liever te lang of te zwaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jatoby

Re: liever te lang of te zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:25

Allebei niet fijn denk ik zo xD
Toch liever een beeld van iemand die te lang is op een iets te klein paard.

(Ben zelf vrij lang, dus vandaar xD)

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:43

Ik ben ook te lang voor mijn pony,toch ga ik soms nog een keertje met haar wandelen.
Ze ondervindt hier helemaal geen problemen van,en het is zeker niet het geval dat ik elke week met haar erop uit trek,
Dus ik vind dat je zelf moet nadenken of het haalbaar is ipv meteen te zeggen 'beide slecht!'

Maar terug ontopic ;
liever te lang dan te zwaar,
want te zwaar op een kleine pony vind ik er echt nog erger uitzien dan te lang .

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:29

Fien__ schreef:
Ik ben ook te lang voor mijn pony,toch ga ik soms nog een keertje met haar wandelen.
Ze ondervindt hier helemaal geen problemen van,en het is zeker niet het geval dat ik elke week met haar erop uit trek,
Dus ik vind dat je zelf moet nadenken of het haalbaar is ipv meteen te zeggen 'beide slecht!'

Maar terug ontopic ;
liever te lang dan te zwaar,
want te zwaar op een kleine pony vind ik er echt nog erger uitzien dan te lang .

Maar weet jij dan wat het met de pony doet als je erop gaat zitten? Ik bedoel dat je er niet in kunt kijken!
Natuurlijk heb je dat probleem ook bij een passende ruiter hoor, maar imo zijn de risico's toch kleiner (zie overgens mijn vorige post voor uitleg)
Het gaat dus om té lang en niet om een grensgeval! ;)

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:32

Ik ben 1.72m en heb een pony van 1.43m, sommige zeggen dat ik te groot ben maar ik weeg 50kilo dus ik denk niet dat hij er last van heeft.
Liever iemand te lang dan te zwaar dus! :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:11

Geen van beide té is gewoon té en stoppen dus. Zo simpel zie ik het.
Maarja je kunt er natuurlijk altijd een mooi verhaaltje om heen banketstaaf. Zodat het minder erg lijkt. Maar ik vind als je begaan bent met je paard en het beste wilt ga je niet op een paard zitten waar je te lang voor bent of te zwaar. Het zegt toch al genoeg dat beide niet goed is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:15

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:36

ik zie liever iemand die wat te lang is, maar niet teveel weegt, dan iemand die overduidelijk te zwaar is voor zijn/haar pony. Hier op stal is er ook een meisje die écht overduidelijk te zwaar is voor haar pony (D pony maat), ik denk dat ze zeker over de 100+ kilo gaat. Kan natuurlijk zijn door een metabolisme ziekte of iets anders, maar dan nog vind ik het niet eerlijk tegenover de pony.
Hoewel ik ook altijd even boos kan kijken als ik een meisje van mijn lengte, dus 1.70, op een shet van een meter zie rijden, en dan ook echt rijden en niet even op z'n rug naar de wei wandelen :n

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:28

beiden niet!het is kiezen uit 2 dingen die niet goed zijn

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:36

Tammy_ schreef:
ik zie liever iemand die wat te lang is, maar niet teveel weegt, dan iemand die overduidelijk te zwaar is voor zijn/haar pony. Hier op stal is er ook een meisje die écht overduidelijk te zwaar is voor haar pony (D pony maat), ik denk dat ze zeker over de 100+ kilo gaat. Kan natuurlijk zijn door een metabolisme ziekte of iets anders, maar dan nog vind ik het niet eerlijk tegenover de pony.
Hoewel ik ook altijd even boos kan kijken als ik een meisje van mijn lengte, dus 1.70, op een shet van een meter zie rijden, en dan ook echt rijden en niet even op z'n rug naar de wei wandelen :n

De vergelijking die je maakt vindt ik niet kloppen.
Je kunt niet vergelijken wat niet op elkaar trekt. Iemand die overduidelijk te zwaar is moet je dan vergelijken met iemand die overduidelijk te lang is.
Als je gaat vergelijken moet je dat goed doen toch?
Vindt het altijd zo'n zever. Liever iemand die iets te lang is dan iemand die veel te zwaar is. Dat is toch helemaal niet te vergelijken!

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:05

Ik vind een te lange ruiter die nog wel gewoon netjes z'n evenwicht houd toch echt veel fijner om te zien, dan iemand die bijna door z'n pony heen zakt omdat ie zo zwaar is. :j

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:49

Liever geen van beide maar als ik dan moet kiezen heb ik liever te lang dan te zwaar denk ik.

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:30

Chasey schreef:
Ik kwam dit toevallig tegen op youtube en moest meteen aan dit topic denken.
Heb er geen woorden voor... ;( Dan zie ik toch liever een te lang iemand op een pony!!!
http://www.youtube.com/watch?v=YAbtfifh ... re=related

Dan mag je van mij zelf 20 cm te lang zijn, alles beter dan zo erg te zwaar zijn.
Wat zielig zeg! Arme pony :(:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:36

Mijn maakt het niet zo veel uit.

Denk ook niet dat je snel iemand tegen komt die te zwaar is voor een pony...

Toch is mijn voorkeur dan liever een zwaarder iemand op een pony, dan een te lang iemand die met het paard mee kan lopen...

