Welk ponykamp, veel buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Re: Welk ponykamp, veel buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:29

voordeel is dat er altijd wel leeftijdsgenoten zijn. En als je iemand niet mag zijn er nog genoeg andere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:33

De Zingende Huifkar al genoemt?
Daar hebben 5 á 6 daagse trektochten waar je hele dag buiten rijd. Meestal gaan we ze ook een dag naar een meertje waar de ponys zelfs zwemmen. Maaltijden zijn erg goed, erge leuke campings, en slapen doe je in een tentten en groep zitten zo rond max 6 deelnemers.

Marjolein_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:14

Ik zeg waarschijnlijk iets wat vele zeggen, misschien is het Reelaer een idee?
Een ontzettend leuke Trektocht & veel buitenrijden!

Kijk eens op www.reelaer.nl

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:18

Manege van Loon, geen mega grote groepen. Gezellige slaapkamers met stapelbedden. Onwijs leuke pony's met allemaal leuke verschillende karakters, zit voor iedereen wel een leuke bij. Je gaat elke dag lekker naar buiten en je krijgt les. Ik ga dr al een aantal jaar met heel veel plezier heen! :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:36

Lauren1997 schreef:
@ Roxylovee:

Was het Fjordenpaard niet erg massaal, zeg maar?
Van heeel veel deelnemers, weinig persoonlijke benadering en aanwijzingen tijdens les ofzo?
Of viel dat heel erg mee?

@ blizzart:

De Eekwal heb ik net gemaild. Lijkt me een leuk kamp. :)

Tijdens het Fjordenpaard krijg je geen les. Het is alleen buitenrijden ben daar zelf ook geweest.
Ik vond het niet helemaal geweldig. Hele grote groepen en weinig begeleiding.
Ook vond ik dat we veel hetzelfde deden. Alleen maar buitenrijden.
De Eekwal hoor je goede verhalen over. Vind zelf stal 't realaar ook goed overkomen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:48

xCathy schreef:
Manege van Loon, geen mega grote groepen. Gezellige slaapkamers met stapelbedden. Onwijs leuke pony's met allemaal leuke verschillende karakters, zit voor iedereen wel een leuke bij. Je gaat elke dag lekker naar buiten en je krijgt les. Ik ga dr al een aantal jaar met heel veel plezier heen! :D

Snap niet dat daar nog mensen heen gaan. Hoe kun je nu met plezier op een paard met drukplekken en andere ellende rijden???
Zijn er dan echt mensen die geloven dat die strozakken goed zijn? :?

laurenphw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:20

Miss_Malfoy schreef:
xCathy schreef:

Snap niet dat daar nog mensen heen gaan. Hoe kun je nu met plezier op een paard met drukplekken en andere ellende rijden???
Zijn er dan echt mensen die geloven dat die strozakken goed zijn? :?

O.a. door de slechte verzorging v.d. paarden (tenminste, dat hoor ik, heb ik zelf niet gezien, dus miss. is het ook wel niet zo) wil ik daar zelf liever niet heen.
Net als bij bijv. manege van Loon. Dat soort dingen wil ik liever niet steunen.

Maar allemaal bedankt voor de reactie's! :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:35

Heel goed TS!
Ben er zelf meerdere keren geweest, o.a. in mijn manegetijd, wist ik veel. Maar op een gegeven moment begon ik toch wel te zien dat het niet kon zo. Wens je veel plezier op kamp!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:45

Ik ben ook naar De Zingende Huifkar geweest, heb me erg vermaakt tijdens de 5 daagse trektocht (:

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:47

Zingende huifkar is erg leuk :)
Ik rij er elke weer
Verzorgpony staat daar
Zijn ook erg leuke en gezellige pony's
Mooie omgeving
En ook gezellige mensen :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:27

eekwal, week 35 :D

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:31

Lauren1997 schreef:
Reelear lijkt me zelf super, hoorde alleen dat de begeleiding minder is ofzo?

Reelear is een super kamp! begeleiding minder? nee juist super aardig veel kan en mag mits je overlegd!
Echt een super leuk kamp!

