Stal uiterlijk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:40

CoriienRN schreef:
Ik heb ook dromen en een toekomst.. maar dan moet ik eerst de loterij winnen.. of met een rijke Sjeik trouwen _O-

das best sneu, hoop dat je dromen gewoon ook gaan uitkomen :j

Marjo_Wystan

Re: Stal uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:41

TS: klinkt als een leuke stal :) Ik zou alles een beetje dichtbij willen hebben... Bak en verder alles eromheen oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:43

Weet je, ik denk dat we een topic moeten openen voor alle typische bokt mensen die stikken van jaloezie, denken dat ze meer als een ander zijn, arrogante mensen, , zich veel voelen nouja en de rest..

Altijd dat domme gezeur en commentaar om niets, 1 x is niet voldoende nee het moet gelijk overdonderen, bah bokt word er niet gezelliger op!!!!!!!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:47

Je kunt ook met je ouders naar bekende sport stallen gaan en kijken hoe ze het ingedeeld hebben.
Als je er meerdere bezoekt kun je kijken wat je meest aanspreekt.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:45

Je kan beter zoiets regelen, met een 'speciaal iemand' voor zoiets ontwerpen. Ik neem aan dat je vader niet alles alleen doet? Natuurlijk moeten jullie eerst'n vergunning hebben, en wat ervaring hebben in de fokkerswereld voordat jullie beginnen. Hoe groot bouwgrond heeft je vader tot zijn beschikking?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:54

Mag ik je er wel op wijzen dat jullie vooral in het begin waarschijnlijk een flink verlies aan geld gaan krijgen?
Paardensport is duur, en alleen als je goed bent kun je nog wat geld verdienen, dus ik zou alles eerst maar even goed uitrekenen of jullie het allemaal wel kunnen betalen :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:56

TurdusMerula schreef:
Ik denk dat een heleboel Bokkers toen ze nog jonger waren hebben bedacht hoe hun eigen stal er later uit zou komen te zien. ;)

Hoe kom je erbij, bokker zijn geweldig & doen alles perfecht! :+
Inderdaad TM je hebt gelijk ;)

Sommige mensen reageren vet kinderachtig!

Maar ts ik denk dat er al een boel antwoorden gegeven zijn, ik heb verder geen ideen meer!

Zorro89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:00

Je zegt eventueel een bak, maar dat lijkt me geen overbodige luxe :P
Ik zou in ieder geval stallen maken waarbij de paarden met hun hoofd naar buiten kunnen.. of een overdekte schuur, maar dat de paarden 24 u per dag frisse lucht krijgen (het mooiste is als ze overdag buiten staan, dus voldoende ruimte voor weilanden!)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 19:17

Zorro89 schreef:
Je zegt eventueel een bak, maar dat lijkt me geen overbodige luxe :P
Ik zou in ieder geval stallen maken waarbij de paarden met hun hoofd naar buiten kunnen.. of een overdekte schuur, maar dat de paarden 24 u per dag frisse lucht krijgen (het mooiste is als ze overdag buiten staan, dus voldoende ruimte voor weilanden!)

ik ga straks een nieuw topic startten met plattegronden. hopelijk komen er dan wat leukere reacties :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:18

Ik moest een keer zo'n soorgelijke opdracht maken voor school.
Ik zou eerst vooral nadenken wat je wilt en waarvoor je vergunningen nodig hebt, het duurt vaak lang voordat deze vergunning in acht worden genomen.
Hoeveel ruimte heb je?
Wat is je bedrijfsplan?
Wat kost al het bouwen en de materialen? En hoe ga je dit allemaal weer terugverdienen?
Welke materialen wil je gebruiken
Hoe ga je het met de elektriciteit en water doen

Etc etc etc ...

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:27

Moderatoropmerking:
Graag ontopic reageren. TS stelt een duidelijke vraag, het is niet bedoeling hier offtopic op te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:33

Kuggur schreef:
Hm, rijke bouwvakker die vader van jou...

Rare opmerking, hoor. Veel bouwvakkers hier hebben een koppel paarden bij huis, ik ken er tenminste wel een paar.
Mijn zwager is lasser en woont ook in een 'landleven' boerderij met dik 2 ha land.
Om allerlei redenen kan een bouwvakker soms luxer wonen dan iemand boven modaal.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:44

Ik zou ook op stallen gaan kijken, wat spreekt je aan, wat vind je niks. Je kunt leuke ideeën maken, maar je kunt beter in de praktijk leren wat handig is :)
Je meot ook goed nadenken wat je precies wilt, 6 tot 30 stallen loopt nogal uiteen.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:22

Goed nadenken van tevoren is héél erg belangrijk, het is een grote verantwoordelijkheid, gedult en inzet.

Wij zijn ook een groeiend bedrijf, geloof me het is zwaar.
Zo kennen we ook mensen die nu een bedrijf hebben en al 5 jaar verlies draaien, terwijl wij binnen 2 jaar winst draaien. Het is dus nooit van tevoren bepaalt en je moet goed van tevoren bedenken wat je wilt en hoe je dat gaat bereiken. Want àlles kost geld, en véél geld !

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:18

Hyposjuhhh schreef:
Ik zou ook op stallen gaan kijken, wat spreekt je aan, wat vind je niks. Je kunt leuke ideeën maken, maar je kunt beter in de praktijk leren wat handig is :)
Je meot ook goed nadenken wat je precies wilt, 6 tot 30 stallen loopt nogal uiteen.

Ik zou ook indd op verschillende stallen gaan kijken, goed nadenken over elektriciteit, water, licht, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:28

Mindim schreef:
Kuggur schreef:

Rare opmerking, hoor. Veel bouwvakkers hier hebben een koppel paarden bij huis, ik ken er tenminste wel een paar.
Mijn zwager is lasser en woont ook in een 'landleven' boerderij met dik 2 ha land.
Om allerlei redenen kan een bouwvakker soms luxer wonen dan iemand boven modaal.

Inderdaad, zo is er bij ons in de buurt een loodgieter die zojuist een hele manege als privéstalling heeft opgekocht!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:15

De blauwe strepen zijn (schuif)deuren en de rode strepen zijn raampjes :')

http://i53.tinypic.com/25t9ieq.jpg

Owja, verhoudingen kloppen niet en de stallen hebben we deuren, net zoals de zadelkamer _O-

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:18

Weet je al hoeveel ruimte je hebt op je perceel en welke vergunningen je nodig hebt?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:20

Ik heb wel wat ontwerpen liggen vanuit school en van ons eigen bedrijf, maar heb geen scanner. :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:20

Geef eens door hoeveel opp. bouwgrond je hebt. Of staat er een schuur die omgebouwd wordt, hoe groot is die dan. Zonder afmetingen kun je niks ontwerpen.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:28

gaaf! die plattegrond

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:32

Wat hoeveel bouwgrond hebben jullie??

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:35

bouwgrond is ongv. 500 bij 400 meter is dat veel?

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:39

Mindim schreef:
Kuggur schreef:

Helemaal mee eens, rare opmerking idd.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:40

500 bij 400 meter?