Te groot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:33

ninajojo schreef:
Jemig hoe mager ben jij!!?? :+
Maar je bent wel te groot geweest denk ik ja.. Ik zou persoonlijk nee zeggen als ik zo'n voorstel kreeg.

Valt wel mee hoor, zo mager is dat niet ;)

Tsja, qua gewicht kan het wel, maar qua lengte ben je toch echt te lang!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 21:02

xSaarSaar schreef:
ninajojo schreef:
Jemig hoe mager ben jij!!?? :+
Maar je bent wel te groot geweest denk ik ja.. Ik zou persoonlijk nee zeggen als ik zo'n voorstel kreeg.

Valt wel mee hoor, zo mager is dat niet ;)

Tsja, qua gewicht kan het wel, maar qua lengte ben je toch echt te lang!

ik vraag me af wat ik morgen te horen krijg heb morgen schoolarts is kijken ofik volgens die ook te licht ben voor mijn leeftijd :)

xSaarSaar

Re: Te groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:08

Ja maar te licht vind ik weer wat anders dan mager. :)
Ik ben ook 1.70 en weeg 45 kilo, maar ik ben niet mager

Barbaraaa_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:15

Als het alleen deze keer was, vooruit. Maar zeker niet vaker! Ik heb zelf 1 keer gehad dat ik op een pony moest waar van de beugels op het langste gaatje nog te kort waren, pony was voor mij ook behoorlijk aan de kleine kant. Toen heb ik maar geruild met iemand anders, want het zat echt niet lekker.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:59

Barbaraaa_B schreef:
Als het alleen deze keer was, vooruit. Maar zeker niet vaker! Ik heb zelf 1 keer gehad dat ik op een pony moest waar van de beugels op het langste gaatje nog te kort waren, pony was voor mij ook behoorlijk aan de kleine kant. Toen heb ik maar geruild met iemand anders, want het zat echt niet lekker.

ik rij de pony's omdat ze niks of weinig kennen. dus voor mij is ruilen geen optie

Barbaraaa_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:48

KLfan schreef:
Barbaraaa_B schreef:

ik rij de pony's omdat ze niks of weinig kennen. dus voor mij is ruilen geen optie

Ik zeg ook niet dat jij dan maar moet ruilen, ik geef alleen aan wat ik zelf gedaan had in die situatie. Het ging hier ook om een groepsles op de manege, dus volgens mij wel iets andere situatie.

kiwiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:27

Ik vind altijd dat het meer aan het gewicht ligt of je er wel/niet op mag.
Ik vind het ook nog altijd leuk om op de kleinere pony's te rijden om dat de kleine kinderen hem niet kunnen hendelen.
Ik zou het maar gewoon als een compliment vinden dat jij op die pony mocht, en niet te druk maken, want je bent er niet te zwaar voor.

Ik ben ook niet dik/zwaar, maar ik zou ook wel jouw lengte + gewicht willen hebben !

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 13:47

dankje, ik rijd binnenkort ook weer paarden door. dus dan ziet het er niet zo gek uit.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:54

Het zou de pony worst wezen hoe lang je bent. Daar hebben ze geen last van. Bij trickrijden en voltigeren gaan mensen op paarden staan, soms met meer dan 1 persoon (dus waar blijf je dan met je te zwaar van 1 persoon), hangen er naast etc en de paarden gaan daar echt niet anders van lopen.

Het is op maneges vrij normaal om af en toe ervaren ruiters op ponies te zetten zodat er niet alleen kleine kinderen op gaan die niet goed controle hebben, want daar worden ze soms te mans van.

anneprincesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:10

ow das licht.
ik ben zelf 45 kilo, en ik heb ook een B pony ingereden op een manege.
dat is dan wel 2/3 jaar geleden dus ik weet niet hoe zwaar ik toen woog :P

Jampz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:49

tjaanie schreef:
mijn god ik ben jaloers op jou gewicht hahahha (nja mischien gaat dat gewicht voor mij weer net iets tever xD maar in de buurt zou ik fijn vinden. ben 1,74)

en ik juist op de lengte haha

mr TS je bent egt wel ligt hor ik weeg hetzelfde en ik ben 10 cm kleiner.

en tegen mij zeggen ze al dak dun ben pfoe

maar op de vraag trug te komen. ik denk dat je benen vooral in de weg zitten. qua gewicht moet je erop kunnen. alhoewel ik een verzorgponytje heb gehad ( uiteindelijk niet op gereden) die zo iel was dat ik dacht dat hij door zijn rug zou zakken as ik erop ga zitten. kortom je moet je zelf er goed bij voelen doe je dat niet dan moet je er ook niet opklimmen;)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 13:57

Hier let ik ook heel erg op en ja k ben heel ligt, kan gelukkig nog vanalles eten. Ik let ook wel op de bouw van zo'n pony maar soms is iets gewoon nodig en de te ielige pony's die ze hebben zijn gelukkig nooit overmans geweest. Maar er zijn wel iets grotere pony's die bij lessen denken dat ze van alles mogen doen, of er gewoon lui bij gaan liggen(is nagekeken gewoon luiigheid). En dan moet ik er even op en lopen ze gewooon weer lekker door en nageeflijk.

Margrietx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:50

Ik denk dat die het qua gewicht zeker kan houden, alleen het ziet er vast niet uit met je lengte op zo'n ponytje! :P

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:26

als je er voor een uurtje op gaat is het niet zo erg, zeker omdat jij niet zwaar bent maar als je hem gaat leasen ofzo is het niet meer zo lekker voor da beesje. als je netjes rijd en je benen niet uit laat zwenken moet het niet al te erg zijn XD

Lieke_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:20

Hier let ik ook heel erg op en ja k ben heel ligt, kan gelukkig nog vanalles eten. Ik let ook wel op de bouw van zo'n pony maar soms is iets gewoon nodig en de te ielige pony's die ze hebben zijn gelukkig nooit overmans geweest. Maar er zijn wel iets grotere pony's die bij lessen denken dat ze van alles mogen doen, of er gewoon lui bij gaan liggen(is nagekeken gewoon luiigheid). En dan moet ik er even op en lopen ze gewooon weer lekker door en nageeflijk.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:27

jeetje,
ik kan niet eens meer pony rijden
maar ik denk dat je qua gewicht niet te zwaar was maar qua lengte toch in de weg hebt gezeten.
om het beestje wat bij te brengen wat een andere ruiter voor een keer niet kan dan moet het kunnen.

ik heb laatst nog op de pony van mn zusje gezeten om die der ff door te krijgen. ik ben 1.82 ongeveer en weeg godzijdank nu weer 83 kilo:):)
maar die pony is 1.40 en een kruising tinker×pinto.
dus je moet het je voorstellen als een iets dunnere tinker. maar wel breder dan de standaard pony.
ik heb er toen nog geen 5 minuten opgezeten. mijn zusje kreeg haar nl niet in de linkergalop en ik wist het beter dus moest ik het maar even voordoen.(dat is me gelukkig gelukt maar voordat me zusje haar kreeg heb ik 3 jaar op haar gereden voordat ik te groot werd:))