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:32

UMayDream schreef:
Een hoop eisen :P Erve Meenderinkboer :D http://www.ervemeenderinkboer.nl Is echt een superleuk kamp, in de zomer zijn er meestal wel 40 mensen, maar in bijv. het voorjaar/herfst/mei vakanties is het altijd rustiger :)
En superbegeleiding :D

Hier ben ik het echt helemaal mee eens!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:40

Ik denk dat de tinkerboerderij echt iets voor jou is! De groepen zijn nooit groter als 10 personen. Je hebt verschillende groepen met verschillende niveaus! Je rijd meer uren op een dag, je mag mee helpen met de paarden verzorgen. Je gaat met z'n alle crossen op de hei, maar er is ook een plas water waar je met je paarden gaan zwemmen. Je hebt ook behendigheidsparcours te paard!

Maar gezelligheid staat er echt voorop!

www.tinkerboerderij.nl

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:45

Om nog even in te gaan op Stal 't Reelaer...

Trektochten zijn vanaf 14 t/m 18 jaar, en vanaf dinsdag ben je al iedere dag buiten. Woensdag t/m vrijdag ga je op trektocht, met als hoogtepunt de donderdag waarop je zo 6 à 7 uur onderweg bent. Daarnaast zijn de paardenactiviteiten er vooral op gericht om je als paard/ruitercombinatie voor te bereiden op de trektocht, denk daarbij aan politietraining om de reactie van je paard te kunnen bekijken en een cross over natuurlijke hindernissen omdat er wel verwacht wordt dat je stevig zit en je paard onder controle hebt. ;)

Wat betreft je andere kleine puntjes: je rijdt door bos en over de heide, maar de knalpaden op de route zijn langer en vrijer dan je je aan het strand kan permitteren. Zoek bijvoorbeeld eens op 'reelaer holterweg' op youtube. Ga natuurlijk niet alles verklappen dat er onderweg gebeurt... Zwemmen kan, mits je paard niet te groot is, haha! In onze crossweides, waar je op maandag en dinsdag in rijdt, hebben we twee waterbakken om doorheen te racen.

Trektochtgroepen bestaan uit maximaal 13 jongeren, tijdens de hele week is er nog een andere trektochtgroep en een ponykamp. Omdat je drie dagen weg bent heb je daar minder mee te maken. :) Op stal slaap je met je groep verdeeld over twee kamers, tijdens de trektocht met z'n allen. En wat betreft die verhalen over de begeleiding, ik heb ze ook wel eens gelezen. Echter niet recent, die verhalen zijn járen oud en veel ervan lijkt me flink overdreven. Ik zou me daar in ieder geval een stuk minder druk om maken, Bokt staat vol van de positieve verhalen.

Succes met kiezen!

lisalisa6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:03

Fjordenpaard vond ik wel dat je steeds hetzelfde deed. Sommige paarden ook scheuren in hun hoeven. Ik vroeg daar om nog een glaasje melk zegt de begeleiding, nee anders wil iedereen. Zelf vind ik het niet super!

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:12

ik ben vorig jaar op ponykamp geweest bij manege de bongerd in drenthe is dat, daar krijg je voor een week een "eigen pony" waar je ook vrij op mag rijden! ze hebben 10 hectare eigen terrein waar je zonder beglijding buitenritjes op mag maken! ook maak je elke dag (met goed weer) een grote buitenrit van 1,5 uur en ook nog een dagrit van 4 uur! ik vind het echt een aanrader!
ik hoop dat je hier wat aan hebt!
groetjes
Jet

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:15

de ripse ruiters, eff google,
ben er vorig jaar geweest was erg leuk,
we zijn met de veewagen naar het amsterdamse bos geweest om te rijden en naar het strand crossen !!!....

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:31

HAZELHORST HAZELHORST HAZELHORST *\o/*

Echt een super kamp!
Wel 350 euro, maar het is het meeer dan waard hoor :))
De site lijkt een beetje "ongezellig" qua wat er wordt verteld, maar het is er geweldig!
En de leiding is top, het eten is heerlijk, de lessen zijn leuk, je maakt ook elke dag een bosrit, en je gaat ook een keer naar de sahara.
En er worden genoeg andere dingen georganiseerd, plus dat het naast een zwembad is, dus met goed weer ga je zwemmen.