Ik ben ze iig nog niet tegen gekomen

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:39

Als ik echt moest kiezen, een te lange ruiter dan een te zware ruiter.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:43

Kelly_Taco schreef:
Waarom kiezen uit 2 kwaden?
Als je er niet op past ga je er gewoon niet opzitten.. punt.

Ben het helemaal met je eens.
Er zijn zat andere leuke dingen die je dan met je pony/paard kan doen.

Mennen, langelijnen ect.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:47

Ik zeg altijd maar zo, je koopt toch ook geen te grote of te kleine schoenen, dat zit niet lekker en kan zelfs pijnlijk zijn ;)
Als je niet op het paard past en hem daarmee in de weg zit, of het nu je lengte of je gewicht is maakt niet uit, als je hem in de weg zit beter een passend paard/pony zoeken of iets anders doen dan rijden.
Mennen o.i.d. kan ook erg leuk zijn.
Een te zwaar iemand lijkt me overigens meer een probleem dan een te lang iemand, Als een te lang iemand gewoon netjes stil zit, dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Maar met gewicht wordt dat wat lastiger. Ook al rijd je nog zo netjes en ook al zit je nog zo stil je gewicht kan nergens heen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:48

Liever te zwaar, daar kan ik tenminste iets aan veranderen.

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:49

fl0wer schreef:
Ik zeg altijd maar zo, je koopt toch ook geen te grote of te kleine schoenen, dat zit niet lekker en kan zelfs pijnlijk zijn ;)
Als je niet op het paard past en hem daarmee in de weg zit, of het nu je lengte of je gewicht is maakt niet uit, als je hem in de weg zit beter een passend paard/pony zoeken of iets anders doen dan rijden.
Mennen o.i.d. kan ook erg leuk zijn.
Een te zwaar iemand lijkt me overigens meer een probleem dan een te lang iemand, Als een te lang iemand gewoon netjes stil zit, dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Maar met gewicht wordt dat wat lastiger. Ook al rijd je nog zo netjes en ook al zit je nog zo stil je gewicht kan nergens heen.

mee eens! :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:56

ponieszlover schreef:
Chasey schreef:
Ik kwam dit toevallig tegen op youtube en moest meteen aan dit topic denken.
Heb er geen woorden voor... ;( Dan zie ik toch liever een te lang iemand op een pony!!!
http://www.youtube.com/watch?v=YAbtfifh ... re=related

Dan mag je van mij zelf 20 cm te lang zijn, alles beter dan zo erg te zwaar zijn.
Wat zielig zeg! Arme pony :(:)

Ja erg he! Ze is niet alleen te zwaar maar ook nog eens te groot/lang!!

Ik vind ook dat je een paard moet zoeken dat bij je past.
En als je door gewicht of lengte niet een passend paardje kunt vinden, dan kun je in ieder geval nog heel veel andere leuke dingen met een paard doen! Wandelen, mennen, grondwerk... :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:51

Voor het mooi eigelijk geen van beide,voor het praktische ook eigelijk geen van beide. Ik rij zelf nog wel eens op mn welsh merrie, niet intensief (vnl kwartiertje stappen en paar rondjes draf), meer wil ik eigelijk niet vragen omdat ik merk dat het dan een beetje gaat tegenwerken, hoewel ze nooit tegenwerkt en het is wel het type wat duidelijk laat merken wanneer ze iets niet fijn vind :). Ze vindt het wel heerlijk om af en toe een buitenritje te maken, geniet ze echt van, hoewel ik voor het mooie een beetje te groot ben (gewicht hou ik wel hiervoor op peil, als er een paar kg's bijkomen gaan die er ook weer af anders ga ik er niet op). Heel af en toe mag ze een paar meter galoperen en dan wil ze ook veel meer en sneller, maar moet ik toch een beetje tegenhouden :), wil ze niet dat teveel belast wordt dan.Wel heb ik een goed passend zadel en wordt ze netjes over de rug getraind. Maar heb haar dus niet als rijpony voor mij.
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... G_9898.jpg (leuke is wel tov de tinker ernaast kom ik eigelijk niet veel meer met mn voeten onder haar buik uit ;)).
http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... G_9894.jpg

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:59

Liever te lang dan te zwaar.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:09

Ach tja ik ben 1,90 en 63 kilo, wanneer ben je nou echt té lang voor een paard? het kan er misschien niet meer mooi uit zien maar je merkt wel wanneer je hem hindert. Ik heb liever een lang iemand op een kleine pony/paard dan een zwaar iemand op een pony/paard die het eigenlijk niet aankan.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:54

ik ben liever iets te zwaar. Te lange mensen kunnen ook in de weg zitten

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:08

roosjuh17 schreef:
ik ben liever iets te zwaar. Te lange mensen kunnen ook in de weg zitten

dus jij wil het je pony liever aandoen met iemand rond te lopen die die eigenlijk niet kan houden, kan je mening zijn hoor, respecteer ik ook.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:18

emr schreef:
Ach tja ik ben 1,90 en 63 kilo, wanneer ben je nou echt té lang voor een paard? het kan er misschien niet meer mooi uit zien maar je merkt wel wanneer je hem hindert. Ik heb liever een lang iemand op een kleine pony/paard dan een zwaar iemand op een pony/paard die het eigenlijk niet aankan.

Als je té lang bent, hinder je de pony/het paard ook anders valt het onder lang voor een paard.
Ik ben trouwens van mening dat je snel te lang kan zijn, dat veel mensen het ook niet voelen wanneer ze een andere houding gaan aannemen om dat te comperseren.