang iemand gewoon netjes stil zit, dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Maar met gewicht wordt dat wat lastiger. Ook al rijd je nog zo netjes en ook al zit je nog zo stil je gewicht kan nergens heen.
ponieszlover schreef:Chasey schreef:Ik kwam dit toevallig tegen op youtube en moest meteen aan dit topic denken.
Heb er geen woorden voor...Dan zie ik toch liever een te lang iemand op een pony!!!
http://www.youtube.com/watch?v=YAbtfifh ... re=related
Dan mag je van mij zelf 20 cm te lang zijn, alles beter dan zo erg te zwaar zijn.
Wat zielig zeg! Arme pony
. Ze vindt het wel heerlijk om af en toe een buitenritje te maken, geniet ze echt van, hoewel ik voor het mooie een beetje te groot ben (gewicht hou ik wel hiervoor op peil, als er een paar kg's bijkomen gaan die er ook weer af anders ga ik er niet op). Heel af en toe mag ze een paar meter galoperen en dan wil ze ook veel meer en sneller, maar moet ik toch een beetje tegenhouden
, wil ze niet dat teveel belast wordt dan.Wel heb ik een goed passend zadel en wordt ze netjes over de rug getraind. Maar heb haar dus niet als rijpony voor mij.
). emr schreef:Ach tja ik ben 1,90 en 63 kilo, wanneer ben je nou echt té lang voor een paard? het kan er misschien niet meer mooi uit zien maar je merkt wel wanneer je hem hindert. Ik heb liever een lang iemand op een kleine pony/paard dan een zwaar iemand op een pony/paard die het eigenlijk niet aankan.