Van alle leeftijden zijn er genoeg mensen, maar niet te veel hoor.
De slaapzalen zijn fijn, de douches en wc's ook!
En er heerst een hele fijne sfeer.

Groetjes!!

delana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:37

fjordenpaard!

elke dag buitenrijden crossen spingen bij goed weer door een meertje enz.
spelletejs te paard
2 slaapzalen jongere en ouderde kinderen
3 verschillende groepen met rijden verdeeld op rijniveau en leeftijd

http://rchetfjordenpaard.nl/ponykamp/

ik ga ook dit jaar!

Xx romy

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:38

Rijmaaran in Schoonoord.
Elke dag buitenrijden en je eigen pony.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:38

Dieu schreef:
Om nog even in te gaan op Stal 't Reelaer...

Trektochten zijn vanaf 14 t/m 18 jaar, en vanaf dinsdag ben je al iedere dag buiten. Woensdag t/m vrijdag ga je op trektocht, met als hoogtepunt de donderdag waarop je zo 6 à 7 uur onderweg bent. Daarnaast zijn de paardenactiviteiten er vooral op gericht om je als paard/ruitercombinatie voor te bereiden op de trektocht, denk daarbij aan politietraining om de reactie van je paard te kunnen bekijken en een cross over natuurlijke hindernissen omdat er wel verwacht wordt dat je stevig zit en je paard onder controle hebt. ;)

Wat betreft je andere kleine puntjes: je rijdt door bos en over de heide, maar de knalpaden op de route zijn langer en vrijer dan je je aan het strand kan permitteren. Zoek bijvoorbeeld eens op 'reelaer holterweg' op youtube. Ga natuurlijk niet alles verklappen dat er onderweg gebeurt... Zwemmen kan, mits je paard niet te groot is, haha! In onze crossweides, waar je op maandag en dinsdag in rijdt, hebben we twee waterbakken om doorheen te racen.

Trektochtgroepen bestaan uit maximaal 13 jongeren, tijdens de hele week is er nog een andere trektochtgroep en een ponykamp. Omdat je drie dagen weg bent heb je daar minder mee te maken. :) Op stal slaap je met je groep verdeeld over twee kamers, tijdens de trektocht met z'n allen. En wat betreft die verhalen over de begeleiding, ik heb ze ook wel eens gelezen. Echter niet recent, die verhalen zijn járen oud en veel ervan lijkt me flink overdreven. Ik zou me daar in ieder geval een stuk minder druk om maken, Bokt staat vol van de positieve verhalen.

Succes met kiezen!

Sluit mij hier helemaal bij aan!

Boykalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:29

Eeh, Pony kamp ameland!
Je bent er met een kleine groep, op niveau verdeeld en op leeftijd,
Je rijd elke dag buitenritten en nog een dressuur of springles.
Je slaapt met zn allen op 1 kamer ( ong 6 tot 12 mensen)
en je eet gezellig elke dag met zn allen enzo.

Ik had het heel erg naar mn zin! :D

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:05

erve meenderink boer, in markelo, je maakt elke dag wel buitenrit, en ook nog spring.;dressuur les en wedstrijdjes, dit kan met eigen maar oook pony's die daar staan (keuze uit 60 ofso)
je kunt kiezen op welke kamer je gata je hebt 4,6,8 persoons maar je kan natuurlijk me minder ;)
je word verdeeld in groepen, beetje qua leeftijd, pony's , paarden enzo 3 of 4 groepen (max 10 per groep ofso) was erg leuk!
http://www.ervemeenderinkboer.nl/

Fenne_Ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:12

Boykalove schreef:
Eeh, Pony kamp ameland!
Je bent er met een kleine groep, op niveau verdeeld en op leeftijd,
Je rijd elke dag buitenritten en nog een dressuur of springles.
Je slaapt met zn allen op 1 kamer ( ong 6 tot 12 mensen)
en je eet gezellig elke dag met zn allen enzo.

Ik had het heel erg naar mn zin! :D

Ik ga hier dit jaar heen! Heb er goede verhalen over gehoord. Maar helaas voor TS is de zomer al helemaal vol...