Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Vickz schreef:Tot op hoeveel maanden (of weken) zijn jullie blijven rijden en wat deden jullie dan (wandelen, dressuur, springen,...?)
En net na de bevalling hoe verloopt het dan? Want ik denk niet dat je dan direct terug op je paard kan springen en wegrijden.
En hoe combineerden jullie dan het paardrijden en een kleine baby? Ging je minder rijde? Nam je baby gewoon gezellig mee naar stal? Of moest je iedere keer een oppas regelen?
Uiteindelijk gestopt met rijden, omdat ik er geen puf meer voor had.
En al die tijd met het paardrijden was er niks gebeurd.
cruesli schreef:Ik ben nu ruim 22 weken en rijd ook nog. Wil morgen eigenlijk wel weer een bosritje gaan maken, kijken of ik galop nog aankan. Heb wel vrij veel last van mn rug en bekken, maar dat vermindert juist na even rijden! Ik heb een hartstikke braaf paard en indd vallen kan je overal wel vanaf. Op en afstijgen gaat al wat lastiger, ik heb een behoorlijke buik al, maar ik kan er nog zooo van genieten. Alleen passende rijkleding vind ik ook een crime, ik pas bijna nergens meer in
kreeg nogal last van herrie in m'n buik. Ik reed een paard van een pensionklant 3 x per week, maar ik deed geen buitenritten meer.. alleen in de binnenbak, lekker truttig haha.
Moest nog wel eens 2 uur achter elkaar in de bak staan en dat trok ik dan niet meer hoor.. dan kreeg ik echt last van mn rug en had ik zò'n behoefte om even te zitten, maar daar werd door mijn werk ook niet moeilijk over gedaan.
zodat ik iets meer ruimte had en dan pastte hij nog gelukkig.
, de andere is thuis met 37 weken gemaakt)
maar we hebben lekker veel gestapt, draven had ik nog wel wat last meen ik me te herinneren...
Maar ik word al gek als ik nu 3dagen niet kan rijden, dus het zal wel erg kriebelen... Maar ik zal al blij zijn als ik gewoon met mijn paarden bezig kan blijven (poetsen, longeren,...) Mijn vriend rijd zelf ook, dus hij kan mijn taken overnemen als het echt niet meer lukt, we hebben nu als afgesproken dat hij mij niet mag verbieden van te rijden & dat begrijpt hij ook wel. Ik denk dat ik inderdaad wel zelf zal aanvoelen wanneer ik moet stoppen. Maar ik ben een doorzetter, ik mag nog zo ziek zijn als ik op de rug van mijn paarden zit voel ik mij altijd direct stukken beter, ik krijg er energie van
We zien wel!
. Een andere kennis had heel veel moeite met zwanger worden en haar werd afgeraden te rijden (ook IVF etc.), maar uiteindelijk maakte dat niks uit en is ze op de natuurlijke manier zwanger geworden en heeft ze gewoon nog even doorgereden.